Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tomm

4x Early Bud En (tijdelijk) 1 Early Bud En 5 Hollandse Hope Van Een Vriend

Recommended Posts

(13-05-2007)

 

heey mensen

 

 

het lijkt me heel leuk om een kweekverslag bij houden van mijn early budjes dus bij deze

 

net even een foto gemaakt van hoe ze er nu bij staan, ik ben nog een beginner dus tips zijn altijd welkom...

 

net even tl lamp van kamaraad geleend dus mijne en zijn 4 hollandse hope eronder gezet.

zoals je kuntzien is er tot nu toe nog maar 1 naar boven gekomen.

(derde potje van links)

 

http://www.wietforum.nl/uploads/1179000825...1551_237234.jpg

 

Hier het plantje die al is boven gekomen. ( hollandse hope)

http://www.wietforum.nl/uploads/1179000825...1551_933697.jpg

 

dus nog even voor de duidelijkheid: 4x Early Bud (Als het laatste zaadje nog ontkiemd dan zijn het er 5) en 4x Hollandse Hope. Tot nu toe is er 1 bovengekomen, de hollandse hope.

 

verdere foto's zullen volgen reacties van harte welkom!

 

sorry dat de foto's voor de zoveelste keer als links komen te staan.

maar het lukt me gewoon niet om ze zo direct als een foto te plaatsen.

bij het gedoe met dat boompje lukt het me niet:S

Share this post


Link to post
Share on other sites

z44dje kun je me glijk vertellen hoe je ze zo groot krijgt??

ik heb het dus net voor mekaar gekregen om ze als foto in het topic te zetten maar ik weet dus niet hoe je ze groot krijgt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

om de plaatjes groot te krijgen ga je naar bewerk mijn gallerij, dan selecteer je bekijk afbeeldingen, en als je nu op een kleine afbeelding klikt, krijg je 'm in het groot, hier staat het niet eens uitgebreid uitgelegt, hopen dat het lukt :nerd

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=17379

 

het ziet er goed uit tot nu toe, totaal niet gestrekt

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo mensen hier komt een foto update.

niet dat ik bij elke centiemter dat ze weer wat groeien nieuwe foto's plaats ofso hoor.

deze foto's zijn omdat ze bij mij wat vragen doen rijzen..

 

med_gallery_9573_2177_758333.jpg

 

 

zoals je ziet onstaat er gelijk al een paars steeltje.

betekent dat,dat het plantje nu al gestressd is of is dit normaal?

 

 

 

en deze wou ik een beetje in de goede groeirichting doen omdat het leek alsof ze weer terug de aarde in wou ;)

ik trok iets te hard en voila :)

heb heb snel weer (met wortel naar beneden) in de aarde gezet.

mijn vraag bij deze foto: krijgt deze ooit wel een recht steeltje, misschien is dit een domme vraag maar ik dacht van niet omdat er al een rare knik/kronkel in het steeltje zit...

najah kijk maar...

med_gallery_9573_2177_758333.jpg

 

 

 

graag een goed antwoord op deze vragen.

zou een beetje kut zijn als mn plantjes nu al de mist in gaan :nerd

 

vriendelijke groet tomm

 

hooooooooo ik blijf die domme fouten maken :o

 

deze foto moet het zijn!!

med_gallery_9573_2177_383647.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je ze weer goed in de grond hebt gedaan en niet beschadigd hebt komt het allemaal wel goed :nerd

 

en zie je het blad vandaag al door komen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm.. dat lijkt me niet echt goed voor je baby :nerd

 

Overleeft het mss wel maartoch..

 

-xx-Z>

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom haal je het eruit ????????

ik heb altyd geleerd laat zitten komt goed (gelezen op het forum hier) zou zonde zijn als je hem :nerd

 

hopelijk gaat het nog goed komen ;)

 

vr gr Opa

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ opa: als je goed gelezen hebt staat er dat het per ongeluk ging :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb alleen nog geen antwoord op de vraag: heeft het plantje nu al stress? of maakt het niet uit dat steeltje paars is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nope maakt niks uit dat is zo als ze nog klein zijn teminste bij die van mij allemaal wel

gaat het goed met je plantje die je er perongeluk uit had geropt? B)

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat paarse kan je wel eens hebbenis geen ramp maar als ze het later nog steeds hebben is het minder goed. veel sterkte met je er uit getrokken plantje B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja het is nog maar de vraag of die nog gaat groeien.

ligt er aardig levenloos bij moet ik zeggen :specool B)

met de rest gaat het goed, alleemaal klein beetje gestrekt, dus heb de lamp er nu 1 cm boven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

B) gewoon afwachten dan maar

mooi dat het goed gaat met de andere

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn HH was na 1,5 weken ook paars (de steel) nu na 3/4 weken is hij groot,sterk en groen :specool

 

spartaan_ B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry voor het zogenaamde bumpen van topics mensen.

had er idd niet echt bij nagedacht dat topics van 2006 niet meer gelezen worden.

zal het niet meer doen

 

hier een foto update:

 

alle 6 gaan wel goed, de een is al wat verder dan de andere en de een is wat meer getrekt dan de ander maarja..

plantje #7 zit nog steeds weinig leven in (het plantje waarvan ik het worteltje er per ongeluk uit trok)

en ik wacht nog steeds op dat eraly bud zaadje die nog niet ontkiemd is.

oordeel zelf maar..

med_gallery_9573_2177_448436.jpg

 

 

med_gallery_9573_2177_1172874.jpg

 

 

en hier kun je zien dat ze allemaal wat gestrekt zijn:

http://www.wietforum.nl/uploads/1179392962..._2177_73540.jpg

 

mn ouders gaan een week naar spanje en vertekken vandaag, aan de ene kant mooi want ik heb het huis bijna voor mezelf dus dat wordt wel chill.

maar mn moeder wil nu dat ik de armaturen er niet meer boven laat branden.

ook zoiets typisch: alsof er sneller brand uitbreekt waneer zei er niet is B)

maar mijn plan om ze nog tot vrijdag,24 uur er onder te zetten en dan nog een week op 18/6 gaat dus niet door.

nu is het buiten wel mooi weer zonnetje schijnt mooi.

de vraag is: zou ik,(n.a.v de foto's te hebben gezien) de plantjes nu al buiten kunnen zetten, of toch nog een week voor het raam of buiten met een stuk plastic er over heen tegen de tog nog vrij harde wind die er staat...

 

Zeg het maar!.. :specool

 

 

 

med_gallery_9573_2177_73540.jpg

 

 

ik maak ook godverdomme elke keer wel weer een fout.. hierbij maak ik gelijk een belofte dat mn volgende update er foutloos uit gaat zien

hier de foto waar je kan zien dat ze allemaal een beetje gestrekt zijn.

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ze het beste of naar buiten doen. Of het armatuur verhogen en alle toppen van de planten op dezelfde hoogte doen dmv dingen onder de poten te zetten (bv boeken).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn idd erg gestrekt, je zou je voorzichtig kunnen uitgraven en dieper in het potjes zetten en wat aarde over het steeltje doen zodat het plantje wat stabieler staat.

Dit vind ik zelf echter wel riskant omdat je met het uitgrave de, nog zo jonge, worteltjes beschadig.

 

spartaan_

Share this post


Link to post
Share on other sites

lordquas: tnx voor het advies maar ten eerste heb ik dat al ( sommige zijn verhoogt doordat ii er playstation spellen onder heb gezet)

maar ten tweede moet je ook iets beter lezen want ik zeg dus net dat ik het hele tl gedoe niet meer mag omdat mn moeke het onvertrouwd vind.

 

ik heb net besloten om ze toch buiten te zetten, ik span er plastic overheen zodat de wind geen schade aanricht goed idee tog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ze echt nog gewoon onder je tl doen hoor nog even 1 a 2 week want dan zijn ze toch even wat sterker en zou dood zonde zijn als ze door het weer kapot gaan B)

 

je kutn het er wel gewoon onder hebben toch?

 

naja zelf weten ik had het niet gedaan! voorzichtig met de jonkies..

 

groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

spartaan: jouw advies volg ik op.

ik graaf ze heel voorzichtig uit en dna zet ik ze wat dieper.

maar hopen dat ik geen wortels beschadig.

maar ik denk dat ze nog niet heel veel wortel(tjes) hebben aangemaakt dus dat komt wel goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ze vandaag toch buiten gehad.

ze staan nu weer onder de tl.

zal mn moeder nog een laatste keer proberen over te halen maar ik vrees dat ze bij haar mening blijft :specool

was vandaag wel super mooi weer, stond vrijwel geen wind dus de dunne steeltjes konden het prima aan B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een tl buis kan qua lichtsterkte (en spectrum) echt niet op tegen de zon. Geen een lamp kan op tegen de zon. Dus gewoon naar buiten doen en in een hoek tegen het huis neerzetten bijvoorbeeld (minder wind en regen). Dat uigraven is geen goed advies. Beter verpot je ze gewoon, weet je zeker dat je geen wortels beschadigd en kan je ze ook gewoon dieper in de grond zetten.

 

ik zou ze echt nog gewoon onder je tl doen hoor nog even 1 a 2 week want dan zijn ze toch even wat sterker en zou dood zonde zijn als ze door het weer kapot gaan no.gif

Ze worden juist minder sterk als ze door het gebruik van te weinig tl-buizen gaan strekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Tomm, :specool

 

Ben het wel met LordQuas eens. Er gaat niks boven de energie die de zon levert. :)

Gewoon overpotten en naar buiten met je plantjes op een enigszins voor de wind beschutte plek.

Je moet gewoon geduldig zijn en de natuur haar werk laten doen. Wellicht dat er wel een plantje zal sneuvelen hier of daar :) , maar dat hoort bij de natuurlijke selectie :wOOt . De planten die overblijven zullen je dan ook minder 'kopzorgen' geven dan de plantjes die continue om aandacht staan te schreeuwen....

 

Veel succes met je kweek en vergeet niet dat moeders altijd gelijk hebben.... :lol:

 

Wrangler B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...