Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sSin

Ssin's Buitenkweek

Recommended Posts

Aangezien ik totaal geen hulp of reacties krijg op een ander forum.... Ben ik haar maar gekomen :specool

 

Anyways hier the story:

 

Ben Zondag naar de growshop gegaan.. Gevraagt om een paar stekjes, maar hadden ze niet meer. Toen maar zaadjes gekocht, en die man raade me de Haze x Skunk zaadjes aan. Dus ik 11 van gekocht, en heb ook stekgrond en een speciale mix gekocht voor als de plant groot word. Ben zondag begonnen met het ontkiemen, heb ze tussen een paar natte watjes gelegt. Updates zullen dagelijks komen.

 

11 Juni -------------------------------------------------------------------

 

Zaadjes tussen de watten in.

 

afbeelding003fu0.jpg

 

Zaadjes met de bovenste laag eraf.

 

afbeelding001hx7.jpg

 

Kleine close up.

 

afbeelding002qw2.jpg

 

13 Juni --------------------------------------------------------------------

 

And the first signs of life has come! Oftewel: 5 zaadjes zijn ontkiemt! 4 heb ik al geplant, en 1 is nog niet groot genoeg en 1 is nog helemaal niet ontkiemt... Ik hou jullie op de hoogte..

 

Heb btw nog een zaadje erbij laten ontkiemen...

Edited by sSin

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja..euh..ziet er netjes uit hoor :specool :lol:

reacties zullen vanzelf komen als het wat groener begint te worden,er valt eigenlijk weinig te zeggen en te zien op dit moment..in ieder geval veel succes gewenst en ik hoop op een paar flinke planten voor je :lol:

 

gr: kezus..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad Kezus er valt nog weinig te zien, maar ik wens je het beste een een goede oogst.

en btw :specool Nog een tip het is beter(vind ik) als je het bovenste watje dat op het zaadje ligt eraf haalt het worteltje kan eraan gaan plakken en dat kan eventueel schaden brengen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk dat lijkt er meer op! Eindelijk wat reacties.. :specool En ja, de reacties zullen idd komen als het groener word.. :lol: Ik zal het bovenste watje eraf halen, alleen ze zijn nu gewent aan 24/7 donker vanwege het watje erbovenop... Kan dat nu wel doordat ze opeens licht krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

15 Juni -------------------------------------------------------------

 

Oke.. Vandaag maar es een update, van de 6 zaadjes, zijn er 4 ongelofelijk snel ontkiemt... De andere 2 hadden wat meer tijd nodig... Vandaar dat er maar 4 boven het aardoppervlakte zijn. Morgen zullen waarschijnlijk ook de andere 2 boven de grond zijn. Anyways heb ik nog 1 zaadje laten ontkiemen.. Dat maakt dus 7 planten... Het 7nde zaadje is nog aant ontkiemen....

 

Planten 1 t/m 4:

 

afbeelding004lt7.jpg

 

afbeelding005fk7.jpg

 

afbeelding006tu2.jpg

 

afbeelding007rh5.jpg

 

De 4 bij elkaar:

 

afbeelding008ib5.jpg

 

De 6 bij elkaar:

 

afbeelding009mv5.jpg

 

Zal ik de planten bij mooi weer nu al buiten doen? Of nog even wachten?

Edited by sSin

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ze wel meteen buiten doen.

 

De reden dat je even zou moeten wachten is vooral met stekken. Deze hebben nog geen wortels en wel bladeren, dus in de zon en de wind verdampen ze enorm veel in vergelijking tot wat ze opnemen.

 

Jouw zaadplanten hebben al wortels voordat de plant opkwam en de verhouding wortels/bladeren is gunstig, dus je kan ze gerust buiten zetten, zonder dat ze dood gaan. Dit is zelfs beter, omdat ze anders gaan strekken en onthou: een goed begin is een mooi leven voor de plant later in de groei en bloei.

 

nog een tip: trek een plastic zakje met gaatjes over je planten voor een extra hoge luchtvochtigheid (niet echt nodig bij zaadplanten, maar een hoge lv is nooit weg voor jonge plantjes in de groei)

 

succes man

 

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke... Ik zal ze bij mooi weer in de zon doen... Op een niet te winderig plaatje...

Edited by sSin

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaah wind mag wel hoor met zaadplanten dat is wel goed dan blijven de stammetjes niet zo dun en iel maar meer dik en vatsig zodat ze die toppen als kilo's kunnen dragen. en ze mogen sowieso wel buiten. Ook als de zon niet schijnt, is het totale licht wat op je planten valt nog groter dan bij een binnenkweeklamp en glas houd kapoooot veel licht tegen. zonde dus.

 

gewoon lekker naar buiten en als het regent trek je vuilniszakken over je potten (plantje wel door een gat natuurlijk). dan worden ze groot en sterk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok thanx! Ik ga vanmiddag even wortel stimulator en groei voeding kopen... Moet nu toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wortelstimulator is altijd handig. Gebruik ik ook nog (2e week na aanslaan stekken)

 

groeivoeding ligt aan je medium. Als je bijv all-mix van bio bizz hebt zoals ik, hoef je +-5-6 weken niet bij te voeden, zeker niet met kleine plantjes, maar als je goedkope grond hebt, moet je na een week of misschien 2 al bijvoeden. Voeding is op den duur sowieso nodig

 

Zorg er wel voor, dat je je plantjes op tijd verpot! nog voor de penwortel de bodem raakt (zijn ook zat topics over) anders buigt hij en krijg je niet die grote snol waar je op zit te wachten

ik heb geen idee hoe dat precies zit, maar ik denk een klein weekje na opkomst van de plant boven de grond verpotten. Het beste is meteen in zo groot mogelijke pot zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok.. Heb een all mix bij de growshop gekocht... Dus eventjes nog geen groei voeding.. Maar dus wel al wortel stimulator..? Dan zal ik dat morgen of vanmiddag even halen. Oja.. en bij een plant komt de pen wortel al tot aan de bodem... Ik kan hem van onderen zien... Moet ik nu al dan verpotten? En als ik dan verpot, moet ik dan van stekgrond, over gaan naar die all mix?

Share this post


Link to post
Share on other sites

welke all mix heb je gekocht? die van bio bizz? dan hoef je namelijk komende 4-5 weken niet te voeden

 

ja zeker als je die penwortel al ziet, meteen verpotten! ik had mijn plantjes (stekjes) meteen in die allmix van bio bizz gezet en dat werkte gewoon prima. Ik denk dat jou zaadplant zeker wel die all mix kan waarderen. Gewoon lekker in een ruime pot (50-70 liter of nog groter als dat kan) in all mix en dan adhv je plantje kijken of je voeding nodig hebt

 

wortelstimulator juist goed in een vroeg stadium! een goed ontwikkeld wortelstelsel is nooit mis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om te voorkomen dat foto’s in de toekomst niet meer zichtbaar zijn verzoeken we je om je foto’s op Wietforum te plaatsen. Hoe je deze foto’s eenvoudig in je topic kunt opnemen kun je lezen in dit topic Alvast bedankt!

 

Succes met je kweekje :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik had mijn plantjes (stekjes) meteen in die allmix van bio bizz gezet en dat werkte gewoon prima. Ik denk dat jou zaadplant zeker wel die all mix kan waarderen.

 

Zaadplanten hebben de eerste paar weken amper voeding nodig, en als je ze gelijk in de allmix zet zullen ze daar eerder vertraging door oplopen dan beter gaan groeien..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok.. Bedankt voor de reacties... Ik heb geen iedee van welk merd de all mix is... Ik kocht het voor 12 euro dacht ik... Het zat gewoon in een merkloze verpakking... Op het moment heb ik alleen maar wat grotere potten als dat ik nu heb.. Geen iedee hoeveel liter erin gaat. Zal denk vanmiddag nog wortel stimulator en wat groei voeding... :specool

 

Nouja.. Mn moeder kan vandaag niet mee naar de growshop, en ik moet 18 zijn om daar binnen te kunnen komen... Dus wortel stimulator komt morgen. Helaas heb ik maar 20L stekgrond... Dus ik denk dat als ik de plantjes verpot, ik ze meteen in de all mix doe van het onbekende merk.. Is dat ok voor de plantjes? Inmiddels zijn ze al veel groter als de plaatjes van vannochtend.. Hun 2de setje blaadjes komen eraan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon vanaf het begin in een allmix zetten, heb ik ook altijd gedaan en is altijd goed gegaan.

Voeding zou ik zeker nog een vijftal weken mee wachten.

Maar eeehm, ga je de planten straks verduisteren? Dat zou ik wel doen namelijk. Haze x skunk heeft een behoorlijk aantal weken bloei nodig (heb zelf ook met dit soortje buiten gekweekt), en heb ze vroegtijdig verduisterd en was nog best laat afgebloeid. Vanwege de slechte nazomer vorig jaar veel toprot gehad in de Haze. Maar wat ik probeer te vertellen is dat dit soortje niet bepaald een goede soort is om mee te beginnen.

Je had beter een makkelijker soortje kunnen kopen die wat meer kan hebben (vorst/schimmelbestendig) en sneller klaar is. Maargoed, dat is een tip voor de volgende keer.

 

Veel succes met je kweek.

 

 

Jah blessings :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohh.. Haha, vroeg aan de growshop gozer een zaadsoort om mee te beginnen.. Hij gaf me deze zaadjes.. Nouwja, altijd positief denken, anders gaat het zowiezo mis... Ik zal er rekening mee houden.. Heb alleen niet zo'n zin om te verduisteren... Niet echt veel ruimte in de tuin... Heb ze nu in ieder geval over gepot naar 4 liter bakken.. Zitten nog steeds in het stekgrond... Bij de volgende overpotting gaan ze in de all mix..

 

Thnx voor de tips... Zijn er eigenlijk nog wat tips tegen toprot?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze straks gaan bloeien zo min mogelijk in de regen laten staan.

Toprot ontstaat door hoge luchtvochtigheid, dus dat moet je proberen te voorkomen.

Zijn genoeg topics over, even zoeken dus.

 

Idd altijd positief denken :lol: Maar dat was geen goed advies van die growshop eigenaar.

 

Jah peace :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey... Heb maar ff filmpje gemaakt van mn schatjes :specool

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben vandaag naar de growshop gegaan, had gevraagt om wortel stimulator.. Ze zeiden dat dat niet nodig was voor outdoor kweken. Dus ik zij: Ohh.. Is er dan nog iets van voeding wat ik zou kunnen gebruiken, en toen gaven ze me dit mee: http://www.exelent.nl/bloei1.cfm

 

Heb dat dus gekocht en ze zeiden dat de eerste 4 weken dit niet nodig is. Ik heb totaal geen iedee hoeveel ik hiervan na 4 weken moet toevoegen bij het water.. Er staat alleen maar: Toevoegen totdat de gewenste PH en EC is bereikt... Iemand hulp?

 

Op de verpakking staat:

 

exelent Compo 1 voeding voor aarde, is samengesteld uit de zuiverste voedingselementen hierdoor zijn er weinig ballaststoffen aanwezig in de voeding. Exelent geeft de beste mogelijke E.C voedingswaarde verhouding. Deze speciaal voor aarde-mengsels gemaakt voeding brengt uw opbrengst naar verbluffende hoogtes. Richtwaarde eindoplossing voor de P.H is 5.8, voor de E.C 1.3 in de beginfase, 2.0 voor de eindfase

Share this post


Link to post
Share on other sites

EXELENT 1 component Aarde 1:200. Zeer complete vloeibare meststof voor AARDE.

Is opgebouwd uit de zuiverste vloeibare meststoffen. Bevat alle hoofd-en spoorelementen voor een optimale groei en bloeifase. Zorgt voor goede topvorming.

 

Had dit ook nog ergens gelezen.. 'T is dus zowel groei als bloei voeding... Alleen weet nog steeds niet hoeveel dosering ik moet gebruiken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dr staat 1:200, dus 1 liter oplossing voor 200 liter water (en 1 ml voeding voor 200 ml water natuurlijk) maar het meest nauwkeurig is als je een ec en ph meter koopt. bij stronken.nl kan je die beide meters voor 45 euro kopen, heb ik ook deze week gedaan. Dan kan je gewoon voeding in het water pleuren totdat je voldoende voeding erin hebt (af te zien aan de ec-waarde -> geleidbaarheid van het water wat wordt veroorzaakt door hoeveelheid meststoffen die erin zitten)

 

succes :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm... Tja, this goed om te investeren, alleen 50 euro voor 2 metertjes vind ik te duur... Ik denk dat ik gewoon 1ML doe op 200ML

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...