Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Trees

Tomaten Serre

Recommended Posts

Hoi gisteren

was ik door de reclame blaadjes aan het kijken

en toen zag ik een tomaten serre staan

4 palen met een plastieken omhulsel

Je hoort me al komen

Is het geschikt voor men plantjes denk je?

het is 2m op 2m op 1m groot

Houdt het ook ongedierte weg? want onlangs zag ik dat er vrij wat bladluis rondzweeft in onze

tuin

ook is het naturlijk makkelijk voor die slechtere dagen als het regent

dan hoef ik me daar ook geen zorgen over te maken

grts K

Share this post


Link to post
Share on other sites
Houdt het ook ongedierte weg?

 

Nee. In een kas hebben beestjes juist vrij spel als ze er eenmaal in komen, wat snel is gebeurd. 1 keer je kas openen en je loopt al risico op beestjes.

 

En ja zoiets is geschikt voor je plantjes, voor voorgroeien tenminste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die goedkope kasjes bestaan wel uit erg kleine buisjes. Misschien heb je wel eens een goedkope partytent gezien toen het een beetje waaide?

 

Nou ik denk dat precies hetzelfde zal gebeuren met zo een tomatenkasje, kost geen drol, maar waait ook gemakkelijk weg. (Dat doek bij goedkope partytenten scheurt ook ontzettend snel, dus ik weet niet precies wat je van dit kasje kan verwachten)

 

Maar als je een plekje in je tuin hebt die uit de wind staat én als je het kasje goed aan de grond vastnagelt blijft hij waarachtig wel heel staan.

 

Als je laat inzaait of een redelijk klein soortje neemt, denk ik dat je de planten er ook best in af kan bloeien, er passen wel maar 2 planten in (of lowryders, dan passen er zo 30 in :innocent: )

 

Succes en Groet Van Henkjan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nu nog steeds maar 1 laag blaadjes ik zie overal fotos met twee lagen blaadjes maar de mijne zijn groter, wat moet ik doen?

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee wat je in deze threat doet met die vraag, verdwaald? Najaa even om op die (irrelevante) vraagte beantwoorden: zoiets heet strekken en dat is tegen te gaan door ze meer (blauw) licht te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@henkjan

Zijn er geen serres van betere kwaliteit te vinden?

of een gelijkaardig alternatief?

Nu aangezien ik meer als 2 planten staan heb kan ik het maar beter laten :innocent:

grts K :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou je dan nog een serre kopen? koop dan meteen een echte glazen kas of iets dergelijks. Of kijk eens naar de topics van plantkas, die laat zien hoe je met relatief weinig geld toch een puike kas in elkaar kan zetten.

 

Als je het niet zelf maakt ben je zo het vijfvoudige kwijt, maar krijg je natuurlijk wel meer kwaliteit. Die tomatenkasjes zijn er wel groter (tunnelkassen), maar die worden echt té duur vind ik zelf (je bent er zo 500 piek aan kwijt), kan je voor een stuk minder geld zelf goed plastic/glas kopen en een weekendje hard knutselen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haai trees kijk effe naar dit kasje:

 

 

 

Zelf Een Lowbudget Kas Bouwen - The Sequel , Wacht op bezorging platen Tomatenkas_premiere.jpg

 

 

ziet er voor 32 euri wel degelijk uit,gepoedercoat frame en gewapende folie.

 

de hoogte is ietwat laag maar daar zou je bv bij een bouwmarkt 4 platen watervast multiplex of betonplex voor kunnen laten zagen van zeg een halve meter,waar je dan dit kasje bovenop kan schroeven.

 

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt mij een enorme windvanger, ik zie hem tevens nergens goed aan vast zitten. Dat ding gaat zoveel kracht van de windkrijgen (zeker als je hem nog hoger zet) dat hij ofwel scheurt ofwel wegwaait.

 

Maar voor 32 euro is het best te proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jullie praten over wind maar volgens mij valt dat best mee hoor. Het is natuurlijk wel afhankelijk van waar die staan die planten maar voor 32 euro is het zeker het proberen waard is dat plaatje de kas voor 32 euro?

Share this post


Link to post
Share on other sites
jullie praten over wind maar volgens mij valt dat best mee hoor.

 

DAt is dus zeker wel belangrijk!!!

 

ik heb verhalen van mensen gehoort van wie de partytenten na de vakantie, helemaal door de tuin kapot lag! een enorme ravage!!!!

 

ik denk niet dat iemand hetzelfde wilt met zijn/haar planten :lol:

 

-xxx-Z>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me best te doen voor die paar tienen. Zou dat kunstof niet veel licht tegenhouden? HZet is bedoeld voor tomaten en die gaan duidelijk beter met minder licht dan wiet natuurlijk, maar ik vind het een testje waard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: toeval wilt het is identiek dezelfde kas die ik zien staan heb in

de reclameboekjes

We zijn zelf nog wat aan het uitzoeken wat we er nu mee gaan aanvangen

maar er komt zeker een kas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die dingen zijn hun geld waard. 1 gulden tip: zet ze niet zomaar vast, graaf ze minstens 25 cm in + eventueel rondom stenen.

In Belgie in de aveve verkopen ze gelijkaardige voor 25 euro met gewapend pe ( van die groene)

 

Veel succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik al 2 jaar deze hier,

maar ik gebruik het niet echt om wiet te telen,

soms om te ontkiemen.

 

ik heb het wel goed vastgezet, :verrygood

med_gallery_5497_1891_224690.jpg

 

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...