Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

seajay

6xkiwiseeds-mix + 2xice - 400 Watt

Recommended Posts

De plantjes in dit verslag zijn dezelfde als die van mijn Root Riot Test. De zaadjes zijn ongeveer 42 dagen geleden in de Root Riots gestopt en hebben sindsdien 24 uur per dag onder 3 x 18watt TL (plips code 840) gestaan.

 

17 dagen na zaaien:

gallery_12231_2841_7486.jpg

 

 

 

 

Na 22 dagen:

med_gallery_12231_2841_44904.jpg

 

 

 

 

Na 42 dagen:

gallery_12231_2841_128312.jpg

 

 

 

 

gallery_12231_2841_47232.jpg

 

 

 

 

Ze moeten nog ongeveer een week in deze ruimte staan, ze kunnen en staan inmiddels iets lager. Ze zijn altijd ongeveer 3 cm onder de lampen gebleven. 4 zijn getopt en 8 zijn een aantal keer geplet en zodoende heb ik ze redelijk op gelijke hoogte kunnen houden. Ik vond ze maar langzaam op gaan komen maar met totaal 54 watt is het met zeker niet tegengevallen. Ik ben er van overtuigd dat de diamond diffusion foil een verschil maakt. Het zit tegen alle zijden, aan de binnen kant van twee stukken karton die als reflector kap dienen, en boven de TL lampen in het armatuur.

 

Ze hebben er elke internode 2 vingers per blad bij gekregen en hebben nu 9-vingere bladeren. Op de twee Ice na, die staan bij de actieve inlaat rechts en dat vinden ze duidelijk iets minder maar hebben toch 7-vingerige en lekker gezond.

 

Het zijn er nu dus tien, en hoop er 5 over te houden. Die 2 Ice zijn feminized en staan al 4 vrouwtjes van in de bloeiruimte (moeten nog zo'n dikke 5 weken maar zijn klein en nemen weinig ruimte in). Heel leuk spul, doet haar naam eer aan. (Bedankt voor de samples Buble!). De andere 8 zijn uit de indoor mix van kiwiseeds (Kiwi skunk, white island, milky way en Hindu Kush). Er zijn twee die duidelijk anders zijn, veel bredere en kortere bladeren. Het maak me ook niet zoveel uit, samen met de Ice zal het vast wel een lekker collectie worden en volgende keer wil ik toch weer iets nieuws proberen. Als van die 8 de helft vrouw wordt heb ik er 6 en daar kan ik ook mee leven.

 

Voor vloeibare voeding gebruik ik:

- Canna groeivoeding

- Canna bloei

- Vloeibaar zeewier (ook een paar keer als bladvoeding)

 

Aarde is een mix van potgrond met lavatherm + compost (geschikt voor moestuinen) + kalk + beetje Seramis + beetje Kieseriet (Magnesium) + wormenmest. In 12 liter potten.

 

Bloei ruimte heeft ongeveer 0,75m2 oppervlakte, 400 watt lamp, bijna 400kuub uit, ongeveer 100 actieve inlaat, daarnaast nog passieve inlaat. Beide zuigen lucht aan vanuit de groeiruimte, die weer een actieve inlaat heeft en een passieve.

 

De plantjes staan inmiddels op 18/6 tijdens de afgelopen dagen en gaan over een paar dagen op 12/12 zodat ik zo snel mogelijk de mannetjes er uit kan halen en niet naar de bloeiruimte hoef mee te verhuizen. Dan wordt de groeiruimte omgetoverd in een droogruimte. Zodra ze in de bloeiruimte staan, over een week ongeveer, post ik nieuw pics.

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Seajay,

Dat ziet er lekker uit onder tl.

Hopenlijk doen de ice wat ze bij mij ook deden , vette witte buds

Succes

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Buble :smoke

 

gallery_12231_2841_133782.jpg

 

Deze is net zo oud als die onder de TL en is binnen een week al op 12/12 gezet als voorproefje, moet nog ruwweg 40 dagen. Is ongeveer 27cm hoog, staat wel in 12liter pot. Ik heb er ook een die is ongeveer 45cm hoog geworden. Ik zie nu al heel duidelijk meer 'ice' dan ik op de DQ en een Kiwi van dezelfde leeftijd zie. De witten haren lijken ook dikker en langer.

 

Ik vind langer smalle vingers iets mooier maar afgezien van dat zijn deze bladeren zo mooi dat ze van kunststof lijken. :specool

 

Een van de twee Ice die nog onder TL staat is getopt en de andere niet, dus ben benieuwd hoe die twee van elkaar gaan verschillen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie plantjes al, ben je niet bang dat ze te groot gaan worden met zoveel voorgroei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit man :specool

ik ga dit volgen,vraag me ook af goe groot ze gaan worden?

Ben zelf ook milkyway en mt cook aan het kweken.

succes man :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tomas: Nog niet :specool Maar ik had ook niet verwacht dat ze het zo goed zouden doen onder die 3x18watt. Ik hoop nu eindelijk mijn kast goed vol te krijgen. Ik heb ze de vorige keer minder lang voorgegroeid (onder 400w), en de lamp kan minstens 50cm hoger dan nu dus ik heb een beetje speling. Maar het is wel weer een les voor de volgende keer. (dan wil ik 15 vrouwen zo snel mogelijk op 12/12)

 

@GroWy: Het zijn maximaal 5 verschillende soortjes (4 kiwis soorten + Ice), minimaal 3, dus ze zullen sowieso wat hulp nodig hebben om een beetje op gelijke hoogte te blijven. Ik hoop dat er nu een Milky Way tussen zit (heb nog 5 kiwi mix zaadjes over) want die zag er lekker uit op de foto.

 

Bedankt :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben nu die mt cook en milkyway aan het roken van mijn eerste kweekje.

De milky wint in elk opzicht voor mij!

Ruikt sterk,smaakt heerlijk en relaxe high. :specool

succes!!! :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, klinkt goed. Dan hoop ik dat jij de MW gaat herkennen, of kan uitsluiten als mijn plantjes wat verder zijn :specool

 

De Hindu Kush ga ik denk ik wel herkennen, maar de White Island and Kiwi Skunk verschillen niet zoveel van elkaar (de WI is gekruist met de Kiwi skunk). Dus wat er overblijft is Milky Way.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de planten verplaatst van de groeikast naar bloeiruimte en ze staan nu dus op 12/12.

 

gallery_12231_2841_31086.jpg

 

 

 

Ja, het is behoorlijk vol in de kast... eindelijk. :innocent:

 

Later deze week een paar mannetjes er uit en dan hebben ze weer wat meer ruimte.

 

Links onderin is een Ice, en rechts staat er nog een (getopt). De rest is kiwi mix. Rechtsachterin staan 2 kiwis die ook getopt zijn. Het is nu al duidelijk een mix van verschillende soorten. Nu nog op gelijke hoogte omdat ze net een paar dagen onder de TL vandaan zijn, maar sommige potten zullen waarschijnlijk moeten meegroeien (lege DVD hoesjes eronder). Ze zullen ook niet gelijk bloeien en niet in dezelfde week klaar zijn maar omdat ik nu een goede voorgroeikast heb kan ik daar ook wel mee leven en het is waarschijnlijk toch de laatste kweek in deze kast (verhuizing).

 

De volgende foto is van de bloeiende kiwi links onderin (ik denk white island, die andere 4 zijn Ice-jes).

 

gallery_12231_2841_76337.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Seajay,

Volgens mij is je hok te klein ,als dat in bloei staat allemaal . :innocent:

Nou knallen maar zou ik zeggen

Succes,

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je gelijk hebt Buble, ik heb net 7 vrouwen gespot (Waarvan 2 Ice, natuurlijk.) en van die andere 3 is er maar een die een man lijkt te worden. Nog te klein om goed te zien, maar zouden zo alle tien vrouwen kunnen zijn. :innocent: Dat zou wel een goedmaker zijn voor de vorige kweek (waren alleen mannen en hermas) - dat is het eigenlijk al, want ik hoopte minstens 6 vrouwen over te houden.

 

Die Ice haalt natuurlijk het aantal vrouwen omhoog - gewoon een klein wondertje Buble! ;)

 

Ook omdat de kiwis een mix van 4 soorten zijn, is hoe meer vrouwen hoe beter want het zou zonde zijn als ik bijvoorbeeld een paar MilkyWays alleen in mannelijk vorm zou hebben.

 

Als die 5 bloeiende lollies er over 5 weken uitgaan zijn deze nieuwe wel uitgegroeid, en krijgen ze weer wat meer ruimte. Niet optimaal getimed, maar die 5 moesten er nou eenmaal bij in en liever wat te vol dan de bodem van de kast te belichten.

 

Water geven is zo wel wat meer werk, maar ze krijgen wel dezelfde hoeveelheid voeding (EC 1.4 incl 0.8 water), ik geef dus de 5 lollies wat minder dan ze zouden kunnen hebben. LV rond de 55, wat toevallig wel goed uitkomt. Die gaat over 10 dagen weer dalen wanneer de nieuwe serie in de groeikast gaat en daar dus de TLs weer aanstaan (lucht wordt door groei/droogkast aangezogen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

De wietgoden zijn me goed gezind: 9 vrouwen, en 1 herma! Ze wilden allemaal vrouw worden, eentje is het niet gelukt. ;) Die herma (op vorige foto 2e van links,onderin)heeft maar 1 vrouwe-zakje met witte haren, de rest is manne-ballen. Binnen 4 a 5 dagen 12/12 van alle planten het geslacht zichtbaar.

 

Wel een minpuntje... ik wilde van een mannetje stuifmeel halen om wat te experimenteren, voor de fun, maar heb dus geen mannetje. :innocent: (ben Nederlands, moet wat te zeiken hebben toch?)

 

Nog een minpuntje... het is wel erg vol nu in de kast, had toch verwacht er minstens 3 of 4 mannen uit te moeten halen zodat ik een beetje kon schuiven. Ik zou natuurlijk het 'minste' vrouwtje eruit kunnen halen, maar ze zijn allemaal even mooi. Die herma is eigenlijk de minste. Daarnaast zijn het verschillende soorten en ondanks dat het verschil tussen sommige planten duidelijk zichtbaar is wil ik natuurlijk niet het risico nemen net een lekker soortje weg te gooien. Ik had er ook 3 getopt en er zit sativa tussen dus dat gaat nog wel even doorgroeien.

 

Tips voor hoe hier het beste mee om te gaan zijn erg welkom!!

 

Ik zou evt. die 5 lollies kunnen afbloeien in de voorgroeiruimte (ff TLs vervangen) maar da's maar 56 watt totaal dus ook een beetje zonde. Die moeten nog zo'n dikke 4 weken, dan kan ik deze nieuwe 9 wel mooi verdelen in mijn kast (dus gewoon 3 bij 3).

Share this post


Link to post
Share on other sites

potverdikkie zeg , dat ziet er weer schitterend uit :innocent:

ik mag wel zeggen dan jij een natuurtalent bent .

zo zie je ze maar weinig .

respect ;)

en je kweekverslagen zijn ook om van te smullen zo goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SativeBelieva: (goeie naam trouwens :innocent: ) Bedankt, en ik wilde het een beetje netjes houden - flamoes is oud-Hollands (dus ook Vlaams?) voor het vrouwelijk geslachtdeel.

 

@Bedankt voor de compliment Jeroen, en leuk dat je ook in dit verslag bent gearriveerd! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je heb ze echt mooi laten voorgroeien hoor zo onder tl :innocent:

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx irezumi1, het is me zeker niet tegengevallen. Ik wilde er nog een 4e TL by hangen maar het ging goed met 3 dus maar zo gelaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Seajay,

Flippe man dat luxe probleem .LOL

Ik gebruik de Ice vaak als aanvulling als er niet genoeg vrouwen opduiken, en gebeurt dat wel dan belanden ze op de weedbegraafplaats.

In jou situatie zou ik de slechste er uit knikkeren .

Succes

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

:innocent: Ja inderdaad een luxe probleem. Ik heb inmiddels wel geleerd dat wat fem-zaad er heel handig is om bij te hebben. (nee mensen, geen gedoe over hermas graag, die krijg ik zat bij niet-gefeminized zaad). Die Ice is gewoon ideaal. Ook qua soort is het een mooie aanvulling voor mij - lijkt me vrij stoned en geschikt voor het slapen gaan.

 

Maar de natuur heeft me een inmiddels een handje geholpen met de keuze - toch nog een mannetje gevonden. Volgens mij had ik 'm overgeslagen ofzo. Maar goed, het zijn dus 6 kiwis en 2 Ice nu. Ik laat het mannetje nog even staan voordat ie een aparte ruimte krijgt, ik wil in iedere geval wat stuifmeel opvangen. Of ik daar nog wat mee gaan doen zie ik later wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tadaa:

gallery_12231_2841_47527.jpg

 

Wat een k** werkje zeg... en dan heb ik het niet over het bouwen van bovenstaande maar het scroggen van de planten. Eentje heb ik behoorlijk vernaggeld, en ... nou, twee eigenlijk...

 

ff blowtje draaien...

 

Ok, opnieuw. Zucht.

 

Ik had 3 planten getopt toen ze nog onder TL stonden. Naast de uitlopers bovenin, waren de meeste zijtakken op dezelfde hoogte. Die uitlopers en zijtakken zijn vrij dun en ik voorzag wat problemen - dat ze gaan hangen of zelfs knakken als er toppen aan komen. Dus, 3 getopte wijde planten die wat ondersteuning nodig hebben, ideaal voor scroggen dacht ik. Wat hout en een zo'n stukje hek gekocht en bovenstaande in elkaar geflanst. Ongeveer 1 meter bij 30 cm (40% van mijn kast).

 

Omdat ze al even in de bloei staan (gaan nog wel een week of twee doorgroeien) kon ik het gaas er niet een stukje boven spannen en de planten er in laten groeien. Dus, na veel gekloot en zware mishandeling van de planten, heb ik er drie in. 5 takken afgebroken en nog een stuk of 3 een paar keer geknakt. Het is een slagveld geworden. :lol: Lamp is net aan dus ik hoop dat het een beetje goed gaat komen. Van de middelste is niet veel meer over, misschien dat een paar van de zijtakken onderin het nog gaan halen...

 

Ik twijfel nog een beetje of ik met volgende kweken 5 planten ga scroggen en voorgroeien of 12 planten korter voorgroeien en meteen op 12/12, dus op zich wel blij dat ik het gedaan heb, gedeeltelijk, maar dit was geen goed begin...

 

Ik zal later een foto posten, als het er wat minder foobar uit ziet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Seajay,

Ik heb net even lekker je topic gelezen :lol: , jammer dat het scroggen niet super ging (niet alle soortjes laten dat zonder verzet toe), wel blijven oefenen natuurlijk.

 

Hoop dat de foto van je mishandelde dames niet al te schokkend zal zijn :),

 

Succes met je kweek, Slotty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Slotty :)

 

Hier is het dan:

gallery_12231_2841_9331.jpg

 

 

Ik ben rechts begonnen, zoals misschien wel zichtbaar is. :lol: Die ene grote top links is van een langere plant vooraan. Ik had ff moet oefenen met een mannetje wat ik nog in de woonkamer heb staan.

 

Ze staan er in ieder geval nog gezond bij maar het gaat me vast wel opbrengst kosten. Ik ga hopelijk later dit jaar 2x600watt doen en dan de helft scroggen en de andere helft niet. Ik denk dat ik voor 5 planten per lamp ga, in megapotten.

 

Zoals men zegt, al doende leer men. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...