Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Albi

Beginnersplantje

Recommended Posts

Ik zat met de vraag of het mogelijk is om ook gewoon een plantje te hebben zonder een volledige inrichting?

Ik ga namelijk nu op kot (op kamers voor de nederlanders :specool ) en het leek me wel leuk mijn eigen plantje daar neer te zetten...

Is het mogelijk? Ik ben namelijk niet van plan echt een zware kweek te beginnen om te dealen of iets dergelijk, maar gewoon puur voor mezelf.

Ze moeten voor mij dan ook niet te snel groeien...

Alle feedback is welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk kan dat! Als je het plantje gewoon behandeld als elke andere kamerplant moet het zeker kunnen. Houd er wel rekening mee dat deze planten aardig groot worden (zeg, anderhalf a twee meter hoog). Ik weet niet hoe t zit met bloeien enzo (of je moet afdekken), maar daar heeft vast wel iemand anders antwoord op :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar als ze als gewone kamerplanten te behandelen zijn, waarom dan al die apparatuur?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zodat ze beter groeien.

 

maar waarom zou je al die apparatuur nodig moeten hebben als je ze buiten in de grond zet doe je dat toch ook niet? als je gewoon het raam open doet is er ook genoeg vrisse lucht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Albi,

Er zijn natuurlijk een aantal zaken om rekening mee te houden.

- Het gaat bij cannabis om de bloemen en om bloemen te krijgen is het noodzakelijk dat de plant 12 uren onafgebroken in het donker staat vandaar de kast!

- Als je plant lekker begint te bloeien beginnen de bloemen stevig te ruiken en die geur is zeer herkenbaar vandaar het koolstof-filter en de afzuigfan.

- hoe meer licht de plant krijgt hoe beter je oogst.

 

Kijk even bij Micro/fluo en de Bouwdoos voor info

 

Succes met je kamerplant,

Slotty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het dan in orde zijn als ik ze bv 12u aan het raam zet en 12u ergens weg in een kast die volledig lichtdicht is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is prima, alleen het is wel een rotwerkje om de planten steeds te verplaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als hij er maar 1tje heeft geeft dat toch niet zo'n probleem??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, maar een weekendje of zelfs een avondje weg zit er dan al niet meer in...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Klopt, maar een weekendje of zelfs een avondje weg zit er dan al niet meer in...

 

Ik heb een soortgelijke situatie als Albi

 

Ik heb nog niet uitgebreid gezocht, maar kan iemand mij vertellen of de bloei wel of niet intreed in de volgende situatie;

 

Ik heb mijn plant binnenstaan, maar direct achter het raam. Op een meter of twintig brandt de straatverlichting

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een beetje soortafhankelijk, mijn planten staan nu ook in de bloei, het gekke is dat de plant die af en toe wat lichtvervuiling ontving het hardste in de bloei staat. Ik denk dat je ze zelfs nog wel in de bloei krijgt als je ze gewoon in de huiskamer zet. Zolang ze van klein af aan maar aan deze verkrachting wennen gaat het wel goed denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Klopt, maar een weekendje of zelfs een avondje weg zit er dan al niet meer in...

 

Voor zo'n situaties kan ik natuurlijk gewoon een uv-lamp met een timer gebruiken, niet?

 

Ik zorg voor de rest gewoon dat ik ze bij het opstaan aan het raam zet en wnr ik savonds thuis kom ze weer in het donker zet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

UV lamp zou ik niet proberen, beter een gewone TL of HPS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ontdekt dat ik nog een oud terrarium heb staan, mss een idee om ze hie in te plaatsen? Zowel boven als beneden verluchtingsgaten en een aansluiting voor een lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom niet, dan heb je wel een lamp, ventilatie en een afzuiger nodig om te kunnen kweken, zonder een van de 3 kan je het net zo goed niet proberen, je hebt ze helaas allemaal nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...