Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

unwanted

Mede Forumers Help Me!!! Foto's Toegevoegd!!!

Recommended Posts

Beste mede forumers

 

Ik zit een beetje met een probleem…

Ik heb een temp/hygro meter (z'n simpele witte)

Waar is nou de beste plaats om dat ding neer te zetten / hangen???

Als ik hem terhoogte van m'n toppen hang wordt dat ding natuurlijk veel te warm om dat er op 40 cm een 600 watt lamp boven zit

Maar als ik hem op de grond in de hoek zet in de schaduw geeft ie ongeveer 10 graden minder aan…

Nou weet ik niet van de meest accurate temp van het hok is…??

Ik heb sinds kort een klein kacheltje met termo om s'nachts wat bij te warmen maar omdat ik niet de juiste plaats weet waar ik dat kacjeltje moet plaatsen kan ik hem nooit op de juiste temp instellen wanneer ie weer aan en uit moet gaan

Ik neem aan niet te dicht bij m'n 350kub afzuiger want dan zuigt ie de warme lucht meteen weer weg.

 

Dus hier m'n twee vragen nog een keer

 

1. waar is de beste plaats om de temp te meten???

2. wat is de beste plaats om m'n bijwarmings kacheltje te plaatsen…

 

Alvast bedankt voor jullie antwoorden

 

Ps ik zal vanavond ff wat foto's plaatsen in foto gallerij van de kachel en de ruimte die ik nu nog over heb na 3 weken bloei want de planten staan in 18 liter potten en zijn al aardig breed

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

 

de beste plaats voor je termometer is tussen je toppen. je denk de meter af met een stukje alu folie zodat ie uit de straling van je lamp zit.

 

 

 

groetjes, sjonnie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb m'n meter op de zelfde hoogte gehangen als de toppen maar ik schrik een beetje van de temp hij staat nu al op 31,8 (oke het is nu ook zeer warm buiten en ook in m'n schuur

ik heb er ff wat foto's van gemaakt waar je ook meteen de kachel kan zien hangen...

 

graag jullie reacties

 

med_gallery_182_1697_95120.jpg

 

 

 

lv is wat laag maar moet zo water geven en de bevloeingsmat weer ff een paar liter geven

med_gallery_182_1697_27273.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

met deze buitentemperaturen is het niet zo gek hoor, maar als je een ventilator goed richting de lamp laat blazen, dus tussen je planten en de lamp in zou het nog wat koeler moeten worden...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

# unwanted

 

heb je geen fan onder je lamp hangen? zodat 't wat koeler tussen de toppen blijft . ..

 

-xx- Z>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Best oke die waarde hoor. Denk maareens aan buiten, daar wordt alles in de schaduw gemeten.

Zet je daar je tempmeter in de zon zit die zo boven de 40 op warme dagen. Maar wat al gezegd is, hang een grote fan bij je bulb...scheelt hitte. Je moet gewoon naar je plantje kijken. Blijven de blaadjes netjes groen zonder opkrullen of verkleuren van de bovenste bladeren dan gaat het oke. Als ik naar je foto kijk lijkt die me niet te laag te hangen. Wel schuin, dat wel :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha ja hij hangt wat schuin..

 

nee m'n plantjes zien er mooi groen uit geen enkel teken van hitte verbranding...

maar om een fan bij m'n lamp te hangen heb ik nooit aan gedacht

omdat ik altijd de temp als de lamp aan staat onder controle heb staat tussen de 26 en 28 graden

 

maar die min/max meter hangt dus op de goede plek met z;n alufolie mutsje??

Share this post


Link to post
Share on other sites

maaak je niet druk over die 31 graden,

 

hoe warm is het denk je in afghanistan?.... waar ze buiten in de volle zon staan?

 

een wiet plant is net onkruid...kan wel tegen een stootje en zal niet snel kapot gaan.boven de 38 moet je je pas zorgen gaan maken.

 

 

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
boven de 38 moet je je pas zorgen gaan maken.

 

:P ;) :D

krijg je wel mooie droogboeketjes van :lol:

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoe warm is het denk je in afghanistan?.... waar ze buiten in de volle zon staan?

een wiet plant is net onkruid...kan wel tegen een stootje en zal niet snel kapot gaan.boven de 38 moet je je pas zorgen gaan maken.

klopt voor een deel,echter in Afghanistan kan een plant zich gaan beschermen gedurende haar maandenlange bestaan,is al streekeigen en genetisch bepaald,het is namenlijk de wet van de sterkste,het mooiste voorbeeld van natuurlijke selectie, bij 38 graden in ons hok,zonder een gecontroleerde Co² sturing en klimaat kan je het echt wel gaan vergeten,de omstandigheden zijn gewoonweg niet vergelijkbaar,bovendien hebben outdoorplanten een veel groter wortelsteltsel :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...