Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
vdwilk

Vraagje Over Ph

Recommended Posts

Hallo mensen!

 

Ik heb al heel veel gelezen over ph waarde en ik begin het te begrijpen.

Maar ik heb nog 'één vraagje aan jullie.. Als ik gewoon in een emmer water doe met voeding en daar doe ik ph-min bij totdat ik een goede ph heb en dat geef ik aan me planten, krijgt de grond van mijn planten dan ook vanzelf een goede ph?

Het is misschien een beetje domme vraag maar dat is het enige wat ik nog een beetje wil ontdekken.. Dus ik hoop dat één van jullie mij daar antwoord op kan geven?

 

Bij voorbaat dank :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

De PH-waarden die hier worden aangegeven zijn er op berekend dat de grond de goede PH krijgt,dus het antwoord is JA!

Als je echt nauwkeurig wilt werken kan je een keer de PH van je grond meten

check dit topic:

Ph-waarde

Succes :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

even een nuancering: Met het aanzuren van je voeding kun je de pH van je medium bijstellen.

 

Er zijn echter recente inzichten dat je daar eigenlijk je doel mee voorbijschiet omdat je de kalkbuffer van je grond met al dat zuur gaat verbruiken. De grond verzuurt heel erg snel in de bloei als je de pH laag laat. Als er dan onvoldoende kalkbuffer aanwezig is zal de grond niet meer in staat zijn om dat op te vangen. Inmiddels zuur ik mijn voeding ook niet meer af als deze zo rond de 6,6 zit. Ik meet de pH van mijn medium. Kalk geven is belangrijk, ook voldoende groot medium voor je plant, anders gebruik je de aarde slechts als een substraat om voeding en vocht wat vast te houden.

 

Altijd bij ééncomponent voeding kalk in je grond, liefst maerl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...