Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Romy

Verslagje 45 Pp Op Cocos

Recommended Posts

Nou das 3weken , dat ga je makkelijk redden in mijn ogen.

 

 

Zeg dat je nu in week 6zit, dan haal je dat toch wel??

 

gr ert

 

 

En anders kom ik je helpen met kippen op de laatste dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi,

 

ja heb nu 6 weken bloei gehad en 2 dagen. Dus begin week 7.

Aardig aanbod, mocht ik in de problemen komen hoor je het, gezellig.

 

Groetjes,

 

Romy

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou het ook doen maar ik ben van 1 aug tot 20 aug weg dus als je wilt wachten op hulp :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx, maar zo lang kan ik idd niet wachten, hihi.

 

Vanavond ga ik ze eens goed doorspoelen voedingsloos denk ik. Alleen afgezuurd met citroenzuur en of enzymen. Geef steeds van onder 2 x in de week, ga ze nu een keer van boven geven.

 

Groetjes,

 

Romy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil ik net water gaan geven en kijk ik goed.

Links achterin 5 toppen al aardig ingepakt met webjes, en die lopen ook ver achter.

Nog maar een keer voorzichtig met spruzit behandeld blaadje voor blaadje en toppen schoongemaakt.

Heb ik tot week 4 toch 4 a 5 keer met dubbele dosis masai lopen spuiten, en 2 weken geleden na laatste behandeling beestjes uitgezet. Maar nog zijn ze aanwezig.

2derde van de planten verwacht ik geen problemen, maar het linker deel zat best veel op de bladeren nog.

Dus even een tegenvaller, krijg die krengen gewoon niet weg.

En de helft van de toppen zijn echt nog te luchtig, die moeten echt nog minimaal 2 weken.

 

Groetjes,

 

Romy

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik denk dat er niet zo veel mis kan gaan :smoke

 

maar laat ik nou niet te snel praten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou Bannaan.

Wat bedoel je met de verdeling.

 

Sorrie als je je aan gevallen voeld, of wat!

Maar dit snap ik niet, en weet zekers dat er meer zijn.

 

Je hebt het wel over dingen maar niet hier, niet in een verslag.

 

Romy draaid heel netjes dus als je wat zegd doe het dan wel onderbouwen als dat kan.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ert,

 

volgens mij bedoelt ie verdelging :smoke Van die spint :nerd

 

@ romy

 

Mooie plantjes toch, spint blijft lastig, maar komt wel goed :rofl

Grtz,

Edited by elvisthesmoker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorrie Banan zat weer eens scheel te lezen :smoke , stoned als een aap, dan werken me hersens niet zo goed.

 

Maar weer ff on Topic.

Dan moet het wel heel hard nekkig zijn man als ze nu weer op komen zetten.

 

 

Klote man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedemorgen,

 

Als ik jou was zou ik niet meer spuiten met masai oid.

2 á 3 keer per week met de stofzuiger (regelbaar) op zachies de toppen schoonmaken.

Had hetzelfde probleem en heb het zo gered tot het eind, zonder uitbreiding van de spint.

 

k ga niet zeggen dat t bij jou zo werkt of dat je t zo moet doen, maar bij mij werkte het, misschien kun je er wat mee

 

veel succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt allemaal.

Ik denk dat ik vanavond degene waar het nog zichtbaar is buiten de bak zet en deze nogmaals behandel voorzichtig de bladeren. En ze dan buiten de bak laat. En de andere houd ik nu iedere dag in de gaten en zal de stofzuiger erbij pakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bedankt allemaal.

Ik denk dat ik vanavond degene waar het nog zichtbaar is buiten de bak zet en deze nogmaals behandel voorzichtig de bladeren. En ze dan buiten de bak laat. En de andere houd ik nu iedere dag in de gaten en zal de stofzuiger erbij pakken.

 

 

 

Wat ben je ook een Kruimeldiefje,he. :smoke :nerd :rofl ;)

Groentjes,

 

 

Nataraj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hihi,

 

weet je waar ik nog het meest tegenop zie.

 

De reactie van mijn vrouw als ze me de stofzuiger ziet pakken...

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

:smoke :nerd Hoeze??

 

Is het de 1e x dan dat je die gebruikt :rofl ;) ;)

 

Weer een inkoppertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Romy,

 

Leuk verslag!

Ik zie dat je cocos gebruikt in potten zonder een drain-systeem... Werkt dat goed?? Want spoelen kun je niet op deze manier toch? ..En hoe bepaal je dan eigenlijk hoeveel water je ze geeft? Normaal gesproken wordt er gezegd dat je water moeten geven tot dat er 10% drain ontstaat, maar dat gaat niet toch??

 

Ben wel benieuwd naar hoe je dat doet eigenlijk.

 

Succes, groetjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mojo

 

Ik heb nog nooit een druppelsysteem gebruikt, dit ga ik binnenkort testen.

Ik vind het wel goed werken op cocos.

Het merendeel van de kweek gooi ik ongeveer 2 x in de week 70 liter in de bak en het gaat goed.

De bak is wel veel sneller leeg gezogen, het is niet zoals met aarde dat het er de dag erna nog een beetje ligt.

Wel heb ik tot nu toe 2 x een watergeef beurt gedaan met alleen afgezuurd water met citroenzuur.

Dan gooi ik gemiddeld een liter per plant vanaf boven er doorheen met de sproeistok.

Dit heb ik in week 4 en week 6 gedaan. Of dat het verschil maakt, zien we aan het einde van de oogst.

 

En inderdaad heb je geen drain echt, er kan wel wat onder uit de potten komen, maar hij staat er dan ook weer in, dus dat helpt niet. Zosnel je met druppelaars werkt zal dat wel het geval zijn omdat je dan veel meer water geeft. Alleen dit heb ik zelf nog niet getest. Wel is het de bedoeling dat ik met een week of 8 op librabakken ga testen. En dan ga ik het verschil zien.

 

Groetjes,

 

Romy

Share this post


Link to post
Share on other sites

:whistling Gepakt. Einde verhaal. Moet er mee stoppen.

Alles er met spoed afgehaald, veels te vroeg, was nog geen bruine haar te zien op een paar onderstukjes na. Gemiddeld 120 gr. de plant nat, en wie weet wat dat nog had kunnen worden in anderhalve week te gaan nog.

Was nog niet klaar.

 

Om een lang verhaal kort te maken. Ontdekt door schoonvader.

Is gewend om op 1 hoog mijn dochtertje uit er bed te halen. Normaal geeft dit geen problemen.

Alleen ik was 10 shacks en 10 mixed seeds van sannie aan het ontkiemen op mijn voorzolder.

Dus er was licht zichtbaar op 1 hoog.

Mijn schoonvader dacht het licht uit te doen door de schakelaar bij de trap te gebruiken, alleen deze doet het niet als het licht boven is uitgezet met de schakelaar. Dus traphekje open en dan maar boven uit doen dacht ie.

Hij was wel boos maar liet dit niet al te erg blijken. 5 stuks in een kast kan ie nog inkomen voor eigengebruik na uren praten. Maar dit kan niet gezien zijn werk. En het moet weg.

 

Dus vandaag begin ik met afbreken en houd alleen de propagator draaien met sannies seeds.

Ik vertik het namelijk nu het ontkiemen me eindelijk een keer gelukt is dit weg te doen.

En een zuiger voor het drogen in mijn voorgroei hokje.

Nu word het dus ideeen opdoen voor een klein hokje, waarschijnlijk gaat dit de gangkast worden die op slot kan van 90 bij 1.20. Alleen eerst rust in de familie krijgen en van de zolder een slaapkamer maken.

Ga vanadaag nogmaals met mijn schoonvader praten en kijken of ie er echt geen probleem van maakt dat ik met 4 of 5 dames verder ga.

Binnenkort dus verkoop van wat ik teveel heb.

Ik baal hier zo van, 2 jaar bezig om het hok het juiste klimaat te geven ......

Share this post


Link to post
Share on other sites

GVD het zit jou ook niet mee.

 

Schrijf alles ff op en laat het me dan ff weten.

En dat kleine hokkie moet wel te doen zijn toch, daar zal ie wel mee instemmen.

 

Er zullen er wel weer zijn die denken met je schoonvader heb je niks te maken maar das onzin.

We kunnen niet in een ander ze gezin situatie kijken.

 

Sterkte, ik hoor het wel.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee wat mis kan gaan gaat mis bij mij, altijd zo geweest.

 

Ik moet alles even inventariseren nog als alles plat ligt vanmiddag.

Zoiezo 5 adjust a wings met spreaders, 5 vosloh schwalbe vsas 600 watt en 400 wat voorgroei set.

Maar ik wacht even, anders vergeet ik de helft, moet het echt boven doen.

 

Over 4 a 5 voor eigengebruik was ie niet echt tegen, maar zei ook niet duidelijk is goed doe maar, dus wil dat nog even weten voor de zekerheid.

Word dus vervolgd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is klote Romy,...

Maar familie gaat voor alles hè ?!

Ik hoop dat je hier nog een goeie van kan maken, en over een hele tijd maar weer eens kijken hoe het er voor staat...

Succes vanmiddag met je gesprek.

 

Grtz Nozem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx No-Zem,

 

ja familie gaat voor alles. Ookal heb ik zin om iemand een schop te geven nu.

Maar dat zakt wel weer weg. Hoop ik.

Het probleem is, de argumenten die hij geeft kan ik niets tegenin brengen. En hij heeft zo veel voor ons gedaan in het verleden en heden dat ik dat ook moet respecteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet te geloven, in 2 uur kan je slopen waar je 2 jaar voor bezig geweest bent.

Denk alleen dat het nog 3 dagen opruim werk is, wat een zooi.

 

@Ert

Heb je een pm gestuurd met wat er weg gaat.

 

Groetjes,

 

Romy

Share this post


Link to post
Share on other sites

:(

 

Sterkte... in deze toch moeilijke dagen!!! :blink:

 

En toch misschien succes alvast met de 5 dames die er dan mogen komen! :whistling

 

Famillie gaat voor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...