Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BIO-Flores

Verwarmingsmatten

Recommended Posts

Ik heb ergens gelezen dat de optimale bodemtemperatuur tuusen de 18 en 23 graden ligt.

Ik wil daarom verwarmingsmatten gebruiken omdat dit voldoet aan mijn eisen t.o.v. verwarmingskabels.

 

Heeft iemand ervaring hiermee? Zo ja, hoeveel watt kan ik het beste gebruiken voor 1m2?

 

Is de warmteafgeving daarbij ook te regelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had een aantal matten van Ter (even googelen) (ter+warmtematten) :wacko:

Ze werden warmer dan ik dacht en heb bij 2 matten een dimmer er tussen geplaatst en om de kosten te drukken (dimmers zijn redelijk aan de prijs) heb ik bij die andere matten een krant (soms dubbelgevouwen) er tussen geplaatst.

Goedkopere matten zijn er niet te vinden volgens mij, een zeer goed en eerlijk bedrijf!!

Met een klein matje werd mijn bak met krekels al tegen de 28 graden :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potten kunnen wel gewoon op de mat,maar je moet een thermostaat ertussen hebben.Bedoeling is dat je de temp onder controle kan houden.En ik weet toevallig ook van mijn vroegere krekelkwekerij :verrygood dat die matjes hoger als 23 a 25graden worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan bij Ter hele goedkope matten aanschaffen zelfs 7 watt (?) maar als je het nodig denkt te hebben zou ik het voor die prijs absoluut niet laten!

Ik zou niet voor de laagste gaan maar iets hoger en kijken of het werkt zoals je hoopt.

Misschien kan je een laag piepschuim eronder leggen en is het probleem ook verholpen.

 

Mocht die mat niet genoeg zijn....... marktplaats voor 2x de prijs :specool :tu

Zo heb ik 12 gebruikte matten verkocht :(

 

@Tony, ben ik dus niet de enige gek die krekels heeft groot gebracht :tu

Nog heel lang last gehad van een aantal ontsnapte mannetjes, zelfs de katten kregen ze niet te pakken dus uiteindelijk toch maar wat meel en water neergezet (waar de katten niet bij konden) 2 dagen later eindelijk stil in huis.

Bij mijn eerste kweek van krekels zijn er zo'n 2000 tot 3000 stofjes ontsnapt, gelukkig had ik dubbelzijdig tape vlak voor de deur geplakt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moet ik dan niet gewoon een mat nemen met een zon laag mogelijk wattage of gewoon helemaal niet doen?

 

Wat is er mis met een thermostaatje?

 

 

Ratten

 

Hou op over die ellendelingen :verrygood 6weken lang zat er 1 in de muur te piepen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moet ik dan niet gewoon een mat nemen met een zon laag mogelijk wattage of gewoon helemaal niet doen?

 

 

 

Hoe hoger het wattage hoe hoger/sneller de warmte afgift, dus is je omgevings temp bv 17 graden op het laags en je wil naar 20 graden (van je medium), ben je niet zoveel watt nodig.

 

hoe lager je temp in je hok word , des te meer watt zal je nodig hebben om de bodem temp op 20 graden te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, ik weet genoeg, bedankt allen.

 

Ik neem gewoon een mat met thermostaat met een middel wattage.

 

@ ratten:

 

ik heb die verwarmingsmatten van Ter niet kunnen vinden???

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb onder me terrarium ook zon mat liggen

 

als je er eerst een vlakke plaat ver heen legt dan je plante dan is er nix aan de hand mijn terrarium weegt toch wel gou een 80 a 90 kilo

 

deze is is 20 graden door 1 cm betonplex

 

(zonder dimmer)

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...