Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Skaffa

Cocos Slabs Ec Drain Extreem Hoog

Recommended Posts

Hallo mensen,

 

Nadat de Cogr slabs zijn gebufferd (staat 24 uur wij hebben 5 dagen van gemaakt), en de stekjes erop hebben gezet, hebben we de voeding klaargemaakt met ec van 1.5 met rhizotonic en afgezuurd naar 5.6. Toen gingen we de drain checken op ec en dit gaf een waarde aan van 4.0!!!! het was ook bruinig maar dan wel helder. Hoe kan dit in godsnaam? doordat we te lang hebben gebufferd? er staat toch echt minimaal 24 uur dus meer zou toch alleen beter zijn? Andere dingen kan ik niet bedenken. Wat moeten we nu doen? Spoelen tot de waardes overeenkomen met die van de vat? Help please

 

MVG

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info?

 

hier

 

 

 

Hey Skaffa,

 

ik kweek zelf ook op Cogr slabs, heb zelf ook een keertje meegemaakt wat jij nu hebt. Had ook te lang gebufferd. Dag of 4 geloof ik. Vervolgens was de ec-waarde bij mij ook veels te hoog. Heb nog van alles geprobeerd maar heb uiteindelijk de hele zooi weg moeten flikkeren!!! geen stuiver meer waard.

 

toch nog veel kweeksucces!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

he high-till-i-die welkom. Stel je even voor in het inytroductieforum zoals je in je welkomstpost is verzocht.

 

Kokos weet ik helaas niks van

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het je eerst Rhizo en ph min toegevoegd en toen de ec gemeten? zo zou het moeten in elk geval .

 

Waarin zijn de slaps gebufferd? met welke EC ? Als ze lang staan te bufferen dan neemt de ec van de buffervloeistof zo wie zo al wat toe ,simpelweg door verdamping van water .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee High till I die, waarom heb je niet gespoeld dan? Ik heb daarna 2 x gespoeld met rhizo en beetje groei (uiteraard afgezuurd en EC van 1.3). Toen is de EC gedaald van 4.0 naar naar 2.4.

 

Heb ook canna gebeld en die zeiden dat het wel normaal was dat in het begin de EC wat hoger was. Cogr had vanzelf ook wat voeding zei die en ik zou eerder nu door het spoelen te weinig voeding hebben dan te veel. Ik vroeg ook nog of ik geen verbranding zou krijgen door zo'n hoge EC maar dat was vlgs hem niet zo.

 

1 week verder en ze groeien als kool. Geen verbranding te zien! Ben blij dat ik niks heb weggegooid.

 

Atmosphere: We hebben de EC van de drain gemete (als je dat bedoelt). EC in de vat was 1.3 en van de drain 4.0. Dus die EC moet mijns inziens van de kokos zelf komen (door het lang bufferen). Maar het heeft geen nadelig effect gehad tot nu toe. Laat jullie op de hoogte!

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Skaffa,

 

Als je drain nog zo'n hoge EC geeft, zou ik je voedingsvat ook nog wat aanlengen. Blijkbaar is nog voldoende aanwezig.

 

Vrede.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...