Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tsss

Dames Met Vrouwen Probleempjes

Recommended Posts

Hallo luitjes,

 

ik heb bij mijn plantjes last van spint en ze zitten nu in de laatste week, is het beter om niet meer te behandelen?

 

En ik heb sinds kort toprot, en aangezien de toppen mooi groot zijn heb ik het zover mogelijk proberen te verwijderen, en heb ik de plantjes die er last van hebben appart gezet.. heb ik hier goed aan gedaan? en als iemand enige tips heeft voor toprot stop te zetten en/of verkomen lees ik dit graag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

ik weet niet of ik de oplossing heb om toprot te voorkomen. Ik had tot zo'n twee jaar geleden ook

regelmatig oogsten waarbij enkele planten last van toprot hadden. Vaak zijn het de dikste toppen

waarin je toprot constateert. Nu had ik in die tijd altijd de neiging om vanaf week 6 in de bloei

af en toe een top in te drukken tussen duim en wijsvinger om te kunnen bepalen of het een compacte,

zware top zou worden.

 

Sinds ik dit laatste niet meer doe, heb ik geen last meer van toprot !!

 

Mijn theorie is dat, indien je compacte zware toppen hebt, alles zo dicht op elkaar gepakt groeit

dat, wanneer je de toppen lichtjes gaat indrukken, je weefsel kapot maakt, wat een ideale bodem

is voor schimmels (zwakke plek..)

 

Iemand anders dezelfde ervaringen of een reden dat bovenstaande onzin is ??

 

Groet,

 

Klaboem

Share this post


Link to post
Share on other sites

k heb inderdaad eens gevoeld aan de top maar net niet aan die, die nu top rot hebben.

 

Ik heb ook ontzettende last van spint... ik heb gehoord dat je dan de grond moet verversen bij de volgende plantjes is dit juist of ook een fabeltje??

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
k heb inderdaad eens gevoeld aan de top maar net niet aan die, die nu top rot hebben.

 

Ik heb ook ontzettende last van spint... ik heb gehoord dat je dan de grond moet verversen bij de volgende plantjes is dit juist of ook een fabeltje??

 

groetjes

 

 

grond hoef je niet te verversen, kast wel GOED schoonmaken, en je stekken behandelen met masai of een ander anti-spint spul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toprot en spint kun je niks meer aan doen. Omhalen en ondersteboven hangen. Als je flink toprot hebt kan het erg snel om zich heengrijpen. Zelf de afweging maken.

 

Er is net een aardige thread over het ontsmetten van je kweekruimte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...