Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hai hai,

 

Nou heb ik dus spint in mijn lieverdjes zitten en ik heb gehoord dat je dat met vertimex/vertimec goed kunt bestreiden, ik begrijp alleen ook dat het blijkbaar zo giftig is dat je het bijna nergens meer kan krijgen. Heeft iemand enig idee waar dat nog wel kan. Of hebben jullie andere suggesties voor bestreiding??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hai hai,

 

Nou heb ik dus spint in mijn lieverdjes zitten en ik heb gehoord dat je dat met vertimex/vertimec goed kunt bestreiden, ik begrijp alleen ook dat het blijkbaar zo giftig is dat je het bijna nergens meer kan krijgen. Heeft iemand enig idee waar dat nog wel kan. Of hebben jullie andere suggesties voor bestreiding??

 

Het is een landbouw product, wat je officieel in nederland niet kunt kopen zonder vergunning!!!!!!

 

De handleiding des V

 

Wat ik me nu afvraag is:

 

Wie heeft je dat aangeraden?

Welke week bloei zit je ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik/lees/leer HIER aub.

 

Mijn vriend vertelde me dat het top spul zou zijn, hij heeft het ook altijd gebruikt, maar weet ook niet waar hij het nu kan krijgen. Ze staan nu vier weken, dus zijn nog in de groei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het goedje is niet zonder vergunning verkrijgbaar in Nederland!

 

Het is immers slecht voor de roker z'n gezondheid als het verkeerd gebruikt wordt!! (ook bij inademen van de nevel al bij het sproeien!!!)

Het spul is nml K verwekkend.

 

Gaarne een biologisch product van bayer (anti spint) te gebruiken.

 

3 tot 5 dagen na de 1x sproeien, het gewas nog een keer besproeien, dan ben je er als het goed is vanaf (afhankelijk van hoe je sproeit)

 

Suc6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik/lees/leer HIER aub.

 

Waar kan ik dat product van Bayer krijgen dan? Dan ga ik dat maar eens proberen. Hoop dat het dan over is.

Edited by mikeh

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar kan ik dat spul van Bayer krijgen dan, dan ga ik dat maar eens proberen en dan maar hopen dat het weggaat. Bedankt iig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het goedje is niet zonder vergunning verkrijgbaar in Nederland!

 

Het is immers slecht voor de roker z'n gezondheid als het verkeerd gebruikt wordt!! (ook bij inademen van de nevel al bij het sproeien!!!)

Het spul is nml K verwekkend.

 

Gaarne een biologisch product van bayer (anti spint) te gebruiken.

 

Met een beetje zoeken is Vertimec prima verkrijgbaar. Al is het spul wel onwaarschijnlijk duur.

 

Ik gebruik Vertimec bij het dompelen van stekken voor aanplant en de schoonmaak van mijn kast tussen de oogsten door. Wanneer je enkel Masai gebruikt loop je het risico van resistentie. Vandaar dat ik eerst Vertimec gebruik om, in het geval dat het ongedierte toch nog de kop opsteekt, verdere bestrijding af te handelen met Masai.

 

 

Ps. zag onlangs een produkt genaamd Egg-buster staan in de growshop. Iemand enige ervaring met dit spul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie heeft dit topic naar algemeen verplaatst ?? (stond nml in ongedierte/ziektes...)

 

Van bayer wordt spint niet resistent!!

 

manual masai

 

Van verkeerd gebruik van V juist wel :specool

 

Om resistentie te voorkomen, wordt aangeraden om VERTIMEC slechts éénmaal per productiecyclus van het gewas toe te passen (eenmaal per jaar voor meerjarige gewassen) met uitzondering van de teelten sla en prei. Afwisselen met producten die tot een andere chemische familie en met een andere resistentieletter.(Resistentie letter van VERTIMEC: S).

 

Vertimec manual

 

Gr Mike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van Vertimec wist ik het zeker, vandaar dat ik dat alleen gebruik voor het dompelen. Dat van Masai wist ik niet en naar mijn ervaring wordt de werking toch weldegelijk minder als je het vaker dan twee keer gebruikt.

 

Heb net de meest gruwelijke spintaanval gehad die ik ooit gezien heb en niets hielp meer. Masai niet, Vertimec niet, huis tuin en keuken truukjes niet.

 

Heb de boel stil moeten leggen voor twee maanden.

 

Nu is het probleem gelukkig weg maar ik vraag me nog steeds af wat er aan de hand kan zijn geweest. Stekkies waren gedompeld, heb op tijd gespoten met Masai (was er vroeg bij) maar niets hielp. Het werd echt alleen maar erger tot het punt dat ik voortijdig de boel heb omgekapt (toppen waren ingekapseld).

 

Iemand enig idee hoe dit heeft kunnen gebeuren want ik wil dit echt nooit meer meemaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

masai of spruzit .moet voldoende zijn,anders heb je te maken met resistente monsters,komt gewoon door die slechte stekken van die hongerlijers.want als je je hok en je oude bloem potjes met dettol zou ontsmetten en je zou een zaadkweek beginnen dan zou de kans op smit theoretisch aanzienlijk kleiner zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

de tijd tussen de eerste en tweede behandeling is cruciaal de eitjes die uitkomen nadat je de eerste keer dompelt moeten gelijk bestreden worden,anders wordt het een gebed zonder eind.doe dit lekker zodra je ze in huis heb :specool t,en ongeveer 5 dagen a een week later herhalen voordat je ze overpot,passen ze tenminste nog in de dompelemmer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iemand enig idee hoe dit heeft kunnen gebeuren want ik wil dit echt nooit meer meemaken.

 

Je hebt het meegedragen op je kleding, je inblaas.

 

Lage Lv trekt zowieso spint aan :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Planterfanter,

 

Ik werk niet met zaad maar met eigen moeders. Mijn moeders en klonen zijn ziekte cq beestjes vrij.

Dat Masai genoeg zou moeten zijn, is nu net het probleem. Dat was het niet.

 

Wat betreft de tijd tussen de eerste en tweede behandeling, daar ben ik mee bekend. Ik dompel altijd (met Vertimec) en spuit preventief met Masai na circa 1 week en daarna nog eens vier a vijf dagen later. (behandel ook nog eens preventief tegen meeldauw)

 

Heb hiervoor ook nooit ziektes gehad.

 

Maar dit was gewoon niet te stoppen. Krengen reageerden nergens op. Ik leg mijn kast niet zomaar twee maanden stil.

 

 

 

@ Mikeh,

 

Het kan natuurlijk altijd maar ik verkleed me altijd alvorens het hok in te gaan (overall en klompen) en de inblaas gaat via een koolstoffilter. (trek lucht uit een binnenruimte door een koolstoffilter het hok in.)

 

De luchtvochtigheid kan het ook nauwelijks geweest zijn. Begon eind tweede week, dus vlak na behandeling met Masai, en dan ligt mijn LV rond de 65/70%. Meer dan voldoende lijkt me. (temperatuur is dan rond de 26 graden).

 

Kortom, ik begrijp er dus geen reet van. Niet hoe ik het gekregen heb en niet waarom die krengen niet reageerden op bestrijdingsmiddelen.

 

Maar goed, ben er van af (knok, knok). Ben alleen erg benieuwd naar of er iemand is die me kan uitleggen hoe dit kon gebeuren. Tot nu toe ben ik er niet achter en is niemand echt met een goede verklaring gekomen.

 

 

(ben vrij ervaren in de teelt, al leer ik nog dagelijks, met goede resultaten, al kan het altijd beter, werk met mooie genetica en heb veel contact met een groep zeer bedreven gasten maar dit zette echt iedereen voor het blok.)

 

 

Btw, de soort die er toen stond was Lavender. Al kan ik me nauwelijks voorstellen dat de plant er iets mee te maken had.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met een beetje zoeken is Vertimec prima verkrijgbaar. Al is het spul wel onwaarschijnlijk duur.

 

Ik gebruik Vertimec bij het dompelen van stekken voor aanplant en de schoonmaak van mijn kast tussen de oogsten door. Wanneer je enkel Masai gebruikt loop je het risico van resistentie. Vandaar dat ik eerst Vertimec gebruik om, in het geval dat het ongedierte toch nog de kop opsteekt, verdere bestrijding af te handelen met Masai.

Ps. zag onlangs een produkt genaamd Egg-buster staan in de growshop. Iemand enige ervaring met dit spul?

 

Ik heb overal gezocht, maar dat is juist het probleem... t lijkt wel of t van de aardbodem verdwenen is. Ik ga t eerst met masai proberen, maar als dat niet werkt kun je me dan een hint geven waar ik vertimec kan krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat mag je hier niet verkopen;

 

Stekken, stuifmeel, sporen enz

Wiet, hasj of hasjolie

Zaad

Illegale handel om bv je stroom e.d. te manipuleren (magneten, wiet verzwaarder, enz)

Verboden gif en/of stoffen (bv vertimec)

 

Veel suc6 met het gebruik van masai!!

Lees voor je het gebruikt even de handleiding door!!

 

Gr Mike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien kom ik ook nog met een zinnig antwoord,

 

Ik heb in m'n eerste kweek spint gehad,daar na bij de growshop Bugs away gehaald van ecolizer en ik heb de spint nog niet weer gezien.

 

En ik hoorde dat ze nu ook goede ervaring hebben met Pireco voor adressen kijk op www.pireco.nl

 

groetjes Epo

Share this post


Link to post
Share on other sites

vertimex werkt het beste

 

meestal in een keer goed ....

ligt aan het sproeien er van bij mij 1 keer goed...

Share this post


Link to post
Share on other sites

vertimec eroverheen, en daarna eggbuster... ben je er voor altijd vanaf.

gewoon verkrijgbaar onder de toonbank.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...