Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
miker

Hoelang Gaan Filters Mee?

Recommended Posts

in de shop zeggen dat een filter ze 3-4 oogsten meekan, ik heb het vermoeden dat zon filter veel langer meekan.

iemand tips hierover?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga met je neus boven de uitlaat van je filter /afzuiger hangen , ruik je wiet >>koop nieuw filter, ruik je je bovenlip >>filter nog prima :verrygood :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt van bepaalde dingen af, bijv. hoeveel planten je hebt gekweekt etc.

Maar zo rond de 3 a 4 rondes moet ongeveer wel kloppen hoor.

 

Jah blessings :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je zo niet zeggen.

Hangt van héél veel dingen af.

 

Heb er ergens een al 12 kweken hangen en op een andere locatie moest hij er na 3 beurten al uit :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ligt ook een beetje aan de gebruikte capaciteit. Ik zie dat kwekers met onderdimensionering ze vaker vervangen dan kwekers met overdimensionering. Ik bedoel onderdimensionering t.o.v. de werkelijk gebruikte ventilatiecapacieit dan he.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar zien jullie aan het filter dat hij op is, of is het gewoon de geur die niet meer wordt tegen gehouden ??

 

Gr Zipper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij een voorbeeld van een opstelling van een afzuiger van 1500m³,en een 2000m³ filter,is vaak tot een 7 tal kweken haalbaar en langer,dan vervang ik deze daar de weerstand steeds groter begingt te worden,je merkt dit door de temperatuursstijging in je hok,maar zoals reeds gezegd is dit sterk afhankelijk van opstelling,klimaat ea,zorg steeds voor een reserve filter,niets is zo lastig als op een zaterdagavond de heerlijke zoete geuren te moeten waarnemen in je tuin als je weet dat je gs pas terug opengaat,s'maandag's om 10h :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken iemand die vervangt elke kweek zijn filter(s).

Niet vanwege de geur, maar mocht ie gepakt worden.

Ook maakt ie zijn hokkie helemaal spik en span-schoon.

Er moet geen 1 blaadje meer in liggen.

 

Hij heeft (wat ik weet) al een paar keer gedraaid,

en elke keer doet ie t weer.

 

Als je gepakt wordt zijn dat de dingen waarna ze kijken vaak.

Is je filter helemaal zwart-aangetast, gaan ze er altijd vanuit dat je vaker dat 1x hebt gedraaid.

Zullen ze je boete omhoog krikken.

Liggen er heel veel oude bladresten/kleine topjes, gaan ze er ook altijd vanuit dat je vaker dat 1x hebt gedraaid.

Zullen ze ook je boete omhoog krikken.

 

 

Maar qua levensduur is het echt per hok afhankelijk idd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filterdoek kan je na elke draai perfect wassen,oogt als nieuw :verrygood Blaas je door de filter,dan moet je geen filterdoek gebruiken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vertel uit andermans werk, en hij heeft toch knaken zat. Die meijer meer of minder boeit hem niet.

Maar ik k moet je wel eerlijk bekennen dat ik t niet eens wist zelf dat dat kon joh....

Je krijgt m dan toch nooit zo mooi strak eromheen weer?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Filterdoek kan je na elke draai perfect wassen,oogt als nieuw :verrygood Blaas je door de filter,dan moet je geen filterdoek gebruiken...

 

Wassen??? geloof niet dat dat goed is voor het fijnstof-filter das toch echt wegwerp spul.

Ik heb een paar meter filterdoek liggen, en doe er na elke oogst een nieuw doekje om.

Verder ligt het natuurlijk aan hoe stoffig je ruimte is, hoe hard stroomt de lucht er door heen e.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet goed?We zijn niet met vetten of olieen bezig natuurlijk,enkel stof,en dat was je er zo uit,het is volledig synthetisch,en wasbaar op 30°,synthetisch programma,daarna 2 uurtjes laten drogen,en met spanband terug vastzetten,klaar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...