Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
puma

Foto Verslag Wiet Planten Puma

Recommended Posts

heey ik ben puma.

dit is mijn poging om wiet te planten ik ben begonnen met 2 zaadjes te proberen

ik noem ze maar gewoon 1ste zaadje en 2de zaadje

gallery_11026_2161_3035.jpg

 

hier is zaadje 1 die heb ik in een bakje gedaan op een vochtig watje met zilver folie er over heen, en natuurlijk lucht gaatjes ( kan iemand me zeggen of ik dit deel al goed doe want ik zien nergens foto's van hoe het er uit moet zien)

gallery_11026_2161_24520.jpg

hier is zaadje 1 met de folie er af.

 

gallery_11026_2161_15740.jpg

die is zaadje 2 en deze laat ik in het licht staan op een schoteltje en 2 vochtige doekjes er onder.

 

Ik kijk regel matig of het nog vochtig genoeg is bij allebei, als dat niet het geval is heb ik een mooie oranje planten spuit waar mee ik ze dan weer vochtig maak.

ik hoop dat jullie me zeggen wat ik goed doen en nog moet verbeteren

 

groetjes Puma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kan iemand me zeggen of ik dit deel al goed doe want ik zien nergens foto's van hoe het er uit moet zien

# puma

ik doe het ook op deze manier, alleen gebruik ik ipv zilverfolie, doorzichtig plastic folie..

EN tussen 2 vochtige doekjes ipv alleen eronder, dus het zaadje ligt tussen 2 vochtige doekjes/watjes in :nerd

 

hoeveelste dag is dit, dat je hem laat ontkiemen?

 

succes

 

-xx-Z>

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is nu al de derde dag :nerd.

Maar wat moet ik nu veranderen? het folie of het zaadje tussen tweewatjes leggen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je pakt een vochtig watje , legt hem op een schoteltje, je legt zaadje 1 erop , over zaadje 1 doe je nog een vochtig watje .en dit doe je ook met zaadje 2

nu kan de ontkieming beginnen :)

duurt niet zo lang (1/4 dagen)als kiemkracht nog goed is

om welk soortje gaat het ?

:nerd ;)

Greetz Da Dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

Ik denk allebei :)

Zelf stop ik ze altijd in zaai en stekgrond en heb er nog nooit problemen bij gehad. Ja ok, uitvallers zijn er altijd natuurlijk helaas ;) . Kijk anders eens bij de zoekmachine onder ontkiemen ofzo. Ik heb ergens een foto bij een verslag gezien waar ze ze ook op deze manier ontkiemden.

Veel sucses verder met je zaadjes :nerd

 

groetjes sunflower

Share this post


Link to post
Share on other sites
je pakt een vochtig watje , legt hem op een schoteltje, je legt zaadje 1 erop , over zaadje 1 doe je nog een vochtig watje .en dit doe je ook met zaadje 2

nu kan de ontkieming beginnen :o

duurt niet zo lang (1/4 dagen)als kiemkracht nog goed is

om welk soortje gaat het ?

:nerd ;)

Greetz Da Dende

 

ik dus ik moet op een schoteltje doen en niet in een kommetje?

oke ik ga het proberen.

op het zakje staat dat het hier om Orange Skunk gaat.

 

 

. Kijk anders eens bij de zoekmachine onder ontkiemen ofzo. Ik heb ergens een foto bij een verslag gezien waar ze ze ook op deze manier ontkiemden.

Veel sucses verder met je zaadjes :)

 

groetjes sunflower

natuurlijk heb ik al gezocht op de zoekmachine, maar dat leverde niet veel op of i.i.g niet wat ik wou zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de zaden worden dikker is dat normaal ?

foto's zullen volgen alleen is er niet veel veranderd behalve dan dat de zaadjes nu op een watje liggen en daar boven op nog een watje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik keukenpapier, Watjes houden wat teveel water vast vind ik persoonlijk

Je dient een vochtige omgeving te creeren niet een natte, anders week je ze gewoon kapot

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik dus ik moet op een schoteltje doen en niet in een kommetje?

 

Man oh man, echt hilarisch.. B)

 

Om toch maar ff serieus te zijn, er zijn allemaal verschillende manieren van ontkiemen, zelf heb ik altijd het beste resultaat met het laten ontkiemen in een bekertje water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bovenvermelde toepassing van Blowmonkey gebruik ik ook altijd,zaadjes in water op kamertemperatuur,meetstal in een diep bord,tweede bord er ondertsteboven op,zaadjes zullen water zuigen door de poreuse zaadlob en zinken,nadien zal de ontkieming snel gaan starten,indien je het witte wortelsliertje ziet verschijnen,dan mag je het zaadje planten,alle bovenvermelde manieren lukken,het is gewoon de makkelijkste manier die bovendien visueel zal aantonen welke zaden slecht ontkiemen,en welke snel,of helemaal niet,daar ze allen in hetzelfde water zitten.

 

info genoeg...

http://www.wietforum.nl/3-manieren-van-ont...reid-t3919.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...