Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
keesthemad

Eerste Kweekverslag / 6xplanten Onbekende Afkomst + 10xfreebees

Recommended Posts

Hallo beste collega-kwekers.

 

Omdat bij mijn andere kweek het er niet van gekomen is, hier nu mijn eerste kweekverslag.

 

Ik heb voor binnen een zakje zaad besteld bij sannie :D , en daar krijg ik natuurlijk een zakje met gemixte spijzen bij. Wel nu ik daar toch geen doel voor had dacht ik, deze plant ik nog even buiten.

 

Morgen komt als het goed is de lieve mevrouw van de tnt de zaadjes door de brievenbus gooien en het eerste wat ik dan doe is de mixed seeds ontkiemen.

 

Zodra ik ze ontkiemd heb en een klein beetje binnen voorgegroeid gaan ze naar buiten, of er nog veel van gaat komen weet ik niet maar ik hoop op een mooie nazomer dus we zien wel :no .

 

Ik hou U op de hoogte met enige foto's zo spoedig als ik deze gemaakt heb.

 

Vriendelijke groetsels. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja je bent eigenlijk wel veel te laat, de bloeiperiode komt er al aan.. als je de kans hebt om binnen te kweken zou ik dat doen en anders spaar je zaadjes voor volgend jaar, dat bezorgd je veel meer plezier :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt helemaal gelijk, maar die 10 zaden funmix die er bij zitten heb ik verder toch geen doel mee. En om het geld hoef ik het niet te laten want ik heb alles er voor liggen.

 

Ik heb gezien hoe groot plantjes (danwel binenn) nog worden als je ze direct afbloeit vanaf zaad, en dat wil ik buiten wel eens zien.

 

De bestelde zaden, waar het natuurlijk om gaat, die gaan in het hokkie.

 

Volgend jaar komt er wel weer een nieuw zakje zaadjes... En een stuk of wat (10-40) op een guerillia plek, mocht die dit jaar niet ontdekt worden, het zit ongeveer 15 meter van een bospad maar is onmogelijk te zien en het is vanuit de lucht niet te zien want het staat vergeven van de brandnetels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, daar gaan we dan. De race tegen de klok en tegen de mooie nazomer is begonnen.

 

De tien zaden zijn eerst door mijn bloedeigen moeder in de vriezer gelegd. En nu ik thuis kwam van mijn werk, kleine 8 uur later door mij persoonlijk in de pitpots gestopt, ze staan er lekker vloeibaar bij zoals jullie zullen zien op de foto's. Ook heb ik er een glazen koepel overheen gezet om het klimaat in stand te houden.

 

Nu heb ik alleen nog één vraag voor de deskundigen, zijn de mix zaden van sannie's seeds of de andere zaden uit de shop?

 

Nou dan volgen hier de eerste foto's, ik zal jullie op de hoogte houden met veel foto's.

 

Het pakketje:

med_gallery_9137_3106_143533.jpg

 

 

De zaadjes:

med_gallery_9137_3106_17137.jpg

 

 

Zie je het al beslaan?

med_gallery_9137_3106_360184.jpg

 

 

Zo, tot de volgende update.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je dat water nog steeds in dat bakje staan met die pitpots er in?

 

Dan zou ik het er snel uithalen!! zo worden ze veel en veel te nat

 

 

Voorderest leuk experimentje

 

 

 

 

Succes

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat water is er alweer even uit, dat was om even te trekken en om de lucht onder de koepel flink vochtig te krijgen.

 

Groeten, Frits.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben ook vorige week pas begonnen, maar wel met stekkies, omdat me andere helemaal mislukt waren.

 

ze beginnen nu lekker snel met bloeien. :D succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik keek vanmorgen eens even in mijn geimproviseerde kiemgeval om de lv te checken en tot mijn verbazing waren 3 van de 10 zaden zichtbaar gekiemd, misschien nog meer maar ik had geen zin om te gaan klooien aan iets wat van zichzelf beter af is :no .

 

Topzaden dus sannie ! ;) :D .

 

T zijn dus echte porches, racemonsters, en we gaan niet voor kwantiteit maar kwaliteit. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes kees!

 

dat het maar een lekker stel dames wordt!

 

ik volg je

 

groet

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogen alle wonderschone dochters als vette maagd sterven op de brandstapel... :D :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo “Le experiment„ continues.

 

Vandaag zo'n 72 uur na het in de pitpots stoppen van de zaden zijn ze allemaal uitgekomen en steken er al een paar steeltjes boven uit waarvan 1 van zo'n 2cm!

 

Tot mijn verbazing stak de penwortel kilometers uit de pitpots dus ik heb ze lekker in een klein potje gezet, ik wilde eigenlijk plastic bekertjes maar nu heb ik gekozen voor koffiekopjes omdat de bekertjes op waren. Ik heb er een plastic zakje in gedaan omdat het dure kopjes zijn.

 

Hier kun je de kopjes zien met de plantjes er net in en ze zijn licht bevochtigd.

med_gallery_9137_3106_398428.jpg

 

 

 

En om het klimaat te bewaren heb ik er weer 2 mooie glazen stolpen/schalen overheen gezet. Dit houd ze lekker warm en gaat de groei bevorderen. Ik ga ze nu nog tot maandag onder 24u licht zetten, dan kunnen ze eerst een beetje wennen en daarna gaan ze in de grootte pot als ze hopelijk groot genoeg zijn.

 

Hier een foto'tje met de stolpen.

gallery_9137_3106_492568.jpg

 

 

 

Dan heb ik hier nog twee foto's van mijn lopende buitenkweek seizoen 2007. De planten die je ziet hangen zijn 2 mannen die ik gekapt heb, de andere foto laat de zeven resterende planten zien waarvan er nu 3 vrouwen bloeien en ik van twee planten nog niet zeker ben van het geslacht. Twee planten zijn vrouwen maar bloeien nog niet, ik verwacht het ieder moment. De mannen zijn in ieder geval op tijd geruimd :D.

 

De geimproviseerde windbarriere is ook mooi te zien, alsmede de toekomstige potten waar mijn 10 nieuwe schatjes komen te staan.

 

gallery_9137_3106_140135.jpg

 

gallery_9137_3106_159003.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, ik kom net terug van een weekendje universiteit. En blijkbaar is het voor een moeder onmogelijk om de simpelste taken uit te voeren, ik had met duidelijkheid gezegd dat de mini-plantjes naar buiten moesten overdag, en 's avonds het liefste binnen, hebben ze 3 dagen in de badkamer gestaan zonder direct licht dus ze zijn zo gestrekt als weet ik wat.

 

We zullen zien. Momenteel ben ik boos op mijn moeder :whistling .

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hoeft zaailingen niet onder een stop te groeien hoor, die kunnen goed tegen drogere lucht. Stekken wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip wazzup, ik dacht het vooral voor de temperatuur te doen, het was best wel koud namelijk 's nachts. Inmiddels zijn de meesten met blaadje Nr.5/6 bezig en zijn ze overgepot naar 10L potten waar een liter of 8 potgrond in zit met mijn eigen gemaakte biologische schimmelmix.

 

Ik heb er nog steeds wel goed vertrouwen in eigenlijk dat dit nog een leuke kweek wordt, de opbrengst zal wel tegenvallen maar dat wordt hopelijk ruimschoots gecompenseerd met mijn andere planten. Inmiddels staan er daar nog 6 planten want de mannen zijn er tussenuit gehakt.

 

Deze mannen zijn tot houtskool omgetovert wat daarna weer verwerkt gaat worden in prachtig mooi buskruit, (met hennep houtskool is dat het snelst brandend).

 

Een foto blijf ik jullie verschuldigd want ik moet zo een weekendje weg en dan ga ik mijn moeder met zonder groene vingers mijn lievelingetjes laten verzorgen :smoke . Ik hoop dat het goed gaat. Dit keer maar even een briefje achterlaten met instructies :whistling .

 

Nou ik ga er vandoor !

 

Groeten, Jeroen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, nu dan weer een update, de planten zijn nu 12 dagen oud, ze groeien als kool, ze zijn nu dus overgepot en er komen elke dag blaadjes bij, ik heb nog steeds hoge verwachtingen.

 

Ook mijn oude planten doen het prima en eentje is heel erg in de bloei geschoten. De rest schiet ook in de bloei maar doet het wat rustiger aan, ik hoop echt dat de planten een dikke grote harde top worden, maar goed hopen doen we wel vaker.

 

De foto's die ik vandaag gemaakt heb zijn wel met mijn telefoon gemaakt omdat ik even geen toegang had tot de digicam maar alles is goed herkenbaar, alleen bij de foto van het beginnende topje zul je even moeten zoeken, maar tot die tijd kun je van de rest van de plant genieten (tip: Het topje zit in het midden).

 

Zo dan nu de bijgevolgige foto's:

 

De eerste twee foto's zijn van de jonge zaailingen (zal wel duidelijk zijn).

gallery_9137_3106_386828.jpg

 

 

gallery_9137_3106_776215.jpg

 

 

 

Op deze foto kun je in het midden een prachtig beginnend topje vinden.

med_gallery_9137_3106_557104.jpg

 

 

 

Op deze foto een overzicht en als je goed zoekt kun je ook de nodige toppen vinden.

gallery_9137_3106_764594.jpg

 

 

 

En dan hier nog twee overzichtsfoto's van de grote planten.

gallery_9137_3106_565878.jpg

 

 

gallery_9137_3106_759214.jpg

 

 

 

Tot de volgende update.

 

EDIT: voor de mensen die goed opletten, van de freebees is er 1 plantje verdwenen, deze is naar mijn kapster verhuist, die vind het zulke leuke planten dus daar staat er één in de etalage...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag vandaag een paar spintjes lopen, en ik heb eens even gekeken wat methanol doet met spint, ik heb in toaal over al mijn plantne heen 200ml methanol verneveld. En als het goed is komt de masai die ik direct besteld had uiterlijk maandag binnen. Ik hoop dat we ongediertevrij kunnen blijven.

 

De ether had ik gisteren al gemengd met bleekmiddel om te ontsmetten bij het paddo bevruchten dus dat ging helaas niet door, maar als het goed is moet methanol ook ontsmettende werking hebben.

 

Voordeel van methanol boven ethanol is dat THC in ethanol op lost maar niet in methanol. Nog een voordeel is dat het binnen 1 minuut weggedampt is, maar het kleine grut er wel net even van dood kan gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, na lange tijd zijn we daar dan weer.

 

Inmiddels heb ik wat spintproblemen gehad, maar dat is voorlopig op de biologische wijze opgelost :blink: .

 

Helaas is het snoertje van de digicam verdwenen dus ik kan geen mooie budshots maken, wel kan ik leuke overzichtsfoto's posten. De grote planten staan inmiddels lekker in de bloei, en de kleine planten doen het ook al leuk. Inmiddels hebben de freebees 4-5 internodes en maken ze 5-7 vingerig blad aan.

 

Het enige dat ik raar vind is dat ik tussen de freebees duidelijk verschillende planten heb zitten (logisch). Er zitten namelijk 4 planten tussen die goed hard groeien, 3 die het wat minder doen en 2 met een duidelijk verneukt phenotype, daarmee bedoel ik bladeren die golvend zijn etc. Hoe kan dit ? Gewoon een mutatie ? Want ik heb alle zaden hetzelfde behandeld tot nu toe.

 

Hier de overzichtsfoto.

gallery_9137_3106_70049.jpg

 

 

Hier kan je wat topjes zien...

gallery_9137_3106_111063.jpg

 

 

De rest van de planten ziet er ook zo ongeveer uit maar dat is niet duidelijk op de foto's :whistling.

gallery_9137_3106_507172.jpg

 

 

En dit zijn dan de kleintjes, ze tonen nog geen geslacht maar ze doen het wel lekker vind ik persoonlijk, ik geef ze geen water want ze krijgen van de regen nog genoeg. De grote planten krijgen overgens ook veel minder water, zo'n 3-5 liter per dag in totaal. Terwijl ze vlak voor de bloei nog 20-30L kregen.

gallery_9137_3106_26562.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

high keesthemad,

 

dat wordt een leuke haag die je aan het groeien bent :blink:

 

jammer alleen dat hij maar 1 jarig is :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frasier, zo moet je het niet zien, volgend jaar staat er gewoon WEER een haag, is het dan 1 jarig of meerjarig :blink:?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit! de bloei zit er goed in heh :blink:

 

Succes ermee!

 

Gr. Elem3nt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondertussen is de grote plant met het licht verneukte phenotyp ook aan het bloeien geslagen. Het enige probleem is dat deze plant een sterke vergeling langs de bladrand vertoond, deze plant staat nog met 2 andere planten in dezelfde bak dus opzich zou het niet aan de voeding moeten liggen omdat de anderen het niet vertonen. Op hoop van zegen heb ik in ieder geval een paar ml sporenelementen onder de stam van de plant gegoten en dit doorgespoeld met een halve liter water.

 

Inmiddels bloeien 3 planten echt volop, deze zijn misschien over 3 weken al klaar, maar ik heb het gevoel dat ik geluk heb dus ik laat ze lekker helemaal afbloeien.

 

De plant waarvan ik de meeste opbrengst verwacht groeit inmiddels lekker dicht en als deze helemaal dicht groeit heb ik 22 toppen van tussen de 20/30cm. We zullen zien. Ik denk niet dat het helemaal dicht groeit maar ik hoop het natuurlijk wel :blink: . Iemand al een gokje op de opbrengst :whistling? Ik ga in ieder geval de plant zo volledig mogelijk drogen op zolder met een ventilator. Ik zorg natuurlijk dat het daar lichtdicht is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, dan nu even een update.

 

Onder het afdak staan de planten prima, ik weet nu precies hoeveel water ze gebruiken en dat is ongeveer 2L per kuib per dag. Ze groeien mooi en de toppen worden lekker dik! :specool .

 

Ik heb wel perongeluk een takje afgebroken, en deze bij wijze van experiment in een blokje oase gestopt, in het begin hingen de blaadjes een beetje slap maar na een paar dagen staan ze stevig omhoog.

 

Hier een paar foto's van dit experiment. Het lijkt mij misschien wel een interessant idee om in een bureaula af te bloeien onder een stuk of 10TL's. Dus alle zinloze topjes in plaats van weggooien in oase onder een rij TL's te zetten.

 

gallery_9137_3106_235888.jpg

 

gallery_9137_3106_220004.jpg

 

gallery_9137_3106_20642.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb denk ik de kleine plantjes vermoord toen ik witte vlieg aan het bestrijden was... Met bleekmiddel. Ze zien er na een nachtje een beetje verschrompeld uit maar ik hoop dat het nog goed komt. Ik dacht dat ik het best even met bleekmiddel kon doen omdat ze toch nog lang niet in de bloei staan maar dat bleek tegen te vallen. De witte vlieg gaat er niet eens dood aan. Vanmorgen nog maar even met groene zeep oplossing eroverheen gespoten. En het grondje even goed doorgespoeld.

 

De grote planten gaan fantastisch vandaag :smoke. In de "tunnel" ruikt het bijna beknellend naar wiet. Een paar planten hebben diep paarse verkleuringen in de toppen en één plant heeft haze achtige toppen. Weer een andere plant heeft toppen met hele lange hele rechte toppen dus daar heb ik ook geen idee van wat het is.

 

Die met de haze achtige toppen ruikt het lekkerste, als je daar even diep aan ruikt dan voel je m al bijna :specool .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dit zijn dan alle foto's, de toppen zijn in het echt dikker dan dat ze op de foto's lijken, dat komt omdat de foto's van mijn telefoon zijn, misschien ga ik ook wel een dikke camera kopen als de plantjes geslaagd zijn.

 

Hier dus in ieder geval een nieuw bericht vanuit kaskees.

 

med_gallery_9137_3106_543006.jpg

 

 

 

 

gallery_9137_3106_140872.jpg

 

 

 

 

gallery_9137_3106_402650.jpg

 

 

 

 

gallery_9137_3106_480855.jpg

 

 

 

 

gallery_9137_3106_63908.jpg

 

 

 

 

gallery_9137_3106_583144.jpg

 

 

 

 

gallery_9137_3106_100210.jpg

 

 

 

 

gallery_9137_3106_435212.jpg

 

 

 

 

gallery_9137_3106_244145.jpg

 

 

 

 

gallery_9137_3106_185684.jpg

 

 

 

 

gallery_9137_3106_60830.jpg

 

 

 

 

med_gallery_9137_3106_494169.jpg

 

 

Even voor de duidelijkheid, voor de eerste plant die in de bloei geschoten is is dit week 5 (16aug) voor de andere planten is het begin week 4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...