Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
superb

Mijn Toppen Worden Maar Niet Hard

Recommended Posts

Hallo allemaal!

 

Ik weet niet of jullie eerder zo'n probleem hebben gehad maar ik zit met het volgende:

In mijn 5e en 6e week was de temp. rond de 40 graden. Pas begin 7e week kon ik het omlaag brengen naar de rond de 32-33 graden. Juist in die weken wanneer de toppen het hardst groeien is het bij mij blijven steken. Ik zit nu op bijna volle 8 weken bloei (groei was 10 dagen) en de toppen zien eruit alsof ze in week 6 zitten. Daarnaast heb ik ook een magnesium en een calcium tekort gehad. Na de warme periode zijn wel de witte haartjes teruggekomen, toen was alles bruin, maar ik zie de toppen niet groter worden. Net heb ik nogmaals gekeken en als ik ze indruk voelen ze helemaal niet hard aan. Ik ben bang dat als ik nu ga knippen dat de oogst niks zal zijn. Maar als ik langer wacht dat het niks zal uitmaken.

 

Ik kweek op aarde en als voedingslijn gebruik ik hypro met aptus super pk en aptus superbooster.

 

De planten zien eruit alsof ze potentie hebben om nog dikker te worden maar het gebeurt gewoon niet. Wat denken jullie? Is er nog hoop, moet ik stoppen met hypro voeding en misschien alleen afgezuurd water met canna pk geven?

 

Ik hoor nog verhalen van anderen om suiker aan de water toe te voegen waardoor de toppen harder worden...maar volgens mij is dit onzin omdat de wortels volgens mij geen suikers opnemen.

Kunnen de toppen bij mij nog uberhaupt harder worden?

 

Hoop dat iemand een hoopvol antwoord heeft... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

pH naar beneden,, tot 5,8..effe doorgaan zow..de toppen zullen nog uitgaan zetten, dit doen ze toch wel in d elaatste twee weken, mits alle sgeod ging,, ze kunne wel effe stil gestaan hebben..dan is t een weekie latern als ze willen teminste..

hoeveel haartjes zijn er al bruin,, wat voor een soortje is t..een sativa kan nog wel een week of 5, minimaal, maar een indica zal inderdaad rond de 7de en 8ste week moeten uitzetten en gewicht maken..

 

suikerwater, ga ik niet eens op in.. :verrygood

 

fotootje doet wonderen hier.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij is het gewoon pp. Ik ga zometeen weer even langs dan zal ik wat fotos maken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

PP neemt een bloeiperiode van 9 tot 11 weken

op 8 weken is echt nog niet rijp,, ze zou hard beginnen te worden na de 7de week dan is de eerst bloeilaag bijna rijp..maar dan komen der nog een paar..

in week 5 tot 7 wil PP nog wel een pauze nemen...

in week 8 tot 9 moet ze toch wel 60% bruinen haren hebben..

en dan snel rijp genoeg zijn om te oogsten..

de 11 weken kan ze halen als je de bloei verlengt, wat weer kan als je de bloei langzaam inzet, dus niet ineens 12/12 maar afbouwen in een week ofzow..maar een verlangede bloei kan ook als je de pH rond de 6,3 houd, dan bloeien ze moeilijker af..de P opname bij een hoge pH zal telkens weer de nieuwe bloei stimuleren.

maar dat zal jewel niet gedaan hebben, dus dan zal de hitte zeker voor een stilstand gezordt hebben 40graden is ook echt teveel..

 

maar omdat het PP is, heb je geluk ,, PP is een stuche dame die zich n iet zomaar uit veld laat slaan..

ze kan extreme klimaten aan..

 

zorg dat je temp nu wel goed is,, geef ze nog wat tijd, pH rond de 6, en 8weken voor PP is in mijn ervaring een sprookje..

je kan ook een bannaan plukken als die nog groen is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar ben ik weer, het heeft wat langer geduurd, ik ben bezig geweest met de stofzuiger om de spint weg te halen. Ga morgen even bij de shop langs om dat masai spul te halen...

 

De fotos zijn niet echt gelukt ik heb 2 plantjes even buiten gezet om fotos te maken, maar binnen lukt het me niet met deze camera, de fotos worden nogal geel.

 

De ph heb ik in het begin rond de 5,5-6 gehouden , de laatste 3 a 4 weken rond de 6,3.

Er zijn heel wat gele bladeren, zelfs een paar die afgestorven zijn. Als ik de toppen beetje indruk heb ik een gevoel dat ze als fluff aanvoelen terwijl ik bij mijn vorige oogsten al begin week 7 harde toppen had. Wist niet dat warmte zoveel schade kon aanrichten. :verrygood

Wat betreft bruine haartjes, na de warme periode waren ze er voor 80%, nu is het ongeveer 60%.

 

Wat denk jij dokkie? Ph rond de6,5 houden en gewoon verder de voeding aanhouden? helpt het nog om de pk 13/14 van canna nog 3 dagen te gebruiken?

Tot nu toe heb ik alleen de superpk 20/25 van aptus gedaan in combinatie met aptus topbooster en hypro voeding.

Denk dat ik de volgende keer weer gewoon met bionova doe of gewoon canna...

 

Trouwens las nog ergens hier op de site van wietforum dat het helpt om de toppen harder te laten worden om de lampen voor 2 dagen uit te laten??? Kan dit wel zomaar?

 

ik heb de fotos in mijn album geplaatst, wist niet hoe ze hier op de site kon krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het gevonden :verrygood

 

med_gallery_7727_2679_57442.jpg

 

med_gallery_7727_2679_191862.jpg

 

 

med_gallery_7727_2679_2828.jpg

 

 

med_gallery_7727_2679_118098.jpg

 

 

med_gallery_7727_2679_162057.jpg

 

 

med_gallery_7727_2679_191817.jpg

 

 

med_gallery_7727_2679_388916.jpg

 

 

 

De fotos zijn niet van de beste kwaliteit, heb een wat verouderde camera. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ph naar 6,0 of 5,9.

6,3 is te hoog in de nabloei..

 

p-k 13-14 is troep,, paarde middel, je geeft al 20-25,,samen met 13-14.. kom je op 33-39 das wel heftug..

je hebt ook wer nieuwe bloei gekregen das niet gek...

door de pH naar benee te gooien bloeien de nieuwe vruchtbeginselen ook af..

In de warme tijd, wilde ze gewoon effe niet meer..

 

 

mijn advies,, schoonwater afgezuurd naar 5,8, lamp iets omhoog als het nog kan..

1,5 week doorgaan......

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank je dokkie voor je snelle reactie.

 

Dus 1,5 week afgezuurd water alleen geven of met de voeding erbij en super pk??

Lamp staat momenteel op ong. 65 cm. zal het wel omhoog doen naar 75 cm.

 

De temp. heb ik omlaag gewerkt naar de 30graden, alleen werken er nu maar 12 van de 18 lampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen voeding en zeker geen pk 13-14.. gewoon afbloeien met schoon water afgezuurd naar 5,8 / 5,9

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, dank je. Hoop dat de toppen wat harder gaan worden. Wat betreft dikte geloof ik niet meer dat ze gaan toenemen.

 

Trouwens hoe zie jij dat de plant weer bloeiverschijnselen krijgt???

Share this post


Link to post
Share on other sites

doordat er nieuwe witte haartjes bij komen, een nieuwe laag zeg maar.. ze bouwt op die manier de toppen op..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...