Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jannick

Bouwverslagje

Recommended Posts

Hi iedereen,

 

Ik ben er dan eindelijk aan begonnen, men eigen hok!

Na heel veel lezen, lezen en nog eens lezen hier op het forum vond ik het eindelijk toch eens tijd

om zelf aan de slag te gaan.

Meeste spullen komen van de wietforumshop en ik moet zeggen, netjes afgehandeld en uitstekende service! Als het goed is mag het ook wel gezegd worden hé :verrygood

Dus wat moet het worden; het word een hokje van 1.2m diep, 1.8breed en 2.4hoog,

er komen 2x600W hps SON-T lampen in samen met een filter van 1200kuub en buisventilator van 1000kuub.

Het geheel word geisoleerd met 6of 12mm rockwool , ben er nog niet volledig uit of die 12mm wel degelijk nodig is.

Buitenkant komen 18mm OSB platen, binnenkant gipsplaten die gelatext worden.

Er komen 2bakken in van 80cm breed, 50cm diep en een 10tal cm hoog,de bakken worden bekleed met vijverfolie etc..

En nee, in de bakken komt geen aarde maar potten, onderaan de bakken worden bevloeingsmatten gelegd en er word waarschijnlijk met 11l potten gewerkt (maar dit is nog niet zeker).

Als labyrinth word er waarschijnlijk gekozen om met een zig-zag stelsel te werken van 4rijen plankjes zig-zag langs elkaar geplaatst van zo'n 10cm hoog waar telkens een opening tussenzit onder- of bovenaan van 2cm(hoop dat dit wat duidelijk is, weet niet hoe ik het anders kan noemen of uitleggen:)).

Dat is het voorlopig, ben nog volop bezig, maar foto's zullen zeker volgen !

Meningen/ideetjes/reacties/verbeteringen/... zijn altijd welkom nu ik het nog kan veranderen :wacko: !

 

 

Greetz,

Jannick

Share this post


Link to post
Share on other sites

klinkt allemaal heel goed :wacko:

 

mag wel hope dat die 6 en 12mm rockwol foutje zijn want heb ze nog nooit zo dun gezien :verrygood

Ik zou voor 80mm gaan ;) als je dan toch wilt isoleren doe het goed ;)

(kzou is kijken bij een sloper in buurt deze hebben vaak harde isolatieplaten deze zijn makkelijk te verwerken, dunner, hebben dezelfde isolatie waarde en zijn nog goedkoper ook :specool )

( deze word ook vaak gebruikt bij woningbouw )

 

 

harde platen:

 

221231productov8.gif

isolatieqd8.jpg

 

 

Groeten,

 

basboer

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ iedereen die fotos wilt zien :

De pics komen eraan jullie pixelgeile growfanaten, rook er in tussen tijd nog maar eentje :specool :verrygood

 

@ basboer:

 

Ja, moest 6CM of 12CM zijn ;)

8 heb ik niet dadelijk zien liggen ..

Ik vind wel dat isolatie vrij duur is, duurder dan ik verwacht had moet ik zeggen .. zo'n 4-5euro/m², geld zat imo.

 

Tomorrow is another day.. dus zal ik heel de dag in dat hokje achteraan men garage doorbrengen. :wacko:

 

To be continued..

 

Greetz,

Jannick

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet ook niet of ze die 80mm in praxis enz verkopen maar in de echte bouwmarkten zeker wel.

isolatie is wel duur jah, maar kzou is keer kijken bij de dichtsbijzijnde bouwplaats :verrygood

 

groeten, basboer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, hier in belgie is het de gamma :specool

Is toch 1vd beste doe het zelf'ketens' in belgie denk ik, hier haal ik zowat al men materiaal dat ik nodig heb.

En euhm ja idd .. was ik zelf nog niet opgekomen eerlijk gezegd :verrygood .

Zal eens wat gaan rondtouren :wacko: .

 

Greetz,

Jannick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...