Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
DannyKunstjesmaker

Ook last van vooroordelen?

Recommended Posts

Gek word ik ervan.

 

Ik baal echt van mijn openheid die ik had over mijn blowen.

 

Nu de relatie op mijn werk tussen mij en de baas wat minder gaat wordt het blowen als oorzaak van mijn VERMEEND slecht functioneren.

 

Belachelijk, want ik ben nog nooit stoned geweest op mijn werk, had de dag voor mijn sollicitatie net als alle andere dagen geblowed, dus heb niemand misleid en nu is het ineens een probleem.

 

Ik drink in een jaar tijd nog geen 50 borrels en verder geen alcohol, terwijl de baas elke dag aan de wijn (=harddrugs) zit.

 

Ik rook een sigaret met een andere smaak dan een ander.

 

Een ander rookt weer sigaar of pijp of zo'n gore kretizk (of zoiets) sigaret.

 

En volgens mij wordt je van de lucht alleen toch echt niet stoned.

 

Mensen denken gelijk dat je een junk bent. Dus tegenwoordig loop ik er minder mee te koop dan vroeger. Ik vertel het niet meteen aan iemand maar pas als mensen me beter hebben leren kennen.

 

Want anders denken ze meteen dat je dom bent en vast een slechte baan hebt en laag en geen of slechte opleiding hebt gehad.

 

Allemaal niet waar. Blowen komt voor in alle lagen van de samenleving. Het is alleen zo dat de meeste coffeeshops worden bevolkt door de jongeren. Ik geef toe dat als je daar als niet blower naar binnen kijkt je bij de meeste geen beste indruk krijgt van al die - ogen half open - ape stonde schoolknapies om 4 uur 's-middags.

 

Toch is dit geen overall beeld van blowend Nederland. De bovenlagen zullen alleen minder gauw de coffeeshop opzoeken voor hun vertier. Zij zullen in besloten (huiselijke) kring hun groensel roken (of wat ze er ook mee doen).

 

Dit is op zich niet iets om te veroordelen, maar het zou wel ptrettig zijn als we eens een rechter in de plaatselijke coffeeshop zien. Of een wethouder met de notaris. Want dat onder hen ook blowers zitten staat voor mij vast.

 

 

Dit wordt een moeilijke zin:

 

Ondanks dat ik voor de toekomst aspiraties heb waarbij onder de huidige omstandigheden deze aspiraties zouden worden bemoeilijkt door de openheid waarin ik mijn cannabis gebruik, steek ik mijn liefde voor deze toppen der ontspanning niet onder stoelen of banken daar ik hoop (en ook wel denk) dat in de tijd dat mijn aspiraties worden omgezet naar de praktijk er een ander klimaat zal heersen. En tot die tijd wil ik mijn bijdrage leveren in de discussie die leidt tot dit klimaat.

 

Maar goed: voor wie zover is gekomen met lezen: mijn applaus.

 

Het ging er om dat ik aan jullie vroeg of jullie ook problemen ondervinden door andere mensen die over jullie oordelen ten aanzien van jullie caanabis gebruik? En hoe gaan jullie hier mee om?

 

Ik hoor het wel

 

Danny Kunstjesmaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eeey Heldenaar, hier een ex-heldenaar :-D

 

Persoonlijk heb ik nooit echt de problemen ondervonden die jij beschrijft. Maar ik loop dan ook niet bepaald te koop met mijn hobby...

 

Mensen die mij goed kennen weten dat ik blow, en maken hier totaal geen probleem van.

 

Mijn baas of andere hoogeplaatste collega's weten dit niet en hoeven dit ook niet te weten. Het zijn allemaal van die mensen die zelf hun jenevertje drinken, maar zich niet kunnen voorstellen hoe en waarom mensen wiet roken.

 

Tegen dat soort mensen kan je beter niets zeggen, want bij hun staat wiet gelijk aan heroine..

 

Of misschien moet je 1ns een discussie aangaan over wat er nou slechter voor je is.. wiet of alcohol.. 10.000 doden per jaar ten gevolgde van alcohol misbruik en de eerste wiet-dode moet nog vallen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij opschool, altijd als het ergens over gaat, en ik zeg iets, gaat het meteen weer overblowen, en dan krijgen we weer ruzie, en dan word ik altijd junkie genoemt, nie dak daar iets om geef, maar das wel altijd, ook al blowt de helft zelf!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik woon in een redelijk rustig klein simpel dorpje ergens in vlaanderen enja hier wiorden we (ik en men vrienden, een groepje jongeren van 16-19jaar) ook altijd als uitschot bezien, we blowe redelijk veel enja we letten er wel niet echt op waar we blowe want iedereen weet het toch dat we doen maar toch vindt ik het erg dat als men ma dan naar de winkel gaat dat ze tehoren krijgt dat haar zoon een junk is en zwaar uitschot, want telkens als er wat gaande is in het dorp (vandalisme, diefstal, ...) dan zijn wij het geweest want wij blowe en zien er anders uit dan al de andere jongeren in het dorp.

 

kan het zelf en men vrienden ook niet altijd hebben dat ze dat soort dingen over on,s denken, maar wat kunnen we der aan doen niet veel, dus leven we gewoon ons eigen leven en luisteren zeker niet naar die mensen dat zulks slecht over ons spreekt.

 

ieder zen ding

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een leuk msn gesprek:

 

Session Start (MSN - Jasper:Nienke): Wed Aug 07 15:27:44 2002

[15:27:44] Nienke: ey

[15:27:50] Jasper: eeej

[15:28:03] Jasper: alles goed?

[15:28:07] Nienke: jah hoor

[15:28:15] Jasper: k dan

[15:28:22] Jasper: heb nog een nieuwe foto :lol:

[15:28:26] Nienke: nope

[15:28:28] Jasper: ik

[15:28:30] Jasper: heb

[15:28:31] Nienke: en waarom???

[15:28:40] Jasper: ik zei ik heb nog een nieuwe foto

[15:28:40] Nienke: lama

[15:28:53] Nienke: jah sorry ik lees nooit goed

[15:28:57] Jasper: hehe maakt niet uit

[15:29:05] Nienke: maar wat moet ik er mee???

[15:29:09] Nienke: stuur effe dan

[15:29:09] Jasper: weet ik veel

[15:29:10] Jasper: (Link: http://people.zeelandnet.nl/pajong/junk.jpg )

[15:29:19] Jasper: hehe

[15:29:24] Nienke: vaag

[15:29:30] Jasper: jah weet ik

[15:29:31] Jasper: :lol:

[15:29:46] Nienke: wat is je ouders adres??? stuur ik die foto erheen

[15:29:51] Jasper: haha

[15:29:53] Jasper: boeit ze niet hoor

[15:30:01] Jasper: naja een beetje

[15:30:04] Nienke: wat heb je voor ouders???

[15:30:09] Jasper: goeie ouders :lol:

[15:30:29] Jasper: ouders die een beetje nadenken... weinig mensen zien in dat het veel minder slecht is als een paar biertjes

[15:30:35] Jasper: mn ouders wel

[15:31:06] Nienke: jah tuuurlijk alleenjammer dat je hieraan verslaafd raakt en het meer kost

[15:31:10] Jasper: eeh

[15:31:13] Jasper: verslaafd?

[15:31:17] Jasper: wiet is niet verslavend

[15:31:17] Nienke: jah

[15:31:19] Jasper: wel geestelijk

[15:31:20] Jasper: net als

[15:31:22] Jasper: snoep

[15:31:23] Jasper: en computer

[15:31:24] Jasper: en bier

[15:31:25] Nienke: nee tuurlik

[15:31:31] Jasper: je hebt niet steeds meer nodig

[15:31:37] Jasper: je hebt het zowieso niet nodig

[15:31:40] Jasper: weekje zonder? geen probleem

[15:31:42] Nienke: nee hoor tuurlijk

[15:31:48] Jasper: ik kan het weten toch

[15:31:51] Jasper: uit eigen ervaring

[15:31:54] Nienke: jah boeie

[15:31:58] Jasper: haha

[15:32:02] Jasper: hoe oud was je ?

[15:32:10] Nienke: wanneer???

[15:32:12] Jasper: nee nu

[15:32:15] Jasper: hoe oud ben je

[15:32:16] Nienke: 13

[15:32:23] Nienke: hoezzo???

[15:32:27] Jasper: spreek ik je over 3 jaar nog wel es... kijken hoe je er dan over denkt

[15:32:41] Nienke: hetzelfde

[15:32:47] Jasper: hmm.. weet niet hoor

[15:33:04] Jasper: in ieder geval ik dacht vroeger ook van het is slecht

[15:33:13] Jasper: alles is slecht, als je het teveel doet

[15:33:34] Nienke: nou er staat iemand naast me en die is 16 en die denkt precies hetzelfde als ik

[15:33:40] Jasper: hmm ok

[15:33:41] Jasper: denkt ie ook verkeerd

[15:33:51] Nienke: jah vast

[15:34:05] Jasper: veel mensen denker er gewoon slecht over tot ze het zelf proberen

[15:34:24] Nienke: ohw maar ik hoef het nie zelf te proberen want ik kan zelf ook wel lol maken

[15:34:40] Jasper: jij wil dus zeggen dat ik zonder wiet geen lol heb

[15:34:45] Nienke: jah

[15:34:47] Jasper: dat is niet zo

[15:34:50] Jasper: dan heb ik ook lol

[15:34:51] Nienke: oftewel je kan nie meer zonder

[15:34:52] Jasper: soms nog wel meer

[15:35:02] Nienke: rook je eigenlijk nog???

[15:35:12] Nienke: ohw

[15:35:13] Nienke: boeie

[15:35:38] Nienke: hij wilde met me zonder dat ie me ooit gezien had en ik hem ook nog nie dus echt dooooom

[15:36:20] Nienke: heb jij een vriendin???

[15:36:30] Jasper: nee

[15:36:33] Nienke: jah boeie

[15:36:39] Nienke: hoe was het met dat ene meisje

[15:36:43] Jasper: carolien?

[15:36:46] Nienke: die ver weg woonde ofzo iets

[15:36:49] Nienke: jah kan wel

[15:36:52] Jasper: haha nee dus

[15:36:58] Jasper: want carolien woont in de buurt

[15:37:10] Nienke: ohw maar je moest naar dat wijf toe met de trein

[15:37:14] Jasper: oow duh

[15:37:19] Jasper: dat was omdat we naar graspop gingen

[15:37:21] Nienke: wat nou duh

[15:37:22] Jasper: met zn 6en

[15:37:31] Nienke: ohw boeie

[15:37:41] Jasper: als je naar een meisje toegaat hoef je niet gelijk om die reden te gaan

[15:38:00] Nienke: jah maar vaak wel he.....

[15:38:12] Jasper: hmmm.. ik ging er met nog een gast heen

[15:38:15] Jasper: dus dan vaak niet

[15:38:20] Nienke: boeie

[15:38:46] Nienke: als ik naar een jonge toe ga heb ik vaak wel ietys met hem en er gaat dan meestal iemand mee dus hou liever je mond

[15:38:57] Jasper: je bent niet echt slim

[15:39:02] Nienke: ik nie slim

[15:39:04] Jasper: typisch geval van een vmbo breezah sletje ofzo

[15:39:08] Nienke: wat voor niveau doe dee je

[15:39:21] Nienke: tering he ik doe havo/vwo dus hou je bek liever

[15:39:24] Nienke: tss

[15:39:31] Jasper: ja maar dat is een advies

[15:39:31] Nienke: wat doe jij vmbo???

[15:39:34] Jasper: van de basissschool

[15:39:35] Jasper: havo

[15:39:51] Nienke: zooooooo das knap

[15:39:55] Jasper: nee niet knap nee

[15:39:58] Jasper: moet dat dan per se

[15:40:01] Nienke: nu maar hopen voor je dat je slaagt

[15:40:02] Jasper: het gaat er meer om of je slim bent

[15:40:06] Jasper: zal wel lukken

[15:40:07] Nienke: van je pappie en mammie

[15:40:20] Jasper: wat?

[15:40:28] Nienke: dat je dat moet van je pappie en mammie

[15:40:39] Jasper: neuh ik ben ook blijven zitten hoor

[15:40:41] Jasper: 1 keer

[15:40:49] Jasper: en ik moet niet slagen

[15:40:50] Nienke: ik nie

[15:40:52] Nienke: haha

[15:40:54] Jasper: als ik nu uit huis wil dan kan dat

[15:41:11] Jasper: dan zou ik naar rotterdam gaan

[15:41:12] Nienke: jah ik kan ook van huis weg lopen maar het mag alleen nie van de wet

[15:41:21] Jasper: als je 16 bent mag je op jezelf wonen

[15:41:23] Nienke: nou ik wens je veel plezier

[15:41:27] Nienke: boeie

[15:41:28] Jasper: jah bedankt

[15:41:32] Jasper: als het je niet boeit

[15:41:34] Jasper: waarom zeg je dan wat

[15:41:40] Nienke: waarom ik wat zeg

[15:41:58] Nienke: kijk naar me naam dan tering en jij zegt dat ik dom ben he

[15:42:26] Jasper: als je me saai vindt zeg je toch niks!

[15:42:45] Nienkeslet: nee ik vind het hier saai maar ik ga wel naar me vriend

[15:42:47] Nienkeslet: bye bye

[15:42:51] Jasper: haha succes

[15:42:56] Nienkeslet: ik hoop dat je nog veel door blowd

[15:43:01] Jasper: ja ik zelf ook :lol:

Session Close (Nienke): Wed Aug 07 15:43:03 2002

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah das het probleem met wiet: weinig mensen weten wat het is, en ze associeren het meteen met 'drugs'. Dus het is slecht dus je bent een junk. Maar alcohol is okey hoor !! :? :? :? want dat is gewoon 'ingeburgerd'..

 

greets grasshopper :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

jezus wat een gesprek. ik ken mensen die durven het nog niet te zeggen hardop. en ik ken zat mensen die blowen.

 

maar nu merk ik bij mezelf ook vooroordelen ik blow zelf ook dus. die collega leek altijd zo normaal. maar nu ik weet dat hij regelmatig blowt kijk ik anders tegen m aan.

 

zn kleren enzo. ikzelf vind het wel gaaf enzo en het zijn ook niet negatieve vooroordelen maar wel vooroordelen.

 

ikzelf vind dat ik zo telkens wat meer ontdek en hoe ik ontdek dat wiet niks mis mee is ik wil het niet meer missen al dit plezier

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe raar gesprek

 

hier wordt blowen nie als negatief gezien

ik doe het eventjes.. en iedereen hier blowt tot ze blauw onder de tafel liggen.. dusseh :P

 

welk programma heb je daar eigenlijk voor gebruikt? voor het gesprek te voeren? trillian ofsow?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ow man, als ik met zon mensen praat dan wordt ik zot!! argh, overlaatst nog zon meiske, zo van blowen is voor sukkels en weet ik veel wat, als ze zo al gaan afkomen, gaat de muisknop naar de blokkern functie :P zot wordt ike ervan, dan stuurde ze een mail, dat als ik haar niet ontblokte haar neef me ging afslagen, jah vooral :P argh

en met die vooroodelen, jah dat is wel hard op men nieuwe school, op oude blowde iedereen, dus dat was van, chill, maar nu, omfg, elke middag hetzelfde liedje, zeg ik een iets raars, dan ist direct van, zijde gij high? en vandaag hebbe ze het tegen een leerkracht gezegd(allez, geroepen) en die leerkracht natuurlijk direct beginnen vragen stellen, had ik dan maar een baseball bat gehad :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites

msn? mjah, maar bij u staan er uren voor en vanalles, is raar :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah idd :P leek mij wel makkelijk met uren er bij enzo... beetje het irc id.

 

 

zal het net eens afspeuren

Share this post


Link to post
Share on other sites

ofwel de opties van msn eens afspeuren of kweenie wat :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ook zo wel een paar gesprekken gehad, was ook van, verslaafde lul enzo, die begon me wa uit te kakke, en nodigde nog een paar andere dellen uit in da gesprek, in zo een geval weet je vlug wat je moet doen, BLOK en VERWIJDER, haat zulke mensen

 

ps; je kan je msn gesprekken allemaal logge met een speciale patch, weet nie hoe en waar je hem kunt vinden, maar zodra ik hem gevonde heb zal ik de link geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat elk mens wel last heeft van vooroordelen

 

maar dat is niet altijd goed

maaruh in jouw voorbeeld wel denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach ik word wel eens junk genoemd. maar ik zit er niet heel erg mee

 

ik denk dan ik geniet jij niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

aaah de mensen die wietgebruikers als junk zien-- dat is een een apart slag volk. Dat zijn van die mensen die zichzelf 'dom' houden door die theorie te geloven, want het is natuurlijk de grootste onzin die er bestaat.

 

En vaak is het hier zo dat die bepaalde slag mensen iets TE christelijk zijn --- :P--------[ met de nadruk op TE ]

 

:P

ach ja hoe mensen van elkaar kunnen verschillen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Allereerst wil ik wel ff zeggen dat Lyp hier wel een leuke draai aan het onderwerp geeft, maar niemand ging ik er verder op in dat wil ik dus wel ff doen:

 

Toen ik nog niet blowde (voor afgelopen grote vakantie dus) zaten er bij mij op school groeppies van die "stoertjes" met coole kleren, en die schijt leken te hebben aan alles enzo, altijd problemen ook enzo. Meesten kwamen van de VMBO school en gingen daarna havo doen (ik zit op havo/vwo school, kom ik zo op terug) ik keek dus echt neer op die lui, wilde er nix mee te maken hebben en ze waren ook niet echt aardig voor mij (viel wel mee, maar ik wist dat ze ong. net zo tegen me aan keken als ik tegen andere stumperdjes (ik zal dus ook wel stumper zijn geweest in hun ogen toen)

 

Toen ik had geblowd wist ik ook dat zij dat ook wel deden, maar ik vond niet dat dat echt wat uitmaakte. Tot ik een keer lange vloei moest hebben en ik aan zo'n gast vroeg (die was ook nog collega van me, zoals meer van die gasten) waar ik lange vloei kon halen (wist ik veel... ik haal nu altijd bij de smartshop bij me werk) en hij begon gelijk te lachen en riep best wel hard of ik moest blowe ofzo, toen zei ik dat ut nie voor mij was.

 

hij bracht me naar de smartshop en sindsdien haalt hij ook wel es wiet voor me enzo, en ik kwam erachter dat heel veel collega's van me blowen en die stoertjes enzo, daar kan ik nu wel goed mee opschieten, vind ze ook cool nu en ik word zelf al net zo (behalve dat ik nooit problemen heb)

 

maar als ik dus weet dat iemand blowt kijk ik gelijk heel anders tegen ze aan, eerst vind ik ze sukkels/patsers maar als je dan weet dat ze blowen kijk je er echt anders tegenaan, en ik ga ze meestal ook aardiger vinden. (op een paar sukkels na dan :P)

 

laatst in de disco kwam zo'n gast die me eerder nogal moest hebben naar me toe, geeft me klap op m'n schouder (vriendschappelijk) ik meteen wantrouwig, maar hij vond me gewoon wel cool nu ik blowde. Beetje vaag, maar ik denk dat ze me niet mochten om mijn "nerd imago" niet dat ik echt nerd was ofzo, maar ik deed ook geen moeite om bij die stoertjes te horen. Nu ze wisten dat ik niet zo'n nerd was (die blowe nie) vinden ze me wel relax.

 

Om ff terug te komen op het onderwerp qua negatieve vooroordelen:

iedereen hier weet dat ik blow (steek het niet onder stoelen of banken eerst wel maar lekte uit toen ik een disco niet binnen kwam laatst) en ze zeiken allemaal, je vergooit je leven, stom, had ik niet van je verwacht, verslaafde, blablabla

 

ze snappen het gewoon niet! Wiet is voor hun heroine zoals al iemand anders zei, en van hash worden ze al helemaal gek! Toen ik zei dat ik dit weekend wat hash ging kopen vroegen ze of ik gek was, ze denken allemaal dat dat harddrugs is enzo. NIET BLOWERS SNAPPEN GEWOON NIET HOE HET WERK... de paar die het wel snappen heb ik heeeeeeeel veel respect voor (meestal beginnen die er zelf dan ook wel aan maargoed)

 

Edit:

 

Ook respect voor degenen die dit allemaal hebben gelezen. Aan de conversaties hier kan ik trouwens wel merken dat het idd in alle lagen van de bevolking voorkomt, want het niveau ligt echt niet laag op dit forum ofzo. (En dat kan ik zeggen als gymnasium nerdje (en dan nog een van de besten ook :lol:))

 

Genoeg gebragd :P ik ben er NIET trots op ofzo hehe maar kvint ut ook nie erg nu kan ik lekker stoned op school zitten, opletten heb ik toch niet nodig... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
hehe raar gesprek

 

hier wordt blowen nie als negatief gezien

ik doe het eventjes.. en iedereen hier blowt tot ze blauw onder de tafel liggen.. dusseh :P

 

welk programma heb je daar eigenlijk voor gebruikt? voor het gesprek te voeren? trillian ofsow?

Ja trillian, handig eej :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...