Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tommy guns

Maxium Aantal Licht In Een Vierkant 1m20 Op 2mh

Recommended Posts

hey,

 

had een vraag omdat ik al paar keer gelezen heb dat je je opbrengst ongeveer kunt gaan berekeken op totale wattage. dat je met een 600 meer oogst dan met 400 ok snap ik wel. maar kun je zomaar zeggen van ik ga hier 3x 600watt lampen hangen in een standaard homebox bvb. buiten brand risico zijn er nog?

 

volgens mij kunde nie zomaar heel den boel vol lampen hangen bij wijze van spreken

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet rekening houden met de stroomrekening en de warmte (!) die de extra lampen met zich mee brengen.

 

Volgens mij word je wiet er niet beter op als je je lichtintensiteit te groot maakt, aangezien ik nog wel eens mensen hoor piepen dat buitenwiet door het teveel aan chlorofyl erg 'scherp' smaakt. Ik denk dat wanneer je teveel lampen op een bepaald oppervlakte zet dat je lichtintensiteit zo groot wordt dat je wiet téveel chlorofyl produceert, wat de smaakt (volgens sommigen) niet ten goede komt.

 

Wanneer iemand zoveel lampen heeft, heeft hij ook een groot oppervlakte voor de lampen. Dus ik denk dat het niet handig is om bijvoorbeeld 4 maal 600 watt op een vierkante meter te zetten. Het is niet lucratief om dit te doen, maar het is natuurlijk niet onmogelijk.

 

Grtz Henkjan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatst heb ik van iemand gehoord dat indien je met meer dan 850watt per m3 gaat belichten er geen hogere opbrengst gehaald kan worden. Een standaard homebox heeft toch een oppervlakte van 1m3? Dan zou je 1 lamp van 600 watt kunnen ophangen of 2 van 400 watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kweek ook in een homebox dus 1.20m op 1.20m .

met een 600 w .

denk dat dat wel het maximum is .

tenzij ge met cooltubes werkt kunnen er wel 2 van 400 w. in denk ik .

want gaat anders wel heel erg warm worden .

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@henk jan

Dus ik denk dat het niet handig is om bijvoorbeeld 4 maal 600 watt op een vierkante meter te zetten. Het is niet lucratief om dit te doen, maar het is natuurlijk niet onmogelijk.

 

 

hoezo niet dan??????? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ wessss: Dat is een oppervlakte van bijna 1,5m3. Dan kan je wel 2 lampen van 600 watt ophangen als je 1000m3 afzuiging hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoezo niet dan??????? :lol:

Ten eerste bedoel ik met het is niet lucratief om dit te doen, dat je er niet meer winst op maakt als wanneer je 1 lamp erin zet. Tuurlijk kan je nog wel winst maken. (Uitgaven aan extra lampen/stroomkosten/sterkere afzuiger/groter koolstoffilter zijn hoger dan de extra inkomsten die ermee verdient worden)

 

 

Ik had het niet geheel onderbouwd, maar hier zal volgen:

Je wiet wordt slechter door de grotere hoeveelheid aan chlorofyl.

Je hebt meer inkomsten aan het kopen van lampen e.d.

Je stroomkosten zijn een stuk hoger.

Je Hebt zoveel capaciteit nodig bij je afzuiger om het koel te houden in zo een klein hokje. Je afzuig gaten voor die afzuiger zijn ongeveer de helft van je bodem ofzo, lijkt me ook niet handig.

Als er meer wiet vanaf komt, kost het knippen een stuk langer.

 

 

Tevens kan je voor iedere omgevingsinvloed een optimumcurve maken, net als bij temperatuur (bijv: 28 graden optimum, meer wordt slechter minder ook). Het optimum van lichtintensiteit zal ook wel ergens liggen, dat een plant het daarna niet beter (misschien zelfs slechter) doet. Deze waarde zal vast wel testondervindelijk te vinden zijn of is al gevonden zoals Rinus Dam ons laat weten (850 watt/m^2 is het optimum).

 

En misschien heel erg voor de hand liggend: Je hebt dan op een vierkante meter enorm grote toppen nodig om het nog meer lucratief te maken dan met 1 lamp, wat niet allemaal in deze beperkte ruimte past.

 

 

Grtz, Henkjan

 

p.s.

Dat van die optimumcurve weet ik niet zeker of dat ook voor lichtintensiteit geldt, maar het lijkt mij waarschijnlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé tommy guns,

 

Het maximale rendement uit je kweekruimte wordt bepaald door je zwakste schakel.

 

Als je de lichtintensiteit vergroot moet je alle andere factoren hiermee in overeenstemming brengen, veel succes daarmee. Ik heb gehoord dat we een warme zomer krijgen.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op een gegeve moment kan je plant niks meer met extra licht, dus is het zonde van e extra energie die je moet betalen. 2x400 of 2x600 lijkt me nog wel te doen in een hok van 1.2bij1.2m. Desnoods zet je de 2e lamp alleen de laate 6 weken van de bloei erbij.

gr.rich

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit toevallig te kijken wat nou het beste zou werken in mijn geval.

 

Ik heb 2 tenten staan en heb in de een 600w hangen met een 500m3 afzuiger. Hier in 16 STEKKEN, IN 12LITER POTTEN.

 

In tent 2 ook 600w met een 500m3 afzuiger, EN HIER IN STAAN ER 12 UIT ZAAD.

Is een keuze die je makt wat je er in hangt en wat je wil.

 

Ik denk zelf dat over de 800w overkill is.

 

Maar dat is een ieder ze gedachte.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...