Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

smooty

Strafmaat Teelt

Recommended Posts

hey,

@smoothy, hoe kan de flikken (vlaamse term :bier ) nu schatten hoelang je al met kweken bezig bent? zelf al zeg je dus JA als ze vragen of dit je eerste kweek is

die moeten toch een PV opstellen op basis van bewijzen?? hoe kunnen zij weten hoeveel keer je al gekweekt hebt en hoeveel de opbrengs was in het verleden? daar zijn geen bewijzen van

 

is bullshit volgens mij. ik ben bezig met mijn eerste kweek (jaja eerste!) die zouden nie moeten afkomen met die zever , gooi ik sebiet de deur dicht voor hun neus (als ze geen schriftelijk bevel hebben van huiszoeking)

 

grtzzz

 

 

Kliklijn lui die het je niet gunnen verraaiers (ook uit vrienden of kennissenkring), Posten, rassia onder het mom van straten schoon vegen kijk naar Tilburg, wiet politie opsporingteam, meterstand als deze na gekeken wordt, te vuil hok met knipsels van de vorige teelt, (hok helemaal schoon maken dus), filter om dingen te noemen. Zelf als ze bewijs hebben kunnen ze je een schatting aan naaien van meer keren telen. Dan laten ze jouw wel zeggen of het niet zo is als je er twee keer van maakt. Bij ons zijn de schattingsbesluiten in het verbaal altijd hoger.

Bij verdenking hoeven ze geen schriftelijk bevel mee te nemen en vragen netjes of ze binne mogen maar als je keihard de deur dicht gooit gaan ze die gewoon halen en laten ze een blauwboord gewoon voor je deur staan. Ze hebben de tijd.

 

 

@ rabby63

 

Ik zou het rustig aan houden als het je tweede keer is en je advocaat laten beslissen wat te doen. Je hebt er een niet voor niets toch. Hoe zal het nu verlopen denk je.

Suc6 met het proces goser.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

@smooty:

Je advocaat moet in staat zijn om de verschillende scenario's met de daarbij behorende kansen te kunnen verklaren. Jijzelf zal steeds degene moeten zijn die beslissingen neemt. Een advocaat zal veelal redeneren van zijn positie en als je hem vraagt naar zijn mening omtrent de keuzes, moet je weer kunnen inschatten in hoeverre je advocaat in staat is om jouw situatie goed te kunnen beoordelen. Verder heb ik toch opgemerkt dat advocatenkantoren en diens personeel bovenal het eigen belang nastreven en het belang van de clienten op de tweede plaats komt. (gek he)

 

Ook ten aanzien van het optreden van verbalisanten, hun gebruik van de wettige dwangmiddelen en de procesrechtelijke procedures kunnen aangevochten worden indien niet goed toegepast. Maar (lijfspreuk) het recht heb of krijg je niet, maar moet je gaan halen.

 

@rabby63

- hopelijk heb je geen verzet gepleegd bij de arrestatie/beslagname, dit opzichzelf is natuurlijk al een strafbaar feit. Hiervoor zul je ook een verklaring moeten kunnen overleggen, je bent tenslotte Scarface niet.

- als je hebt aangegeven dat je onder dwang van anderen tot kweken ben overgegaan. Zou je zelfs kunnen overwegen om te verklaren dat de planten en installatie helemaal niet van jou zijn. Leg de schuld bij de zogenaamde andere partij en tevens het bezit van de gehele installatie. Geen bezit = geen strafbaar feit voor bezit. Bespreek het maar eens met je advocaat. Veel zal afhangen van de inhoud van de verklaring en het proces verbaal dat naar aanleiding van je bezoek is opgemaakt. Maar dan kun je natuurlijk niet de spullen terugeisen. Dit zou dan moeten gebeuren door de "daadwerkelijke" eigenaar. Ook diens advocaat kan hiervoor zorgen. (Denk aan het arrest waarbij de ontsnapte gevangene door zijn advocaat zijn spullen laat terugvorderen, een klassieker.)

- lees de voorwaarden van je huurcontract na, om na te gaan in hoeverre het kweken van cannabis expliciet is verboden. Anders moet je ook rekening houden met civielrechtelijke consequenties.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

He AsGrow,

 

je heb helemaal gelijk daarin alleen wil ik wel opmerken als je het bijhoud het systeem zal je niet kunnen zeggen dat het niet de bdoeling was geweest om het zover te laten komen en de spullen die aan zijn getroffen en in werking zijn dat je dat allemaal deed om iemand anders een plesier te doen. De petten zijn niet gek. Als je het zo zou doen dan houd je er wat aan over als het niet van jezelf is en hebben ze daar weer wat van te zeggen. Dan doe je het voor eigen gewin en alsnog strafbaar.

Je zal je advocaat moeten sturen met de gegevens die voor jezelf het beste vind dat bij jouw situatie past.

Eigen gebruik en ervan uitgaan dat een dame maar 15 gram opleverd ( weet jij veel) en je elke keer watmondjes maat eraf haald voor jezelf om niet uit te komen aan het overschrijdende gedoogde aantal grammen in huis. Dan kom je er misschien nog mee weg ook. Iedereen denk aan zijn eigen knip, dus ook zeker een advocaat in dit geval, omdat hij weet dat je er toch niks aan kan doen, behalve pleiten voor verzachtende omstandigheden lijkt mij.

 

Spullen terug eisen zou ik niet doen tenzij je zeker weet dat je niet fout zat, met 5 plantjes en geen prof systeem. Het is een lastig verhaal elke keer weer zeker omdat je geen benul hebt wat er geschreven is in het verbaal.

Afwachten maar dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sommige doen net alsof het 't einde van de wereld is omdat er strafmaten zijn voor het kweken.. :bier

 

dit is volgens mij alleen maar omdat er met dingen waar geld mee te verdienen valt meer mee gekut word als wat anders, daarom zetten ze er straffen op. Terecht, maar ongunstig voor de kleine thuiskweker om zijn eigen gram te roken..

 

je weet standaard dat er risico's aan verbonden zijn aan de dingen die niet mogen, kweken onder een lamp is altijd zo'n voorbeeld geweest.. net alsof iemand met 5 plantjes word gepakt :verrygood had je maar beter je smoel kunnen houden tegen de buurman :smoke

 

jaloezie is een nutteloze emotie

Share this post


Link to post
Share on other sites
net alsof iemand met 5 plantjes word gepakt :bier had je maar beter je smoel kunnen houden tegen de buurman :smoke

 

jaloezie is een nutteloze emotie

 

:verrygood

 

Dat komt in alle soorten en maten voort. Ik heb ooit een getunede auto voor de deur gehad. Nog geen maand nadat ik deze woning betrok zaten er aan beide zijkanten dikke (sleutel)krassen ... hoezo jaloezie

 

FF een schade van 1100 euro. Dank u wel! (of het de buurman is geweest weeet ik niet, maar zou heel goed kunnen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...