Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

HarryBarry

2 X 600 Of 3 X 400 Watt

Recommended Posts

Beste allemaal,

 

Ik ga na mijn eerste kweek m'n hok verbouwen. Deze wordt 1 x 2 x 2.

Hier zou ik dus 1200 watt in kunnen hangen. Maakt het nog wat uit of ik kies voor 2 x 600 of 3 x 400.

Heb natuurlijk al een 600 setje dus voor mij het makkelijkste om er 1je extra te kopen.

Als 3 x 400 watt toch efffectiever is (kan me iets voorstellen dat het licht beter wordt verdeeld) dan kies ik natuurlijk daarvoor.

 

Thanks !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

de licht verdeling lijkt me idd beter met 3x400 watt

maar een 600 watter heeft tog een diepere licht afgave,

en schijnt dieper door je planten dus geven ook de wat kleinere toppen die wat lager zitten een goede belichting.

ik kan er naast zitten :innocent:

 

ik weet het verder ook niet maar ben benieuwd naar het antwoord op je vraag .

warschijnlijk kan iemand dit wel even goed toelichten

 

Greetz Da Dende :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dan ben ik lekker eigenwijs en zou ik gaan voor 2 x 600 watt op dat oppervlak... :innocent:

 

Dan zal je dus ook qua breedte goed kunnen belichten wat je met 400 niet effectief zal belichten...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het niet zo veel uit maakt, zou doen wat het beste bij je past.

 

Met de 3x400 bestrijk je een iets groter oppervlakte, maar daar tegenover staat dat er onder de 600watter weer meer vanaf komt, dus dat heft elkaar nagenoeg weer op.

 

Het wordt dus 1x2 meter, persoonlijk zou ik gaan voor 3x400, de lampen overlappen elkaar dan toch wel redelijk en gok ik op iets meer opbrengst.

 

Maar de opbrengst zal aan jouw liggen en niet aan de lampen..

 

Niet dat ik eigenwijs ben of zo :innocent: :blink:

 

gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een 400 watter kan het oppervlak van 1.00 niet effectief belichten, dus hier zal je langs de zijkanten verliezen. Verder geeft een 400 watter 55000 lumen - dit x 3 = 16500 lumen, een 600 watter zal de zijkanten wel goed belichten en heeft een lichtopbrengst van 98000 lumen- dit x 2 - 19600 lumen, mijn beslissing is dan duidelijk neem ik aan...

 

Daarbij (maar dit weet ik niet zeker) heb ik het idee dat 3 lampen van 400 watt meer warmte produceren dan 2 van 600 watt...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heee FF Luisteren

 

en niet je geld over de balk gooien

 

gewoon dat setjuh van 2 x 600 wat gebruiken en en een 400 Watter er tussen hangen :innocent:

 

of een 600 watter er tussen :blink: nog beter

 

De vriendelijke Uhhh groente

 

Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja harry zijn oplossing is het beste, of gewoon 3x600 :innocent:

 

Nee maar ff zonder dolle, als je bij mij kijkt heb ik in de u form tegen de muur aan over een breedte van 2.6 meter 3 lampen hangen van 400. de dikte is een 96 cm. ik heb nergens in dat gehele gedeelte van de bak een plek waar een plant staat die het niet goed doet(fluffie topjes).

Sterker nog de plant die rechts achterin stond, en dus niet belicht werdt door 2 lampen was een van de planten die het meeste opbracht.

Daar moet ik wel bijzeggen dat ik ze om de week omdraai, de kap bedoel ik.

 

ik ben met je eens dat een 400w nooit 1m2 effectief kan belichten, maar 3 op 2m2 ?

Dat van die warmte geen idee, maar denk dat 3x400 idd meer warmte afgeven.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 x op 2 strekkende meter is prima, maar hij is ook 1 meter breed en dat pakt hij niet.. daarbij zijn de lumen van 2 600 watters hoger vandaar mijn keus, maar idd misschien gaat het prima... :innocent:

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou lekker voor de 600watt'ers gaan als je der toch al hebt liggen. Blijft de lamp met het hoogste rendement en aanfezien het om 2 meter gaat zie ik niet in waarom 600'ers nadeligers zouden werken dan 3 x 400watt. Die 2 600'ers overlappen elkaar net zo goed op die 2 meter.

 

gr rich

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je ziet dat dit een vraag is waar de meningen zekers ver uit 1 liggen

 

OP een rijtje gezet volgens mij

 

3 400w geeft meer snijpunten waardoor een constantere belichting in je bovenste toppen

Dus heb je lage planten dan klinkt dit beter

 

2 600 w geeft meer diepte

waardoor je bij hogere planten meer rendament hebt

Je hebt minder aanschafprijs omdat je er al 1 hebt

 

Ik zelf zou darom voor 2 x 600 w gaan omdat je er al 1 hebt

en de besparing die je doet in grotere afzuiger en koolstof filter stoppen

Meschien kan je er zelfs een luchtbevochtiger bij halen bv

 

Zo heb je een beter rendament door een betere inverstering

 

Succes met je keuze

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, inderdaad verschillende theorieën. Ik heb nu een 600 watter in m'n huidige hok (1.2x1.2x2) en denk dat ik er maar 1je bij koop. Het wordt dus 2 x 600.

 

In ieder geval allemaal bedankt voor de reacties. Er zitten waarschijnlijk grotendeels persoonlijke voorkeuren bij maar het lijkt erop dat het niet zoveel uitmaakt waar ik voor kies.

 

 

Groet,

 

HB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had in me vorige hokkie 3x400 . Nu draai ik met 600w, in een tentje dan wel. Maar toch zou ik voor de 2x600gaan. Ook de toppen worden gewoon voller in mijn geval.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...