Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bakker bart

1maal Skunkxhaze Achter Het Raam

Recommended Posts

Goedendag, beste forumers.

 

Mijn naam is Bakker Bart, en dit is mijn eerste topic, ik houd dit forum al geruime tijd in de gaten, op aanraden van een kameraad van mij.

Ik ben net begonnen met deze tact van sport, en wil dus ook eerst klein beginnen. Heb al heel veel informatie gevonden hier, maar natuurlijk onglipt er hier en daar wel eens iets.

 

Zoals ik zei, ik wil klein beginnen, en dus doe ik dat maar heeeeel simpel met 1 plant, en zonder allerlei toebehoren. kortgezegt 'water en zonlicht'

 

Later wil ik dit natuurlijk gaan uitbereiden, maar eerst maar eens even kijken hoe de basic's in praktijk werken.

Mochten er mensen zijn die dit leuk/interresant vinden om te volgen, dan volgen hier de foto's van ong. het begin, en zal telkens aangevuld worden.

 

Het zou mischien een kort topic kunnen worden, dankzij het feit dat ik nog niet kan zien of het een manneke, of een vrouwke is.

 

Anyway veel kijk en comment plezier, hier volgen de foto's, met hier en daar een begeleidende tekst.

 

 

 

 

denk net 2 weken boven de grond.

med_gallery_11164_2235_46494.jpg

 

 

deze exact een week later.

med_gallery_11164_2235_25623.jpg

 

 

en deze weer exact een week later.

med_gallery_11164_2235_59834.jpg

 

 

hij/zij zal nu ong 4 weken oud zijn, doordat ik de lengte regelmatig meet, leek het of hij/zij niet echt doorgroeide met de snelheid die ze had, dus ik ben even onder de grond gaan kijken, en t was erg wit van de wortels, Dus ben ik maar even een grotere pot gaan halen, en een bak inelkaar getimmert, waar hij/zij lekker in kan pootje baden. (geen idee hoeveel liter de pot is trouwens)

 

 

 

deze foto's zijn gemaakt vlak na het verpotten.

med_gallery_11164_2235_117727.jpg

 

 

med_gallery_11164_2235_117708.jpg

 

 

med_gallery_11164_2235_138099.jpg

 

 

 

Wordt vervolgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom Bakker Bart. hopelijk wordt je bedeeld met een vrouw die maar het formaat van een kerstboom mag krijgen. Als de plant te weinig licht krijgt, moet je hem of haar toch wel snel een lamp geven of buiten zetten, als je die mogelijkheid hebt. Kijk anders even in growguide voor wat handige tips waaraan je kunt zien of het genoeg licht krijgt.

Succes met je plant, dat je leven er maar groenkleurig uit mag zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Woont er een piraat achter je ?

 

 

 

Kweet niet, zie wel elke keer een kerel met baard, ooglapje en houten poot achter het raam zitten, ze hond heet volgens mij 'Harg' want die roept i de hele tijd, de rare snuiter.

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ding is al veel groter geworden man, gooi es een foto op het forum. Halve kweekverslagen zijn ook zo wat man.. :verrygood Ondertussen al een 9 vingerig blad toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt gelijk Sjaak B.

 

Dus bij deze even de tussenstand, met daarna wat foto's.

Ik heb een beetje de groei van het plantje gemeten, niet elke dag, maar zo af en toe.

hieronder de resultaten.

 

 

datum _ _ lengte (in mm) _ _ internodes

19-05 ____ 320 _______ 7

21-05 ____ 335 _______ 8

22-05* ___ 340 _______ 8

30-05 ____ 490 _______ 10

01-06 ____ 540 _______ 10

04-06 ____ 610 _______ 11

05-06 ____ 650 _______ 11

08-06 ____ 720 _______ 12

09-06 ____ 750 _______ 13

 

(*= de dag van overpotten)

 

Heb nog steeds geen idee wat voor geslacht het is, dat duurt nog wel, aangezien er voorlopig genoeg licht is.

hier wat foto's

 

 

med_gallery_11164_2235_81633.jpg

 

 

med_gallery_11164_2235_42962.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

hier het blad met 8 vingers, en hij/zij zet dat door bij de volgende bladeren, wel steeds maar aan 1 kant van de internode.

med_gallery_11164_2235_20297.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_11164_2235_90930.jpg

 

 

med_gallery_11164_2235_98074.jpg

Edited by bakker bart

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij groeit lekker hoor! Hoe meer wortelruimte je hem geeft, hoe groter de struik wordt. Je zult zien dat hij/zij op een gegeven moment stopt met groeien omdat ie de wortels niet meer kwijt kan. Maar van een struikje ven deze grootte kan er nog best wel wat wiet vanaf komen hoor! Succes d'r mee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een update.

 

We zijn weer even verder, en het plantje begint goed te ruiken.

 

Alleen ik heb de plant af en toe even op het balkon staan, ff luchten, is i ook een keer buiten, maar bij het minste zuchtje wind heb ik het idee dat i omknakt. Geloof niet dat i erg sterk is. als ik dat dan zie, haal ik m maar snel weer binnen.

 

Ik ondek alleen wel steeds meer plekjes op de baadjes, is dat nrmaal, of moet ik actie ondernemen. Of krijgen planten dat omdat ze buiten zijn geweest?

 

Kijk deze plekken bedoel ik:

 

med_gallery_11164_2235_11573.jpg

med_gallery_11164_2235_72135.jpg

 

 

 

 

Ook ondek ik dat de kruin een rode gloed begint te krijgen, is dat een goed of slecht teken? en zou er een geslacht uit te herlijden zijn, ben namelijk wel erg nieuwsgierig wat t nu is.

 

Deze rode gloed bedoel ik:

 

med_gallery_11164_2235_132635.jpg

 

med_gallery_11164_2235_66957.jpg

 

 

 

 

 

Wel hebben de eerste 9 vingerige bladeren zich getoont, en vermoed dat dit ook nog wel een kan oplopen naar 11 vingers,

Hier een foto van t eerste 9 vingerige blad:

 

med_gallery_11164_2235_139986.jpg

 

 

 

En hier is een totaal foto van mijn plant, denk dat ik binnenkort maar weer een grotere bak moet kopen, want de wortels steken er alweer onderuit.

 

bij deze:

 

med_gallery_11164_2235_77480.jpg

 

 

 

Als iemand tips heeft, hoor ik t graag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi plantje Bart, ik zou voortaan maar 1 keer overplanten, meteen naar een grote pot of kuip, geeft het minste stress.

En steek er een bamboestok in of iets dergelijks, dat ondersteunt je plant.

Ook al aan de onderkant van je bladeren gekeken naar beestjes ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke,

 

Alleen net in al mijn enthousiasme de plant in een paar maatjes groter gezet, hoop maar dat i t niet door heeft gehad, en gewoon verder gaat met waar die mee bezig was.

En idd, die bamboestok zal geen overbodige luxe zijn.

 

En ik kan geen levensvormen in de plant vinden die er in eerste instantie niet waren, geen beestjes oid.

 

Bedank voor de reply.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...