Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

acidboy

Zwakzinnig Plan

Recommended Posts

Ach jeroen ......

 

ik ben naast part time politicus ...

ook (ondergrondse) hardcore hiphopper ......

 

macht,roem en geld ......doen mij dus niet zo veel

(anders had ik wel een mtv clipje op mijn naam)

en wegen iig nooit zwaarder als mijn "normen en waarden" ;)

 

JP ... daar kunt U nog wat van leren :verrygood

 

>cyberskunk<

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is leuk om te horen :verrygood

ik hoop dan ook dat het ooit zo ver zal komen dat ik op je kan stemmen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jeroen1972......

 

Zodra je een verkiezingsposter ziet met daarop een vage gast

met in een hand een tomaat en in de ander een dikke vette

;) weet je wat je te doen staat ..... :o

 

Dan ga ik ff zorgen ik dat je tot 15 planten LEGAAL mag kweken

(lijkt me veel realistischer voor eigen gebruik ... niet dan ???)

Dat slechts als voorberijding op totale legalisatie ......

maar dan wel provesionele kwekerijen om de coffeeshops te voorzien...

 

EN een officieel KEURMERK op :

 

>De provesionele (winst) kwekers

>De voeding ... er word nog steeds veel verkocht/gebruikt

wat niet geschikt is voor consumtiegewassen :verrygood

>homeboxxen en andere "veilige" thuiskweekhokjes/tenten

 

>En uiteraard ... het eindproduct !!!

 

De (pro) kweker levert niet meer zelf aan de shop...

maar via de keuringdienst van waren (waar dan een aantal "wiet" experts zitten)

die ELKE OOGST op kwaliteit checken.

(om dan na een aantal jaar een certificaat te verdienen ... en slechts steekproefsgewijs

gecontroleerd te worden ... bij overtreding : nooit meer mogen kweken !!!)

 

Zo heb je geen verzwaarde/slechte (vanwege bv gif/voeding) wiet meer in de shop

EN je kan bij elke soort op de lijst (als coffeeshophouder) de herkomst en het THC

gehalte vermelden.

Zo weet de consument wat hij/zij rookt

EN ... niet onbelangerijk ... de overheid kan mooi een graantje meepikken

middels "the good old" BTW ...

 

Iedereen blij zou ik zeggen ...

behalve de criminelen die stroom aftappen en niks om de plant/het kweken geven

maar slechts rijk willen worden ... zonder ECHT TE WERKEN ;)

 

Maargoed ... Amerika ... EU-ropa ...

Nederland schijnt niet belangerijk voor de Nederlandse...

:) "machthebbers" :D

 

>cyberskunk<

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ cyberskunk inprincipe een leuk idee:D

 

maar waarom 15 planten dogen voor 'eigen gebruik' als je met 5 planten ook al een leuke eigen kan krijgen. voor de teler die een deel zelf wilt houden en een leuk zakcentje wilt verdienen is het een leuke optie , maar denk niet dat dat erdoor komt

 

wat ze al in het artikel zeggen: er word meer geoogst van vijf planten dan vroeger daar zijn ze tegnwoordig al van op de hoogte 15 platne betekent als je het goed doet 3 x zoveel oogst wat zou KUNNEN leiden tot oogsten van 1 tot 3 killo licht aan aan je skills welke soort lamp ( 250,400,600 of 1000 watt ).

 

ik denk dus niet dat de overheid hier erg blij mee zal zijn en het er waarschijnlijk nooit door zal komen.

 

ik vind het zelf wel begrijpelijk dat ze de straffen voor wiettelers willen verhogen neit dat ik het ermee eens ben hoor liefst had ik dat het hele grutje gelegaliseerd was en dan ongeveer op de wijze die jij ook vind met keurmekr en al. maar als je ziet wat je vandaag de dag krijg voor een leuk plantage dat is ( als je nog nooit gepakt bent ) een lachertje. een paar keer in je hok hebben geoogst en je betn al binnen of een leuke guarilla kweek ( we hebben er hier op het forum ook een paar zitten :verrygood ) en je hebt een vermogen zonder ook maar iets eraan te hebben hoeven doen.

 

 

wiet gaat al lang neit meer over 100jes maar om nullen het is goud geld verdienen en na mijn idee ook de veiligste manier om geld te verdienen binnen de drugssector.

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat idee van die 15 (buiten) planten is ontstaan tijdens een

discussie in de shop.

Mijn discussie partner had GEEN MOGELIJKHEID om BINNEN

te kweken ... en moest dus noodgedwongen "slechtere" wiet

in de shop halen in de herfst en de lente.

 

Met 10 tot 15 planten kan hij wel in zijn eigen gebruik voorzien.

Nou moet wel gezegd worden dat we het hier over een grootgebruiker hebben.

(+/- 5 gr per dag ... meestal meer)

 

Maar 10 lijkt mij (ook voor buitenplanten) ook wel genoeg idd.

 

En je gaf zelf ook al aan dat t buitenkweken (zonlicht/weersomstandigheden)

iets heel anders is als een (semi pro) hok met 150 tot 1000 watt lamp.

Daar moet dus ook onderzoek naar gedaan worden.

 

Het is natuurlijk nog maar een idee ...

geen compleet wetsvoorstel :verrygood

 

>cyberskunk<

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo ik sta even met m,n ornen te klapperen hier :verrygood

je hebt daar goed over na gedacht zeg , en het is ,ook nog eens geen onzin ook .

mijn zege heb je ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat mijn ma dit in de krant heeft gelezen mag ik geen wiet meer kweken ;)

(vooral omdat erbij stond dat het voor minderjarigen nooit legaal is)..

dus als je verder gaat met je wetsvoorstel, wil je dan ook de leeftijdsgrens verlagen :verrygood

 

Cosmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jeroen1972 ......

Ach ... ik ben een doordenker.

vandaar dat mijn ideeen zo doordacht zijn :verrygood ;)

 

@cosmo ......

Ik zal t met mijn feeenpeetouders overleggen ......

16 jong genoeg ???

Jonger ga ik niet hoor.

SORRY :)

 

>cyberskunk<

Share this post


Link to post
Share on other sites

politiekers

 

beloven en nog es beloven...

 

 

 

maar ge moogt gerust es laten weten

 

wanneer er vacature vrijkomt als gediplomeerd weedcontroleur :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je snapt zo'n Ben Jansen ook helemaal niet he. Als je het kleine kweekers moeilijk maakt gaat de prijs nog meer omhoog---> meer geld ---> meer macht ----> moeilijk te bestrijden. De ' Grote Jongens ' merken het vandaag de dag al. Maar er komen meer grote jongens en dus ook machtsverschillen ---> oorlog. En daar heeft de politie ook geen zin in, omdat ze maar al te moeilijk echte boeven kunnen pakken voor ze en liever bij de Mac-Drive staan te wachten op hun koffie en donuts.

 

 

rofl, jij hebt teveel naar the simpsons gekeken howr, me tje donuts :no

maar tog, jhebt glijk ;)

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Internationale samenwerking lijkt me een eerste vereiste.

Te beginnen met hennepteelt t.b.v. de vezels voor de textiel industrie en olie.

De grootschalige terugkeer van de hennepteelt is voor de rijke landen binnen Europa minder evident dan voor landen in het voormalig Oostblok.

Het is godgeklaagd dat in bijvoorbeeld Servië nu noodgedwongen maïskolven en zonnebloemen staan te verpieteren op de (twee derde van de beschikbare) vruchtbare akkers. De meeste mensen en vooral de boeren herinneren zich hun jeugd, toen een onderbroek nog jeukte (vanwege de hennepvezel) en jaren meeging. De olie zorgde voor betrouwbaar licht. Vermalen gedroogde hennep bladeren fungeerden als de "poor man`s sigaret". De medicinale werking van de vrouwelijke bloemen is al eeuwen wereldwijd bekend....

Massale hennepteelt zou mijns inziens een grote stap voorwaarts zijn voor die landen die nu het meest te lijden hebben onder de vermeende opwarming van de aarde.

Toch vreemd dat juist in die landen de straffen zo rigoureus zijn terwijl iedere lokale boer aldaar hennep op z`n waarde weet te schatten en het graag zou telen.

Het is en blijft tenslotte weed, onkruid :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

dromen allemaal dromen, maar ja zonder dromen leef je niet, ik hoop nog steeds dat men het licht is gaat zien in dat geldwolven hok (2e kamer) coffeeshops in de buurt van scholen weg oke, daar kan ik me wel in vinden.

 

Maar mensen voor het gerecht slepen voor 5 plantjes......... en dat duizenden euro's kost voor opruiming,advocaten en het hof dat gaat me toch wel heel verrrrrrrrr want de volgende dag staat piet politie pet weer met zijn scanner langs de snelweg die centjes terug te verdienen.

 

Nu willen ze het weer verbieden, coffeeshops sluiten volgens mij vergeten ze in den haag in hun dure auto's en kasten van Villa's dat dat in onze wijken meer overlast opleverd!!!

 

Mijn remedie maak tot 10 planten legaal (zoals groenvrij toen wou) en sluit coffeeshops niet definitief maar verplaats ze (op kosten van de staat) want een leger agenten op straat gooien die dit in de toom moeten houden kost miljoenen per jaar!!! en wie mogen dat weer betalen juustum u en ik!! en dat gaat ten gevolgen van de serieuse zaken waar men zich mee moet bezig houden.

 

Goed voorbeeld vorige week in Bergen op Zoom (correct me if i'm wrong) een mannetje van 13jaar voor de rest van zijn leven verminkt doordat er een blikje brandende vloeitstof in zijn gezicht werd gegooid, zijn vader belde uiteraard 112 en de centraliste vertelde de vader "sorry daar komen we niet voor" :whistling :smoke nee die waren te druk met flisten of een kweker zijn huis uit te gooien omdat hij 5 plantjes had staan voor eigen gebruik of als medicatie.

 

In het kort man o man waar gaan we heen hier in Nederland???!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
In het kort man o man waar gaan we heen hier in Nederland???!!!!

 

Naar de toekomst ... en die hebben we voor het grootste deel zelf in onze hand.

De toekomst zal zijn wat "wij" er van maken beste growshop :whistling

 

positief blijven denken en vechten voor je rechten dus !!!

 

>cybertje<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het veranderen van de wet is een ding wat het mooiste zou zijn, maar door de huidigge ontwikkeling op het gebied van de eu e.d. zal dit eerder minder dan meer voor ons betekenen.

Ik denk zelf dat we het veel meer binnen de mazen van de huidige wet moeten zoeken.

Er is een gedoogbeleid van 5planten (buiten welliswaar), waarom nu eigenlijk niet binnen? "De grote stappen snel thuis jongens" hebben dat met name verpest. Door instalaties aan te leggen die ronduit gevaarlijk zijn en stroom af te tappen.

Wat nu als er een bedrijf is dat gecertificeerd is om instalaties te controleren? Zodat er naar een soort van keurmerk gewerkt kan worden. Het is gewoon heel goed mogelijk om een kweekruimte dusdanig in te richten dat deze net zo veilig is als een wasmachine. Zaken waar bij zo'n bezoek aan gedacht kan worden zijn o.a.: automatische brandblussers, electra netjes en buiten het hok, aparte groep voor het hok, zegelsticker met datum op de filter, decibelraport van buiten en binnen met afzuiger op 100%, etc etc.

Deze kweker houd zich vervolgens ook aan het 5 planten principe en doet zn ding.

 

Dan komt er een dag dat er een (b.v.)ex gebelt heeft en er blauwe petten aan de deur staan. Energiemaatschappij erbij om te controleren voor aftappen, maar dat is dus niet gebeurd. Dan zal die verbalisant dus een verbaal moeten opmaken voor 5 planten. Kom je voor de rechter te staan en roep je het bedrijfje op dat de instalatie gecontroleerd heeft.

Maar meneer de rechter, wat heb ik dan meer fout gedaan dan dat er binnen het huidige beleid word aangehouden? Heb ik dan het woongenot van andere in de weg gestaan? ten slotte hebben de buren meer last van geur met buitenplanten. Door de inval heb ik zelf hinder onder vonden in mijn woongenot, en wordt ik sindsdien schuin aangekeken, en ben ik genoodzaakt om te verhuizen.

Gaat het dan om de winstgevendheid? zoja laat me dan belasting betalen erover.

 

Zelf denk ik dat wanneer we deze richting op gaan er vanuit daar een basis gelegd kan worden. Een rechter zal niet blij zijn met deze ontwikkeling omdat het niet hapklare koek is wat hij krijgt voorgeschoteld. Ik verwacht zelf dan ook dat de eerste zaken die volgens dit princiepe in het licht komen geseponeerd zullen worden. Maar er zal een uitspraak vroeg of laat moeten komen waarin duidelijker zal worden wat nu precies de grenzen van de wet zijn. Want als je met een zelfde kweekruimte tomaten kweekt is er niets aan de hand.

@meneer de rechter, wanneer we in nederland op een dergelijke manier omgaan met ons beleid zal het ook mogelijk worden om inkomstenbelasting te doen voor de eventuele winst en hebben de coffeeshops ook eindelijk een inkoopfactuur waardoor in die sector de nodigge controle onstaat. Hierdoor onstaat er een product wat met minder stress gekweekt is door een hobbier. En zal langzaam, maar zeker de grote basis en op productie georienteerde wiet minder worden. Doordat die de wiet niet meer in nederland kwijt kunnen. Want bij een controle bij een coffeeshop kan dan precies gezien worden, hoeveel is gekocht en verkocht, en wanneer dit niet klopt zal er dan wel hard opgetreden dienen te worden.

 

De fantasie die regering en haar systeem heeft de binnenteelt te verbannen door harde aanpak. Lijdt alleen maar naar schaarste op de markt. Dit leid automatisch tot grotere criminele activiteiten, daling van de kwaliteit en stijging van de prijzen. En dit terwijl het huidige systeem de overheid veel meer geld kost dan dat het opleverd. Terwijl als we het boven genoemde model hanteren er meer geld voor de overheid is en een daling van criminele activiteiten. Als een gram in de shop zeg 10€ kost deze dan is opgebouwt uit: 19%btw, inkoopfactuur dus inkomsten belasting coffeeshophouder, Inkomstenbelasting kweker etc etc. Van die 10€ zal dan uiteindelijk zo'n 5 a 6€ in de staatskas verdwijnen. Stel dat nederland per dag 1000kg verkoopt, 1000000grX5€=5mln per dag en 1825mln per jaar...Als de overheid in principe opereerd als een onderneming is dit een buitenkans....

 

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is over na gedacht! :wOOt :specool

Edited by De Sjop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch een opmerking dedos:

Waar denk je die door de erkende, binnen het gedoogbeleid (dus 5 planten binnen) en dus legaal verkoopbare 1000 kg per dag te gaan scoren ?

Ik en velen met mij kweken voor de fun en het "gratis" jaartje blowen van eigen oogst. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou doordat de grote boer niet meer bij een coffeeshop zn spullen makkelijk kwijt kan, zal deze van kleine jongens af moeten gaan nemen. Dus in de coffeeshop, weet het ook allemaal niet hoor maar denk wel dat met deze mentaliteit en insteek er een beweging op gang kan komen. Ik ga in ieder geval naar dat systeem toe.

En of het eindresultaat behaald word...wie weet, als ik met dat verhaal voor moet komen denk ik wel dat ik een betere kans heb dan wanneer ik 300planten heb staan en alles op grote stappen snel klaar heb ingericht. Zodat het duidelijk geen hobby meer is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je vergeet dat als de prijzen omhoog gaan de vraag zal dalen.

Of in dit geval niet dalen maar verschuiven naar het criminele circuit, de straatdealers.

Dan wordt het helemaal niet meer te controleren.

 

Als ze het probleem van de kwekerijen willen stopzetten moeten ze gewoon de productie van de kweekbenodigdheden verbieden, probleem opgelost.

Als je onder lampen kweekt lijkt het me sowieso niet meer echt om louter hobbie te gaan, zelfs al is het maar een 400 watter met maar 3 oogsten per jaar door een gemiddelde kweker, wie krijgt dat nou zelf opgerookt?

 

grtz Jim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je onder lampen kweekt lijkt het me sowieso niet meer echt om louter hobbie te gaan, zelfs al is het maar een 400 watter met maar 3 oogsten per jaar door een gemiddelde kweker, wie krijgt dat nou zelf opgerookt?

 

grtz Jim

 

3 (en een half) x 4 (nr. 5 is mamma en staat appart ... zo hou ik me aan het gedoogbeleid en heb een

goede HAZE waar weinig shops aan kunnen tippen ) 12 wekers onder een paar TL in een kastje ... geen hobby ???

 

En wat daar (in een scrog) van af komt krijg ik met wat ruilen , wat (oogst)feestjes >wie doet het nog?<

en vooral "HULP" van mijn vrienden echt wel op hoor ... gewoon DIKKERE :specool 's Draaien

en LAAT gaan slapen :wOOt

 

>cybertje< (dominus nocti)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je onder lampen kweekt lijkt het me sowieso niet meer echt om louter hobbie te gaan, zelfs al is het maar een 400 watter met maar 3 oogsten per jaar door een gemiddelde kweker, wie krijgt dat nou zelf opgerookt?

 

grtz Jim

Ik rook aardig veel , en heb misschien nog niet het maximale uit mijn 400w gehaalt maar dat is binnen een paar weken opgerookt hoor (hier endaar wat grammetjes weggeven) ruim voodat de volgende oogst klaar is :specool en ja ik kweek voor mezelf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie kent het niet; sinds je van je eigen materiaal rook, rook je een stuk meer dan voorheen toen je de deur uit moest om naar een shop te gaan. Buiten dat je ineens een stuk vaker vrienden over de vloer hebt en dat de kwaliteit die je rookt een stuk beter is dan voorheen.

Maar het merendeel van de kwekers is begonnen om er iets aan over te houden.

 

Ik geloof niet zo hard dat de straatdealer grootschalig weer in beeld komt op het gebied van wiet. Er is namelijk vrij eenvoudig een plafondprijs te bepalen en een minimumprijs voor de kweker zelf. Een deel van de opbrengsten van de belasting over canabis, zal terugvloeien in het stabiel maken van de markt. Uit de taboesfeer trekken door de grenzen te weten van het gedoogbeleid. Is juist voor iedereen beter, behalve voor de criminaliteit.

Punt is juist dat het niet uit maakt of je nu géén, 1 of 10 lampen boven je 5 planten hebt staan het niet uit moet maken. Als het toch allemaal veilig gebeurd, wie klaagt er dan? Er kunnen dan bedrijven op inhaken die met een goed financieringsplan komen voor een kast/hok, ipv de mafiaprakteiken die er nu grootschalif plaatsvinden. En onderschat de grote vooruitgang in kwaliteit niet, als je denkt dat we nu al veel weten, hoe zal dat zijn op het moment dat het legaal is onder lampen te kweken? Zaken als dit forum hebben al veel gedaan op dat gebied.

Zo ken ik iemand die ruim 30jaar bezig is en alles zelf heeft moeten ontdekken. Maar van internet nog niet mee bekend is, zulke mensen zijn er nog best veel. Op het moment dat die zonder zorgen hun ervaring mogen delen...

Wie weet waar het heengaat en hoe we daar moeten komen...wat de eerste stap is? Misschien wel een bedrijf vinden/opstarten die hokken gaat keuren. Of een advokaat vinden die het aandurft en die we op voorhand op de hoogte brengen en de zaak laten voorbereiden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe vinden jullie dit:

Kweken wordt legaal en geregeld. Je laat je als kweker registreren. Hierbij wordt dan genoteerd of je - laten we zeggen - 10 planten buiten zet. Of een hokje neemt met pakweg 3 lampen. Alsje je laat registreren komt er iemand kijken of je hokje voldoet aan de veiligheidsmaatregelen, en in dien buiten, of je niet 100 planten buiten hebt staan in plaats van 10.

Hierbij wordt er vanuit gegaan dat het om een kweek voor eigen gebruik gaat, MAAR wat je overhebt kan je mee naar een trefpunt rijden waarvan er op de zoveel plaatsen één is, ingericht door oompje staat, dat je overschot afneemt. Uiteraard voor een mooie prijs. Oompje staat telt dan vervolgens een eurootje bij per gram en verdeelt alles onder de shops waar mensen in dienst van de staat werken.

 

Zo is iedereen gelukkig toch?

Je kan voorzien in je eigen gebruik qua kweken, als je wil kan je nog wat bijverdienen. Ook hoef je geen schrik meer te hebben dat ze je installatie komen halen en/of je plantjes waar je zoveel tijd en liefde in hebt gestoken komen kappen.

De coffeeshops verdwijnen niet dus geen werkelozen erbij, neen er komen zelfs jobs bij door de trefpunten en controleurs.

Uiteindelijk kost het de staat ook geen geld want ze halen de kosten er heus wel uit met de verkoop.

Plus, dat men nog eens kwaliteitscontroles kan uitvoeren op de weed.

 

En ik weet dat je samen met vrienden er snel wat grammetjes doorjaagt, maar dat mag je natuurlijk niet zeggen want dan deal je in de ogen van de politie. :specool

 

Grtz Jim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...