Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Lloyd Banks

5x Early Misty, Update 20 Juli.

Recommended Posts

Hallo allemaal hier mijn kweekje ben helemaal nieuw hier en kan nog veel leren hier het hele verhaal vanaf het begin. Heb m'n zaadjes laten ontkiemen en m'n plantjes 5 (inmiddels) staan onder tl lichten 4 x 18 watt de plantjes groeien ontzettend goed en ontwikkelen zicht echt goed en zijn in een goede voorgroei, ze staan nou in 1 liter potten. Ga werken met de canna voedingslijn i.c.m sannie's bacto en b.a.c schimmels. Ik Gebruik een allmix grondje voor de plantjes en uiteindelijk komen de plantjes in z'n eindbestemming de 65 liter kuipen 5 x waar ik ook 16 gaten van 1 cm per kuip in heb geboord voor goede afvoer van het water. Het soortje wordt voor mij de Early Misty (Buitensoortje) 5 x. Ik ga de planten begin juli verduisteren. Ik hoop op vele leuke en informatieve reacties zijn namelijk altijd welkom !

 

med_gallery_9744_2117_1180897.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_9744_2117_1015229.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_9744_2117_164522.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_9744_2117_571526.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_9744_2117_781045.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Met Vriendelijke Groet Lloyd Banks

 

PS: Maak na elke week opnieuw nieuwe foto's van hoe mijn plantjes erbij staan.

Edited by Lloyd Banks

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat die foto's maar komen ben zeer benieuwd :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er keurig uit man... en dat strekken valt erg mee hoor...

 

Prima bezig.... :verrygood

 

Grt paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er mooi uit!

 

Ga zo verder.

 

 

Groetjes BlueBird.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb binnenkort 10 Early Misty zaadjes in m'n brievenbus dus ben benieuwd naar je verslag :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goedkomen Lloyd, ondertussen wel even oefenen met jointjes draaien hè! Zo'n rollmate is maar niets, is maar één echte rollmate en dat zijn je eigen handen :verrygood

 

En als je het strekken(wat behoorlijk meevalt) wil veranderen, moet je ze bij overpotten wat dieper ingraven. De plant zal dan gewoon wortels aanmaken op het gedeelte van de stengel dat zich dan onder de grond bevind. Met als resultaat een steviger plantje. Op naar de bomen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo man die is mooi :verrygood ( die stofzuiger)

 

ik ga er voor zitten hoe jij gaat zuigen :)

 

De mzzl

 

Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

sommige lopen al wat voor zie ik!

 

maar ziet er healthy uit! ;)

 

veel succes man ik ga je volgen!

 

Greetzzz Orangemystik. :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

je had wat start probleempjes lees ik maar die heb je zelf goed opgelost!

:nerd goede zaak.

 

veel succes dit jaar en ik kijk af en toe met je mee.

 

Greetz BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal kleine update helaas wel zonder foto's die komen over een week als alles klaar is. Wat heb ik de afgelopen week gedaan ik heb een middeltje tegen vervelende beesten gekocht spruzit omdat ik namelijk op een plant 10 luizen tegen kwam en toen dacht ik nou is het over. Naar een beetje te hebben geinformeerd maar spruzit van ecostyle gehaald planten mooi ingespoten en moet zeggen het werkt perfect ! Heb inmiddels ook m'n 65 liter kuipen 5 x ingewaterd met afgezuurd water, voordat de planten erin gaan wil ik namelijk een perfect vochtigheidsniveau creeeren voor de planten. Heb voor m'n planten ook al wat bamboestokken klaar liggen als steun voor de planten tegen wind en eventuele regen deze dagen. Nou dat was m'n update weer nieuwe foto's komen volgende week vrijdag weer in dit topic terecht.

 

Met Vriendelijke Groet Lloyd Banks

Edited by Lloyd Banks

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben wel benieuwt naar de foto's. kut voor je van die luizen. ik heb gelukkig nog niet gehad. hoop voor je dat de planten het overleven ;) later :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal hier komt weer een update van de 5 Early Misty plantjes zijn naar mijn gevoel aan lichtgebrek een beetje gestrekt, maar staan er verder goed bij ! Heb voor de plantjes een plastic zeil gemaakt omdat het ontzettend veel regent hier op het moment , dus moest ik met een oplossing komen en heb dus mooi plastic om de plantjes heen gemaakt en het werkt perfect ! Veel kijkplezier weer allemaal.

 

med_gallery_9744_2117_1359063.jpg

 

med_gallery_9744_2117_409793.jpg

 

med_gallery_9744_2117_1371553.jpg

 

med_gallery_9744_2117_1013986.jpg

 

med_gallery_9744_2117_20563.jpg

 

med_gallery_9744_2117_1075395.jpg

 

med_gallery_9744_2117_76780.jpg

 

med_gallery_9744_2117_188325.jpg

 

med_gallery_9744_2117_373182.jpg

 

med_gallery_9744_2117_559101.jpg

 

med_gallery_9744_2117_103740.jpg

 

med_gallery_9744_2117_1155670.jpg

 

med_gallery_9744_2117_907013.jpg

 

med_gallery_9744_2117_544185.jpg

 

 

 

 

Laat de reacties maar weer komen zijn altijd welkom B)

 

 

Met Vriendelijke Groet Lloyd Banks

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er erg leuk uit B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Houd dat zeil niet veel licht tegen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah dat denk ik zelf ook, dus ga het zeil bij gewoon goed weer even eraf halen.

Maar aan de ene kant kweken ook veel mensen in kassen waar het licht ook minder doorheen kan dus in principe zou het moeten kunnen.

 

Met Vriendelijke Groet Lloyd Banks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Lloyd Banks,

 

Hebben jullie het over het grondzeil?

 

Je kunt toch simpelweg een stukje witfolie op de grond leggen?

 

Ben benieuwd naar de verdere ontwikkeling van deze soort. Veel succes, we houden je in de gaten.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal weer een update heb tegen de regen een partytent opgezet is wel groot vindt ik maar het houdt de regen goed tegen ! Als er mensen zijn met andere tips om de planten tegen de regen te beschermen laat me dat dan even weten ! Heb al plastic over de kuip gedaan maar werkte niet goed liet teveel regen door helaas. Heb de planten ook weer ingespoten tegen luizen enz. en het schijnt goed te helpen in een keer, heb het al is eerder gedaan en zag telkens weer bladluizen terugkomen maar nou ik s'avonds de planten ingespoten heb schijnt de bladluis helemaal weg te zijn !

 

med_gallery_9744_2117_782695.jpg

 

med_gallery_9744_2117_293438.jpg

 

med_gallery_9744_2117_699080.jpg

 

med_gallery_9744_2117_982105.jpg

 

med_gallery_9744_2117_1120814.jpg

 

med_gallery_9744_2117_171356.jpg

 

med_gallery_9744_2117_78794.jpg

 

 

 

 

Met Vriendelijke Groet Lloyd Banks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt wel beste afstand tot je eerste node hoor :whistling . Mijn Early Misty's zijn behoorlijk bossig beneden. Komt door al die gekke zeilen e.d.? Waarom wil je ze eigenlijk zo graag beschermen tegen de regen?

 

Maar ziet er wel lekker uit hoor :verrygood Heb je ervaring met dit plantje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo is m'n eerste keer kweken met dit soortje early misty en ze zijn idd een beetje gestrekt ook naar mijn idee idd, maar komt allemaal wel goed en heb toch maar weer het zeil weggehaald doet ze niet echt goed :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal hier weer een kleine update van de planten. Een plant heeft ontzettend last van bruine bladeren heb ik ook een foto van gemaakt om het jullie te laten zien, voor de rest gaan ze als een speer en zijn mooi groen. De planten hebben het duidelijk naar hun zin bij mijn eerste plant op de foto kan ik 10 vingers tellen per wietblad dus ze hebben het echt naar hun zin in de kuipen.

 

med_gallery_9744_2117_734739.jpg

 

 

med_gallery_9744_2117_1316885.jpg

 

 

med_gallery_9744_2117_834384.jpg

 

 

med_gallery_9744_2117_960440.jpg

 

 

En hier een foto van het bladprobleem !

med_gallery_9744_2117_1199938.jpg

 

En deze laatste plant heeft veel last van bladluis en sta daar machteloos tegenover spuit de planten om de week in met spruzit en ook de rozenstruik in m'n tuin spuit ik in maar ondanks weten ze toch telkens weer terug te komen op m'n wietplanten !

med_gallery_9744_2117_1052773.jpg

 

 

 

 

Met vriendelijke Groet Lloyd Banks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plantjes zien er goed uit :verrygood

Van die luizen kom je haast niet af, heb er zelf ook last van, maar ik heb niet het iedee dat mijn plantjes er onder leiden.

Ik heb wel regelmatig lieveheersbeestjes en de larven ervan in mijn plantjes, en die rekenen wel af met de luizen :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt nu gevleugelde bladluis die komen op je plant , en dan begint de ellende.

De gevleugelde bladluis heb je alleen voor in de zomer, dus als het klopt ,en je bestrijd ze moet er een keer een einde aankomen.

 

Kijk dit filmpje maar es:

 

http://beeldbank.schooltv.nl/oneclip.jsp?id=1456

 

Ik heb zelf ook al verschillende malen moeten spuiten met spruzit, of het echt zon wonder middel is zoals de meesten zeggen, ik ben nog niet overtuigd.

 

Gr. jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal bedankt voor de reacties ! De luizen zijn idd een probleem dit jaar zie ze nog steeds regelmatig verschijnen op m'n planten, ben zelf van plan om plantjes te gaan kopen als afschrikking waar luizen totaal niet van houden zodat ze van mijn planten afblijven, dat worden waarschijnlijk afrikaantjes. luizen houden niet van die geur van de afrikaantjes. Ik laat er meer over weten over hoe en wat in m'n outdoor kweekverslag aankomende vrijdag !

 

 

Met Vriendelijke Groet Lloyd Banks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...