Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Foggy

4x Lowryder Onder Spaarlampen

Recommended Posts

De titel zegt het al, mijn eerste kweekje. :wacko:

 

Voor mijn eerste kweekje heb ik gekozen voor lowryders. Hiervoor gekozen omdat het zoals ik begrepen heb makkelijke plantjes zijn en omdat ze niet al te groot worden. In mijn kastje staan nu vier mini Lowrydertjes, gister boven de grond gekomen. Ze staan nu in kleine potjes met stekkengrond, als ze iets groter zijn komen ze in 7 liter potten (of is kleiner ook goed?) met een all in mix grond. De potten en grond moet ik nog halen bij een growshop, nog geen kans voor gehad.

 

Het hokje is een oud kastje van de ikea, 65,50,40(hxlxb). Misschien iets te klein, ik zal dus waarschijnlijk nog wat moeten knutselen. Ik heb er drie spaarlampen van 23 watt ieder in hangen, kleur warm white. Weet dat ze niet ideaal zijn voor de groei, misschien hang ik er nog een Phillips Flower Power van 100 watt bij. Zou dat zinvol zijn? De afzuiging heb ik aangesloten op de ventilator die ook de badkamer en toiletten doet. Heb geen koolstoffilter, we wonen vrijstaand dus is dit niet zo nodig. De temperatuur met lampen uit is 19-20 graden, met lampen aan 23-24 graden.

 

De foto's:

 

Het hokje, sorry dat de foto gedraaid is, moet nog even uitzoeken hoe ik dat goed krijg..

gallery_9872_1682_183808.jpg

 

 

 

 

Na drie dagen (04-03) :verrygood

gallery_9872_1682_376813.jpg

 

 

 

Vandaag zijn ze weer wat gegroeid, lamp iets dichter er op gehangen en de potjes anders neer gezet zodat ze ieder recht onder een lamp staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

23 watt lampen :verrygood

Ik heb 20 watt spaarlampen en volgens de verpakking te vergelijken met een 100watt gloeilamp qua lichtopbrengst.

Ik heb er 4 hangen in een kledingkast en de temperatuur stijgt al snel naar de 31 graden :wacko:

23watt ben ik nog niet tegengekomen :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lampen er superdicht op hè!

Dus dichterbij! En passen er geen TL's in je kastje?

Grotere potten is altijd wel beter. Maar kijk even wat het beste is, misschien wel een curverbak?

 

succes :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ratten:

De lampen zijn van phillips, om precies te zijn de PL Electronic Pro van 23 watt en zijn te vergelijken met 125 watt gloeilampen. Overigens hebben die drie lampen heb ik 7 euro gekost. ;) Misschien een idee om de afzuiging wat harder te zetten, als ik de afzuiging laag zet loopt de temperatuur ook verder op.

 

@Speedway:

Heb er ook over nagedacht er een grote bak in te zetten. Doe dit denk ik toch niet omdat er mannetjes bij kunnen zitten, potten kan ik dan makkelijk verwijderen en anders neer zetten. Alles in een bak maakt dat een stukje lastiger. Niet echt voor TL gekeken, deze lampen waren zo goedkoop :specool En als dit kweekje bevalt wil ik toch een beter hokje bouwen. Op de foto hangt de lamp wat hoger, voor de show :wacko: . In aktie hangt de lamp 4-5 cm boven de plantjes.

 

 

Iedere keer dat ik kijk zijn ze weer iets groter :verrygood !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou er nog wat wattages bij hangen als ik jou was :verrygood

 

Voor de rest wel leuk hokje :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe denk ik bij mijn tweede kweekje meer watt. Eerst eens kijken hoe dit gaat.

 

Weer een paar foto's, zitten nu 6 dagen in de grond.

Het hokje in actie..

med_gallery_9872_1682_720895.jpg

 

De vier plantjes

med_gallery_9872_1682_658947.jpg

 

De grootste tot nu toe

med_gallery_9872_1682_803329.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

overpotten heeft geen zin bij Lowryders omdat de wortels in de bloei niet meer groeien

 

Blowhan

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn lowryder zijn nu ongeveer even groot ik blijf je dus volgen

 

@Blowhan

moet ik ze verpotten ze staan nu in 10x10x11 cm of kan ik ze hierin makkelijk laten bloeien zonder dat hij veels te klein blijft

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals ik al zei heeft overpotten geen zin bij lowryder je kan beter de planten van af beginsafaan in grote potten douwen want zodra ze bloeien groeien de wortels niet meer.

 

Blowhan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties :tu .

 

Heb de plantjes in een grotere bak gezet, was even lastig maar ik geloof dat ik geen wortels beschadigd heb. Ik heb ze gezamelijk in 1 bak gezet, mannelijke planten ga ik gewoon om knippen. De bak is niet ideaal maar heb er toch voor gekozen omdat ik geen goede potten had. Ze staan trouwens in een mix samengesteld door de growshop, weet niet precies hoe of wat. Ze zijn nu 13 dagen oud. De groei begint er nu in te komen. Twee plantjes zien er heel goed uit. Het kleinste plantje heeft de plaatjes naar beneden gekromt, geen idee hoe het komt, lamp hangt er iig even dicht op als bij de andere plantjes. Het grootste plantje heeft op de tweede internode een krom blaadje. Hoop dat het goed komt, probeer me er niet te druk om te maken :specool

 

Foto's dan maar :tu :

 

De vier in bij elkaar in de bak. Ze staan zo omdat dit het beste uitkomt met de drie lampen. Links boven heeft een scheef blad op de tweede internode. Links onder heeft de bladeren naar onder gekromd. Denk dat het met de luchtstroom te maken heeft?!

gallery_9872_1682_398704.jpg

 

 

Close up van het plantje links onder

med_gallery_9872_1682_82291.jpg

 

 

Close up van middelste plantje links. Een echte dame, nou ja, de schoonheid is er :verrygood

med_gallery_9872_1682_329077.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Blowhan: De wortels groeien in de bloei zeker nog door, dus overpotten had later nog goed gekund, en pas vanaf de 5e of 6e? internode gaat de LR in bloei. Dus het had nu nog zeker gekund!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijft leuk spul die lowryders, heb ook nog redelijk veel LR1 zaad liggen.

Heb 5 zaden gepakt voor een kiemtestje ,alle 5 kwamen boven, 3 overgehouden (de mooiste)

Ga dit topic volgen, succes.

 

Hier 1 van de LR

 

med_gallery_7611_1732_125522.jpg

 

 

 

Gewoon in het zonnetje, we zien het wel.

 

Gr. jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plantje ziet er mooi uit jeroen! Hoe oud is je plantje nu?

 

De mijne zijn nog een stuk kleiner, ze willen nog niet echt groeien :verrygood .

Dit weekend doe ik maar weer eens een updatje :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update.

 

De plantjes doen het goed ;) Wel verschillen de plantjes erg in grote, geen idee hoe het komt. Ze krijgen allemaal even veel water en licht. Het zal dus ook wel goed komen. Het is nu 19 dagen geleden dat de zaadjes de grond in gingen. Lampen staan nu trouwens 24/7 aan.

 

Foto's:

Rechts achter en het plantje links zijn een stuk kleiner.

med_gallery_9872_1682_532976.jpg

 

 

Close up van plantje links voor. Ontwikkeld op de 3de internode al 7 vingerig blad ;)

med_gallery_9872_1682_554995.jpg

 

 

Close up van plantje links achter, heeft nog flink wat in te halen..

med_gallery_9872_1682_664565.jpg

 

 

Nu hopen dat de grootste twee niet beide mannelijk blijken te zijn ;)

 

(21-03)

Een dag later blijkt het middelste plantje een hij te zijn :) .. Maar geen zorgen, de grootste is een zij :specool .

Heb het mannetje uit de bak gehaald, met een mes op 4 cm een circeltje door de aarde getrokken waarna ik hem er zo uit kon pakken. Hij staat nu in een pot onder het raam. Misschien dat ik wat van zijn stuifmeel ga gebruiken om een deel te bevruchten, mits hij deze mishandeling overleeft ;) . Is het mogelijk een vrouwtje te bestuiven zonder de rest ook te bestuiven? Ik dacht zelf met een kwastje een paar meeldraden te bevruchten, maar weet niet hoe gevaarlijk dat is.

Alle tips, opmerking en complimenten ;) zijn welkom!

 

De beelden dan maar!

med_gallery_9872_1682_216528.jpg

Zoek zijn bal(len) :huh: !

med_gallery_9872_1682_28110.jpg

:tu

med_gallery_9872_1682_921045.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan een gedeelte bestuiven, maar kijk uit, dat het stuifmeel niet in je kastje komt, dus zet de man goed apart(ergens anders voor een raam?).

 

ziet er goed uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...