Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ronny2828

Mijn Eerste Kweek - 5 X Early Girl

Recommended Posts

Hier wat fotos van mijn eerste kweek. Ze zijn direct in de grond gezaaid ca 2 weken geleden

 

med_gallery_10678_2157_1380062.jpg

 

 

 

med_gallery_10678_2157_1262588.jpg

 

 

 

med_gallery_10678_2157_464824.jpg

 

 

 

med_gallery_10678_2157_56748.jpg

 

 

 

med_gallery_10678_2157_223736.jpg

Edited by ronny2828

Share this post


Link to post
Share on other sites

# ronny2828

 

gefeliciteerd met je 1ste post :nerd

 

wat voor een soortje ga je kweken, en welk medium gebruik je?

 

veel succes met je 1ste kweek en goed lezen :) en volgende keer wat vollediger posten ;)

 

-xx-Z>

 

 

 

 

oh srry, zat ff niet op te letten :o

 

5 X Early Pearl

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik laat ze door moeder natuur groeien. dus niet bijlichten etc. ze groeien op een mix van plagron en tuinturf

 

Het zijn early girl zaden van de sensi

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik/lees/leer HIER aub.

 

Ja dat ben ik wel van plan om wekelijks wat fotos te schieten voor de update.

 

Handige tips en trucs zijn altijd welkom voor deze beginneling

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had ze vorig jaar ook..een leuke plant om mee te beginnen..

welliswaar geen kilo-plant maar wel een heel lekker wietje als hij goed rijpt.. :nerd

ik hoop alleen niet dat je hoopt dat het ook een echt vroege bloeier is want het verschilt eigenlijk niets met de meeste andere soortjes..volgende keer wel proberen wat meer grond in de potten te doen..veel succes en ik zal af en toe ff meekijken..

oja,schrik niet dat de ene plant paarse toppen draagt en de ander groene,dat had ik ook en dat hoort er blijkbaar bij.. ;)

gr: kezus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom ronny2828 ;)

 

Zou je zo vriendelijk willen zijn om een andere avatar te nemen ?

Deze is al door iemand anders in gebruik.

 

Bedankt en succes met je Early's :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey, succes met je early girls en hou ons op de hoogte he.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk om te horen dat het een lekker wietje is en dat ik dus waarschijnlijk een goede soort gekozen heb. Een kilo plant is voor niet niet nodig als het maar een lekker wietje is en niet te gevoelig voor schimmel. Wanneer ongeveer heb je de plant geoogst vorig jaar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ze geoogst vanaf de 3e week van oktober..dit viel mij behoorlijk tegen omdat dit niet was wat ik er van verwachte,het was tenslotte een vroege bloeier..

bestand tegen schimmel is eigenlijk geen enkele plant en dus deze ook niet,maar als ik deze een cijfer tussen 1 en 10 moet geven dan scoort deze toch wel een hele dikke 8..houd het alleen wel goed in de gaten wanneer zij gaat bloeien en zorg dat je plantjes niet in de luwte staan,een beetje wind kan niet alles maar wel heel veel voorkomen..

maar al met al is het echt wel een leuke plant met een lekker wietje die onder goede omstandigheden behoorlijk top kan dragen..

mocht je van plan zijn om ze in de potten te laten tot je ze kan oogsten dan zou ik toch op den duur wel voeding gaan gebruiken en niet volledig op moeder natuur gaan vertrouwen,ik deed dat ook maar moest er toch aan geloven vlak voor de bloei en heb ze alsnog in de volle grond moeten zetten..ik had ze ook voeding kunnen geven maar heb hier bewust niet voor gekozen omdat ik een puur wietje wou van moeder natuur..dus als je besluit om geen voeding te gebruiken dan zou ik ze niet in potten laten staan en over een weekje of wat de volle grond in knallen :nerd

gr: kezus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik had eerlijk gezegd wel een maand eerder verwacht. Qua voeding heb ik biologische canna aangeschaft. Ik weet alleen niet wanneer je dat moet gaan gerbuiken. iemand enig idee?

 

ik gebruik een mix van plagron met voeding en tuinturf (50/50)

Share this post


Link to post
Share on other sites

fotoupdate een week later.

 

het is een natte week geweest dus ik vermoed dat ze niet veel gegroeid zijn. gelukkig is het de laatste 2 daen goed weer geweest.

 

Daarnaast heb ik wat meer grond in de potten gedaan en wat kalkkorrels met de grond vermengd. Ik zag bij het tuincentrum een testertje op de ph waarde van de grond te bepalen.Omdat de ph waarde aan de lage kant was heb ik er dus wat kalk bijgevoegd. Voordat ik dit gedaan was was de ph waarde ca 5,5

 

med_gallery_10678_2157_777600.jpg

 

med_gallery_10678_2157_1241163.jpg

 

gallery_10678_2157_865613.jpg

 

med_gallery_10678_2157_580401.jpg

 

med_gallery_10678_2157_1501716.jpg

 

med_gallery_10678_2157_1602128.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Ronny2828 :)

 

Leuke topic dit!

Laat de natuur haar werk doen, kijk elke dag naar het gedrag van je planten en wees geduldig, en met een beetje geluk zul je mooie toppen oogsten. B)

Veel succes in ieder geval, ik blijf je volgen.

 

Smoke ze,

Wrangler :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier een foto update van mijn kweek

 

med_gallery_10678_2157_1688738.jpg

 

med_gallery_10678_2157_844535.jpg

 

med_gallery_10678_2157_675661.jpg

 

med_gallery_10678_2157_83232.jpg

 

 

Ik heb in elke pot ook een paar wormen uitgezt en hopelijk bevorderd dit het bodemleven

 

Ook heb ik een schuimcicade ontdekt doordat er schuim tussen de groeischeuten zat. Toen ik het schuimmet mijn vingers weghaalde liep die eruit en heb ik hem van me plantje afgehaald. Hopelijk momt ie niet meer terug

 

Daarnaast heb ik ook allemaal zwarte stipjes op de steel en bladeren. ZOu dit bladluis kunnen zijn of iets anders? iemand enig idee wat het kan zijn?

 

Hiieronder wat fotos ter verduidelijking

med_gallery_10678_2157_707440.jpg

 

med_gallery_10678_2157_771888.jpg

 

med_gallery_10678_2157_1518031.jpg

 

med_gallery_10678_2157_1607226.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

die laatste plant op de foto heeft hoogstwaarschijnlijk last van bladluis ja, vandaar die verschrompelde blaadjes. een flinke scheut spiritus, door wat water in een verstuifer, een beetje over de planten spuiten, en daar ben je binnen 'n uur vanaf, alleen die verschrompelde blaadjes herstellen niet meer, maar de plant zal wel gewoon doorgroeien :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

welke verhouding moet ik hiervoor gebruiken? maw hoeveel spiritus per liter water?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai, dat valt moeilijk te zeggen, ik heb zelf een verstuiver gebruikt, en ik gok dat ongeveer 1/10 spiritus was, ik was bang dat het nogal agresief goedje voor de plant zou zijn, maar dat viel gelukkig mee, je kunt ook het zekere voor het onzekere nemen, en een paar teentjes knoflook koken, afgieten, en de planten daarmee bestuiven, maar dan duurt het wel wat langer voor ze weg zijn, en dan heb je ook niet genoeg aan één keer spuiten, dan moet je minstens een week om de twee dagen spuiten, dus ik zou gaan voor het scheutje spiritus, heeft bij mij wonderen gedaan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha, dat vond ik even heel grappig, want het verhaal van het knoflook koken kwam inderdaad van mijn oma :verrygood

 

gepaste opmerking dus, maarre... waarom zou je er 8 euro aan uitgeven, als het op deze manier low-budget kan, en je er in een keer vanaf bent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien omdat oma haar bloemen niet rookt ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou die truc met die spriritus opgelsot in water en met een plantenspuit erop spuiten heeft schijnbaar geholpen. Bedankt voor de tip.

 

Nu heb ik ook gelezen dat als je brandnetels een dag of 5 in het water laat en dit dan ook met de planenspuit erop spuiten dat dat ook goed helpt. DUs ik ben eens op zoek gegaan naar wat brandnetels en dat zal ik de volgende keer eens proberen. Dit blijkt schijnbaar ook voor meer ongedierte te helpen.

 

Een ander trucje is door shag op te lossen in water en dit goedje erop spuiten. Dus misschien moet ik me kruim maar eens gaan opsparen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier weer een fotoupdate van mijn plantjes:

 

med_gallery_10678_2157_75132.jpg

 

med_gallery_10678_2157_1696456.jpg

 

med_gallery_10678_2157_670642.jpg

 

med_gallery_10678_2157_1259549.jpg

 

med_gallery_10678_2157_1492499.jpg

 

med_gallery_10678_2157_519830.jpg

 

 

Ik heb afgelopen week nogal een ongedierte plag gehad. Heel veel bladluis gehad. Zoals je ziet zijn hierdoor een paar plantjes veel kleiner. Nadat ik het ongedierte met een spiritus oplossing gedood heb, heb ik maar wat brandnetelgier gemaakt die ik nu dagelijk op me planten spuit. Hopelijk voorkom ik dan dat er weer veel ongewenste beestjes op mn plantes komen. Ook schijnt het dat afrikaantjes bladluis werend zijn. DUs vandaar dat ik die tussen me planten heb gehangen. Ook heb ik de planten iets hoger gehangen zodat ze zon 10 uur in de zon staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een nieuwe fotoupdate na een week.

 

ZOals je ziet zijn de plantjes lekker gegroeid van de week

 

med_gallery_10678_2157_844169.jpg

med_gallery_10678_2157_1593849.jpg

 

med_gallery_10678_2157_686237.jpg

 

med_gallery_10678_2157_793202.jpg

 

 

Wat me de laatste dagen wel opviel is dat er kleine gaatjes in me bladeren zat en de uiteinden van de bladeren van een paar planten zijn erg licht. DUidt dat op een voedingstekort?

 

Ik gebruik ca 2x per week wat canna bio vega.

 

med_gallery_10678_2157_1532074.jpg

 

med_gallery_10678_2157_1347187.jpg

 

 

Ook vang ik regelmatig wat lieveheersbeestjes die ik op me palnten zet. Ik moet zeggen dat ik hierdoor heel wat minder bladluis heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo dat gaat lekker ronnie :verrygood

 

wel uitschieters ertussen inderdaad die het veel beter doen maarja dat heb je vaak natuurlijk.

 

Ik heb zelf ook last van gaatjes in mijn bladeren (bij de Afghaanse dame) en verkleuring van de bladpunten bij de afghaan en de white widdowXafghaan http://www.wietforum.nl/Eerste-Buitenkweek...n-d-t27173.html

 

iemand enig idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...