Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

pascalboy

Outdoor Kweekverslag 2007

Recommended Posts

yo medegrowers,

 

Ook ik ga dit jaar weer outdoor kweken, mijn vorige verslag(2006) was niet echt goed en ik heb niet vaak meer geupdate, in dit verslag wil ik echter veel gaan updaten, dit verslag is in 2 gedeelt op 5 mei omdat ik een deel wel guerrilla doe en een deel niet, dit is het deel dat gewoon in de tuin komt...

Het gaat om een groot aantal lowryders en binnenkort ook lowryder X duckfoot....

lees maar...

 

laterz :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeyyy... :tu

 

klinkt als een goed plan :verrygood 60-70 planten is een hele hoop.. :(

 

Hoop dat het gaat lukken en ik zal je verslag volgen :specool

 

peace,

 

Ganja-man :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er erg goed uit 'mede guerilla kweker' :tu

alleen zal dat van jou wel wat grootschaliger zijn :tu

 

ik hoop dat je het niet te groots wil aanpakken voor een guerilla kweek

maar dat zal wel in orde komen :verrygood

 

alvalst veel succes, en hopen op een goede oogst :specool

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo,

 

bedankt voor de reakties, ik ga even kijken wanneer ik ga zaaien, ik kan echt NIET wachten maar ik zal wel moeten denk ik :specool :tu :tu :( :P :tu

maar jah de tijd vliegt om dus....

ik heb er al 1 voor de grap gezaaid in een turfpotjes met stek en zaaigrond :verrygood

 

Ik ga jullie spreken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan ook haast niet wachten,

met dat mooie weer, maar het is echt wel verraderlijk

hoor, je moet maar eens 's nachts buiten gaan staan

het is echt nog heeeeeeel koud, dus wachten is de boodschap

hoe moeilijk het ook is :verrygood

 

hou me wel op de hoogte over dat zaadje dat je al geplant hebt :tu

ben eens benieuwd of ie het haalt :specool

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk hoor zo vel guerilla's

zo zal de politie ook wel denken :specool

 

nee maar goede opzet

veel werk maar hoop dat je resultaat er ook naar zal zijn.

 

stuur ff pm als je mijn zaad ook wil groeien.

regelen we het wel ;)

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eindelijk weer een update,

 

De 'test' Lowryder maakt het wel goed! :specool de eerste worteltjes kwam door het bakje heen, dus het werd tijd voor een grotere pot ;)

Ik heb hem gezet in een potje van minder dan 1 liter, een beetje dieper ingegraven omdat hij een beetje ging strekken!

Ook heb ik nog iets veranderd, de 20 lowryders worden er 25 en komen lekker gewoon in de volle grond bij mij in de tuin, dat ik daar niet eerder aan dacht waarom guerilla :tu de rest komt utieraard wel verstopt in het bos :huh:

hier wat foto's van de lowryder en de spullen:

gallery_6952_1784_11604.jpg

 

sorry voor de slechte kwaliteit, ik moet ook nog even oefenen met het licht en de macro tool, na de lowryders komt er een mooiere cam en dus mooiere pics!

 

gallery_6952_1784_973166.jpg

 

Het kasje, speciaal voor deze gekozen omdat hij lekker smal is en dus makkelijk in de vensterbank kan staan, ook de turfpotjes erbij!

 

gallery_6952_1784_3380138.jpg

 

stek en zaai

 

gallery_6952_1784_3048681.jpg

 

Mest in biksvorm, 75 % kippenschijt en 25 % kooienstront op advies van Dame Blanche!

 

dat was het!

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes met je guirilla kweek, dat heel het land maar vol mag komen staan, eigenlijk heel europa. :verrygood :P :innocent: :P :whistling :) :wOOt :) ;) :specool

 

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de reakties!

het plantje maakt het goed, de nieuwe blaadjes groeien snel, ik ga testen hoe een LR plantje het nu in de tuin doet, misschien kunnen ze wel tegen een stootje!!

Ze(heel hoopvol :verrygood) staat nu buiten in de volle zon!

 

LATERZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je al 'Verantwoord"met 1 LowrYder bent begonnen

 

Toch een paar opmerkingen: De jiffy's daar groeien de wortels doorheen maar de PINWORTEL niet altijd daarom doe ik altijd het volgende,ik snij 3 zijden van de bodem door als de potjes met aarde gevuld zijn.

Zodanig dat je een soort deurtje krijgt in de bodem.

 

De pinwortel kan dan de deur zelf wel openen,maar ikwil geen risico lopen en scheur de laatste zijde ook los bij het planten in een grotere pot of in de volle grond.

 

Verder nog een opmerking over de kippemest dat is 75% kippemest en 25% Koeiemest.

Dat laatste brengt de meststoffenverhouding enigszins uit balans.

Het is geen ramp maar vogelmest (kippemest) heeft de ideale mestverhoudingen en koeiemest niet.

 

Bij je dosering van je grond doe je gewoon 25% meer van dit mengsel er door en doet net of de koeiemest er niet is.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

Oke krijg ik dan geen overbemesting?

ik zal denken aan het door snijden van de bodem van de turfpotjes.

Ik ben zeer benieuwd wat het plantje gaat doen, met dit weer komt het wel goed, maar dit blijft niet zo denk ik, ik vind het niet erg al ie dood gaat want dan weet ik wat een lowryder wel en niet aankan, ik denk dat ze toch wel tegen 2 graden boven nul of misschien lichte vorst wel kunnen hebben.

iig houd ik jullie op de hoogte! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE

 

Ik ben begonnen met zaaien!

3 Dagen geleden heb ik 27 NDB en 20 LOWRYDER gezaaid, vanmorgen keek ik en zag ik al 2 NDB's en 3 LR's! Een foto lijkt me een beetje overdreven, zodra alles de eerste blaadjes heeft komt er een foto!

De NDB's wil ik in grote kratten zetten, buiten zullen ze gaan bloeien, dat maakt niet uit want ik ga ze in de donkere schuur zetten zodra het aantal licht uren omhoog gaat, iemand een idee bij hoeveel lichturen ik ze moet gaan verplaatsen? ik denk 15 uur ofzo?

Dit is gewoon een test groei natuurlijk!

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat doorsnijden van 3 zijden van de bodem bij de jiffy's is alleen bij zaailingen belangrijk(pinwortel)

Bij het overpotten in grotere potten of volle grond dan kun je de bodem wegklappen of afscheuren.

 

Wat bedoel je met een donkere schuur? Is me niet duidelijk.15 uur,verplaatsen???

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DB:

Ik bedoel dat ik je plantjes ga verduisteren om te voorkomen dat ze in de bloei schieten end aarna weer in de groei, dus zodra ze weer willen gaan groeien ga ik verduisteren, maar bij hoeveel uren licht gaat de plant regeneren van bloei terug naar groei?

 

:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

'pascalboy' date='8 Apr 2007,

@DB:

Ik bedoel dat ik je plantjes ga verduisteren om te voorkomen dat ze in de bloei schieten end aarna weer in de groei, dus zodra ze weer willen gaan groeien ga ik verduisteren, maar bij hoeveel uren licht gaat de plant regeneren van bloei terug naar groei?

________________________________________________________________________________

________

 

Nou begrijp ik je niet meer, je gaat verduisteren om te voorkomen dat de planten in de bloei gaan?????

 

Als je gaat verduisteren dan gaan ze juist wel bloeien en dat moet niet want het het moeilijk en slecht voor de plant om ze terug in de groei te krijgen.

 

Verder:

dus zodra ze weer willen gaan groeien ga ik verduisteren Beetje de wereld op zijn kop En dat over regenereren van bloei terug naar groei????

________________________________________________________________________________

________

 

@ Pascalboy

Je gaat verduisteren om de planten te laten bloeien en dat moet jij juist niet doen!

Het enige wat je wel zou kunnen doen in de schuur is om ze bij te verlichten omdat de dagen nog te kort

zijn.

Je bent te vroeg begonnen maar als je de zaailingen nu overdag buiten zet en sávonds onder een eenvoudige lamp( hoeft niet intensief) dan komt het wel goed.

 

In mei kun je ze s'Nachts ook buiten laten want dan is de daglengte al lang genoeg.

 

Dus denk erom planten NOOIT in de bloei trekken want dat brengt stresh en vertraging mee.

Lees wat meer over dag en nacht cycli op het forum.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo :innocent:

 

Eindelijk weer een update, nu begint het erop te lijken dus zal ik vakan updates gaan doen,

 

naja de foto's:

 

Laten we beginnen met de oudste LR:

med_gallery_6952_1784_1358760.jpg

 

 

Sorry voor de slechte kwallie het lukt me echt niet :blink:

med_gallery_6952_1784_71315.jpg

 

 

Overzichtje:

med_gallery_6952_1784_976895.jpg

 

 

nog een overzichtje:

med_gallery_6952_1784_547885.jpg

 

 

dat was het weer, de blaadjes worden een beetje geel, lijkt me geen probleem, ze komen er wel weer boven op!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over bemesten? ze zitten in potgrond met een beetje perliet, had ik de perliet weg moeten halen? ik kan ze er weer utihalen want ze staan in turf potjes.....

toen ik ze overplantte hadden ze als gele blaadjes en de grootste plant staat op aarde wat ik uit de tuin heb gehaald en die heeft het ook, ik denk dat het een beetje kou of stress is.

Ik hoop dat ze het redden, zometeen saai ik nog 5 lowryders bij....

Share this post


Link to post
Share on other sites

oohw nee dacht dat je aan het mesten was ook.

dan zal het wel wind-kou schade zijn.

 

dan moet het vanzelf beter worden met dit weer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk eerder dat het door een te lage ph komt, turfpotjes schijnen erg zuur te zijn...

 

Zolang de grond waar ze nu in staan goed is zullen ze erw el bovenop komen...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

bedankt voor de reakties, stom dat ik er niet eerder aan dacht, turf heeft nu eenmaal een lage PH waarde, ik had het kunnen weten, maar ik dacht iedereen gebruikt het, dus komt het wel goed, voortaan toch maar in potjes zaaien!

 

laterrz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt raar:s

ik lees net een paar LR kweek verlsagen door, er tot mijn grote verbazing zie ik dat mijn oudste lowryder veels te klein is:S hij is ruim 1 maand en nog steeds zo klein, zou dit te maken hebben met het weer? of is er iets anders aan de hand?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

jups ik heb 2 sourjacks in me tuin staan (die weg motten van me ouders omdat de maxican sativa al mag blijven :D ) die zijn allebei nu 2 maanden oud (afgelopen zondag 8 weken) en nog steeds een cm of 11-12

komt gewoon door dit weer, maar ik heb al in de gaten dat als je ze overdag buiten zet en tegen die tijd dat het donker is weer binnen zet dat het dubbel zo snel gaat dus zet ze snachts maar binnen en dan smorgens als de zon schijnt weer naar buiten, dan moet het allemaal wel lukken!! :innocent:

 

Greets :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...