Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
superb

Donkere Periode Vlak Voor Het Knippen

Recommended Posts

Bij het lezen van een paar topics zag ik een paar keer het volgende advies:

2 dagen voor het knippen de lampen uitschakelen en de plantjes in het donker laten zitten.

 

Dit zou dan effect hebben op de toppen, ze zouden harder en nog wat dikker worden. :verrygood

 

Kan iemand mij dit uitleggen? Is dit juist en zo ja, wat doet dan het plantje, waarom reageert ie op een donkere periode voor het knippen?

Als je de plantjes de laatste 48 uur in het donker laat dan nemen ze toch niks meer op? Van licht worden ze toch juist wat dikker?

 

Zelf doe ik het volgende: de laatste 5 dagen voer ik mijn lichtperiode van 12 uur langzaam op naar 14 uur.

Ik heb het gevoel dat ze de laatste paar dagen niet meer drinken en als ik het licht opvoer dat ze dan weer de behoefte krijgen om wat meer te drinken. Wat mij weer betekent meer opname en zwaarde toppen. Toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu wat dat water geven betreft,ik doe dit niet meer de laatste dagen want:

al het water dat ze nog opnemen moet er ook weer uit.

dit met een langere droogtijd tot gevolg.

de laatste dagen donker kun je doen zodanig dat de plant nog een laatste spurt

geeft met eventueel extra thc productie tot gevolg.

dikkere toppen lijkt mij onwaarschijnlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bij het lezen van een paar topics zag ik een paar keer het volgende advies:

2 dagen voor het knippen de lampen uitschakelen en de plantjes in het donker laten zitten.

 

Dit zou dan effect hebben op de toppen, ze zouden harder en nog wat dikker worden. :verrygood

 

Kan iemand mij dit uitleggen? Is dit juist en zo ja, wat doet dan het plantje, waarom reageert ie op een donkere periode voor het knippen?

Als je de plantjes de laatste 48 uur in het donker laat dan nemen ze toch niks meer op? Van licht worden ze toch juist wat dikker?

 

Zelf doe ik het volgende: de laatste 5 dagen voer ik mijn lichtperiode van 12 uur langzaam op naar 14 uur.

Ik heb het gevoel dat ze de laatste paar dagen niet meer drinken en als ik het licht opvoer dat ze dan weer de behoefte krijgen om wat meer te drinken. Wat mij weer betekent meer opname en zwaarde toppen. Toch?

 

Superb,

 

De meesten doen het andersom, dus de laatste week van 12 uur licht naar 11, 10, 9 afbouwen. De plant weet dan dat zijn einde nadert en probeert nog een kleine spurt te maken volgens de kenners. Wanneer je de lichtperiode weer verhoogd, zal de plant weer in de groei proberen te komen i.p.v. af te bloeien. De laatste 48 uur in het donker zal in ieder geval niet veel nut hebben, denk ik. Wel krijg je lekkerdere wiet als je de takken van de plant bij het knippen eraan laat zitten, dus hele planten drogen. Op de kop hangen en langzaam laten drogen bij 18 graden. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
De meesten doen het andersom, dus de laatste week van 12 uur licht naar 11, 10, 9 afbouwen. De plant weet dan dat zijn einde nadert en probeert nog een kleine spurt te maken volgens de kenners.

 

Ik weet niet of "kenners" wel toepasbaar is, het lijkt mij eerder dat dit speculanten zijn, leuke theorie en al, maar enige verbetering in het resultaat is nooit echt aantoonbaar gemaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...