Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
deadman inc

Kwekende Onderverhuurder

Recommended Posts

BTW,

ik ben idd niet zo duidelijk geweest.

Ik ben via er via de NUON achter gekommen wat er speelde, toen ik ging kijken was er niet alleen sprake van telen en stroom aftappen , maar ook van vernieling en diefstal. Mischien dat jullie nu iets anders denken over deze "kakkerlak""?

En ja, de enige reden dat ik op dit forum ben is om van die bende af te komen en er wat geld aan over te houden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey,Plaats idd maar wat foto's miss ben ik wel serieus geintereseerd :nerd

En anders zet je het tog gewoon op marktplaats ofzow houd ik ook wel in de gaten hehe..

Sommige mensen hier denken volgens mij dat als je illegaal een mp3'tje download al een of andere holleeder ben :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sommige mensen hier denken volgens mij dat als je illegaal een mp3'tje download al een of andere holleeder ben :nerd

 

héhé, ze zijn laatst eens op een LAN meeting binnengevallen waar een vriend van me zat... alle aanwezigen beboet voor illegaal gedownloade bestanden.

Wat illegaal is blijft illegaal, ook al is het algemeen aanvaard. (wat dit zelfs niet is overigens)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah maar weet je wat ik zo grappig vind ze maken er nu wel een heel probleem van maar hier op het forum wordt ook wel meer het 1 en ander 2e hands aangeboden Dat moet dus eigenlijk alleen kunnen als ze er bonnetjes bij hebben anders weet je maar nooit waar het vandaan komt ik ken alleen niet zoveel Gs waar je bonnetjes mee krijgt hehe :nerd

 

Als ik huizen verhuurde en ik had zo n figuur erin zitten die kweekt en halsoverkop wegvlucht zou ik ook van die troep afwillen als ik er zelf nix meekon dus ik begrijp deze man heel goed of je moet het bij het grofvuil zetten Denk alleen wel dat de vuilnismannen er dankbaar gebruik van gaan maken hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga naar bewerk je gallerij (rechts boven) Dan maak je een album aan

Dan zie je selecteer een actie doe je bulk uploaden en upload je je foto's

Dan heb je ze in je album staan..Dan ga je terug naar je topic en je post dat je ze in je album heb staan en dan kan iedereen het zien die het wil zien en diegene die het niet willen zien hoeven niet te kijken :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn wel mooie spulletjes wat wil je ervoor hebben en welke regio zit je?

Stuur me anders ff een pm praten we verder :nerd

Ik ben zeer geintereseerd...voor een goede prijs kom ik het morgen ophalen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begrijp jou niet je wil ze stoppen maar toch ga je de spullen verkopen, breng ze dan ook weg en ga er niet op verdienen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikke nee hoor Esmie.

Me pikkie is hier dusgeen feest.

 

Je weet dat ik makkelijk denk, voor mezelf he :nerd

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites
Begrijp jou niet je wil ze stoppen maar toch ga je de spullen verkopen, breng ze dan ook weg en ga er niet op verdienen!

 

Jij geeft je loon/opbrengst ook weg aan de "arme" ? :nerd

 

Voor de een is het z'n brood, voor den andere z'n dood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Oke, wat meer toelichting gehad van Deadman Inc. Zo zie je maar dat een verhaal een eigen leven kan gaan leiden. Iets meer info had weer heel andere reacties opgeroepen. Als je inderdaad schade/kosten aan je huis had door deze kweker dan is dit waarschijnlijk een soort van onderpand/borg.

 

Ik denk dat je bij een aantal online shops zo de waarde van de spullen kan opzoeken en daardoor een prijs kan bepalen.

 

Ik stel voor dat als je wat wilt verkopen je daarvoor een topic opent in ons 'Te koop gevraagd/aangeboden' forum. Wel even vermelden welke prijs je ervoor wilt en waar mensen ongeveer in den lande moeten zijn om de spullen op te halen.

 

En Asgrow en Ert: tijd voor een vredes :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiet kweken is verboden

Stroom aftappen is verboden

Onderverhuur is verboden

 

Moraal van dit verhaal is dat iedereen iets heeft gedaan wat bij wet verboden is, behalve de NUON :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

In navolging van alle juridische analyses nog even het volgende:

 

- dit is geen "soort van" borg, dit is wederrechtelijke toeeigening van spullen. Zonder gerechtelijk vonnis is de verhuurder geen eigenaar geworden. Hij zou beslag kunnen (laten) leggen op de spullen, dan nog is hij geen eigenaar geworden. Dus dit is "soort van" verduisteren.

 

- iedereen die meewerkt, middelen verschaft, of de spullen koopt is ook strafbaar.

 

- Het gaat niet om wat wettelijk niet toegestaan is, maar om wat rechtens niet toegestaan is. En dit is tevens van belang voor het onderscheiden van criminelen met niet-criminelen. Dus wettelijk gezien is de installatie die wij zelf hebben, niet toegestaan, maar rechtens beschouwd heeft meneer de wijkagent ons complimenten gegeven voor de installatie. Wil je het verschil leren, ga maar een juridische opleiding volgen.

 

- De wijze van rekening samenstellen en betalingsvoorwaarden van Nuon vind ik ook crimineel. Maar ja, daarvoor is kennis noodzakelijk van de ontwikkelingen van de Energiemarkt en inzicht in het Europese perspectief van de gevolgen van de liberalisering van deze voorheen publiekelijk noodzakelijk geachte organisatie.

 

- Ik heb niets tegen Ert. Ik zou zelfs met Ert, onder het genot van een joint, kunnen bespreken in hoeverre zijn juridische bijstand wel het optimale weet leveren voor wat betreft zijn verdediging. Maar ja als hij denkt dat we allemaal criminelen zijn, vraag ik hem eigenlijk om even stil te staan, bij wat het eigenlijk betekent waar hij ons allemaal mee bestempeld. En dat ik het niet mee eens ben uiteraard.

 

Zijn we niet allemaal aan het vechten tegen die stigmatisering van de kleine cannbis hobbyist van criminaliteit, en aan het knokken voor behoud van wat wij onderdeel achten van onze nationale cultuur?

Zijn we dan niet verder van huis als Wij elkaar ook al criminelen gaan noemen? Wie heeft ons doen denken dat alle kwekers criminelen zijn? Dat alle kwekers de wet overtreden en dus DAAROM ook criminelen zijn?

 

Hoe kunnen we verwachten dat buiten onze gemeenschap van kwekers en consumenten, de nuance wordt gelegd en onderscheidelijk naar de individuele motivatie en opzet wordt gekeken als wijzelf hiertoe niet in staat zijn?

 

Dat vraag ik me af.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

 

Noot

Ert, zeg maar wanneer de minimeeting moet komen. Na dinsdag heb ik vakantie en kan het hele land doorkruisen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om door te gaan op het bovenstaande. Volgens art. 7:221 BW van het nederlandse recht lijkt onderverhuur bij jullie ten eerste NIET ILLEGAAL te zijn, ik kon het al moeilijk geloven, en valt het verder zo wat onder de regelingen van gewone huurovereenkomsten.

@deadman inc. zou jij het leuk vinden als jouw verhuurder je spulletjes kwam weghalen?

ik denk van niet, en het mag ook gewoonweg niet, wat nogal logisch is.

 

Ik blijf dit een bizar en fout topic vinden.

 

groeten Jim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Jimfried,

 

Onderverhuur op zichzelf is niet strafbaar. Maar onrechtmatige onderverhuur is wel strafbaar. Dus degene die niet opgeven dat sprake is van onderverhuur, of degene die de fiscale aangifte niet overeenkomstig regelen, of degene die de feitelijke huurprijs niet opgeven, of degene die illegale huisvesten, of degene die niet opgeven in hoeverre onderverhuur bedrijfsmatig wordt verleend, en ga zo maar door.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

 

Noot

Inderdaad de kern draait om de wederrechtelijke toeeigening door de huurbaas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jimfried Zou jij het leuk vinden als je leeft van het verhuren van huizen en 1 huis van je staat vol met kweek spullen...Ook al zou jij het willen teruggeven maar kan deze persoon niet vinden

En elke dag dat je huis vol met die spullen staat zou het jou geld kosten en Jij mag het natuurlijk niet weggooien want stel je voor als je zomaar andermans spullen bij het grofvuil zet jezus wat ben je dan fout bezig :lol: en strafbaar een bikkelharde amsterdamse vastgoedmagnaat afperser is er nix bij...

Ow ow wat erg :nerd @ deadman Inc stuur mij maar een pm :nerd

 

Jij bent zeker zo'n figuur die nog nooit een snoepje heb gepikt bij de jamin vroeger nog nooit belletje geleld bij je buren en zelfs nog nooit fikkie gestoken haha

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J
- dit is geen "soort van" borg, dit is wederrechtelijke toeeigening van spullen. Zonder gerechtelijk vonnis is de verhuurder geen eigenaar geworden. Hij zou beslag kunnen (laten) leggen op de spullen, dan nog is hij geen eigenaar geworden. Dus dit is "soort van" verduisteren.

 

Ook goed, ASGrow, heb ik weinig problemen mee. Ik ga echt niet zo strak op de letter van de wet zitten. Anders had ik tenslotte ook geen kast op zolder. Laat ze het lekker zelf uitzoeken.

Ik ga mijn energie in andere dingen steken. Zoveel energie als nu in deze discussie wordt gestoken, dat doet de topicstarter zelf ook niet. Die gaat die spullen lekker verhandelen al zet je er nog zulke mooie teksten bij.

 

:nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij bent zeker zo'n figuur die nog nooit een snoepje heb gepikt bij de jamin vroeger nog nooit belletje geleld bij je buren en zelfs nog nooit fikkie gestoken haha

---------

 

Ja ik doe alles volgens het boekje, daarom zit ik ook op dit forum :nerd Vooral oude vrouwtjes de straat over helpen is m'n lust en leven overigens.

 

Maar dus... ik schijn iets gemist te hebben. Ik dacht dat de situatie was: DI huurt pand, DI verhuurt nog eens ruimte in pand aan figuur X (of dit nou met contract gebeurd enzo is me precies wat ontgaan?!) DI vind op de één of andere manier kweekspullen die toebehoren aan zijn onderhuurder, DI eigent zicht deze spullen toe en wil deze verkopen.

 

Indien dit zo zou zijn en de onderverhuur gebeurd met contract is het verkopen van de spullen een grove misstap waar ik hem en jullie voor wil behoeden.

Maar zoals eerder gezegd ik heb precies iets gemist, persoon X is dus spoorloos verdwenen ofzo?

Ik kan het allemaal niet meer goed volgen, ontoereikende intelligentie wss...

Ga nog effe hersenloos naar m'n plantjes staren.

 

groeten Jim

Share this post


Link to post
Share on other sites

AsGrow dit was niet om je aan je(jullie) aan te vallen hoor.

Maar ik heb gewoon niet zo,n prbleem met het woord Crimineel.

 

Daarom zei ik ook grote en kleine criminaliteid, en wij zitten bij de klein :nerd

 

Daar ga ik het maar bij laten, goed weekend .

 

Ert is net heerlijk wakker geworden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alle andere dingen mag je hier wel verkopen, mits het natuurlijk legaal is en wij er als site niet mee in de problemen komen. Om misbruik te voorkomen kunnen nieuwe leden hier pas iets verkopen als je minimaal 10 post heb gedaan...

Ik snap niet dat er hier ineens uitzonderingen op gemaakt worden.

Het blijft een dubieuze figuur die Deadman, ik zou er niks van kopen, vertrouw`m voor geen cent.

Overigens heeft het heerschap over z`n

Kwekende Onderverhuurder. . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry man zou het graag van je over kopen maar het zijn nu gestolen goederen... :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach was gewoon krapul dat iemand aan het uitbuiten was en waar het nog niet genoeg voor is. Dat ie iemand al uitbuit die geen mogelijkheid heeft om op een gewone manier aan woning kan komen is al best verwerpelijk maar dat ie die persoon dan ook nog besteelt door zijn spullen onder z'n neus te willen verkopen tja daar zijn zoveel superlative voor en geen van al vind ik grof genoeg klinken om hier neer te zetten want ze zouden nooit in staat zijn om mijn woede te vertolken. ;) :lol: :nerd

 

Dat het zover is kunnen komen snap ik uberhaupt al niet want iemand die in zijn eerste post spullen gaat verkopen is dacht ik al wel genoeg om een mod zijn aandacht te trekken .. dat het forum dan ook de plaats voor heling is in dit geval tja ... :P

 

hmm nee geen woordjes meer vuilmaken :nerd doen want hier moet ik even vanaf, is geen leuk gevoel

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat we ons toch geen goede voorstelling van de zaak kunnen maken en het slechts van één kant horen stel ik voor om de discussie te sluiten. We discussiëren nu over iets dat in theorie strafbaar is en zelfs heling als je het verkoopt als ik het goed begrijp, maar waar in praktijk ook wellicht iemand erg boos over wordt. De vraag is of je je daar mee wilt bezig houden.

 

Kan me de gedachtengang van de verhuurder wel voorstellen maar om het forum nou open te stellen voor handel die zo uitdrukkelijk niet op legale wijze verkregen is, is wel vragen om moeilijkheden.

 

Ik weet best dat onze plantjes daar ook onder vallen maar handel daarvan is op het forum ook verboden.

 

In het kader van het niet toestaan van verboden handel heb ik dit topic dan ook gesloten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...