Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bazz f

Mijn Eerste Kweek

Recommended Posts

Hallo mensen, al lange tijd gaat mijn aandacht uit naar het kweken van wiet, maar heb het geld niet echt om het pro aan te pakken. Nu ben ik op mijn eigen manier begonnen in mijn kast op mn kamer. Ik ben begonnen met zaadjes 1) omdat ik dit nog nooit heb gedaan 2) omdat ik niet zo snel iemand weet die aan stekken kan komen. Ik heb 3 zaadjes laten ontkiemen in cocos potgrond en daarna over gepot in een 4 liter potje met daarin grond met toegevoegde voeding voor 6 maanden. Vraag me niet hoe het heet, ik heb het maar gekregen van mijn baas :specool. En om eerlijk te zijn valt het me niet tegen, ik heb het al eens eerder geprobeerd maar kreeg toen van die lange sprietjes van wel 15 cm lang met alleen 4 blaadjes dus daar ben ik mee gekapt . Nu komen ze goed omhoog en er komen al snel meerdere blaadjes uit het kopje. Zodra ik zie dat het echt goed gaat ga ik foto's hier neerzetten en jullie (hopelijk) mee laten genieten van mijn kweek. Alle mogelijke informatie die jullie me kunnen geven is van harte welkom! Bazz Fucker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja heb wel een lamp 250 W van philips een hele oude volgens mij

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon een tl er dicht boven op gooien nah,dan krijg je nie van die gras sprietje's :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee heb nu geen last meer van sprietjes, dat was de eerste keer wel zo. Maar nu heb ik andere grond en een andere lamp. De zaadjes die ik heb om mee te kweken zijn White skunk van White Label Sead Company en Misty van Nirvana. Nu ben ik alleen zo stom geweest om die zaadjes in hetzelfde zakje te gooien en nu weet ik niet meer wat wat is. 1 van de plantjes gaat goed, althans dat vind ik en de andere 2 gaan in een iets minder tempo. Nou heeft 1 van de 2 die iets minder gaan wel een donkerder blad als de andere 2. Ik heb zo'n vermoeden dat de Shiva degene is met het donkere blad maar als jullie anders denken dan wil ik dat graag horen. Oww ja ik heb ze gelijk op 12/12 gezet. Maar mijn vraag is: groeit de plant zelf nog wel als hij op 12/12 word gezet? En hebben mensen enige ervaring met deze planten over hoe ze groeien/bloeien en hoe groot ze worden? Alvast hartstikke bedankt voor diegene die in ieder geval iets neerzetten, ik zit echt elk moment van de dag hier op deze site te spitten kijken naar informatie die bij mij past. Mijn vriendin word er zelfs gek van dat ik zo lang hier zit hahahaha. Mazzel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ik kan je met 1 vraag wel helpen ze groeien nog een aardig tijdje door 3 weekies ongeveer als ze in de bloei staan voor de rest kan ik je niet helpen

 

greets redjee

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke dan weet ik dat, in ieder geval bedankt man. zodra ik batterijen heb voor mn cam maak ik ff foto's, ik wilde vanavond foto's maken, ja hoor zijn ze weer leeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou heb net Roots 2 van Bio Nova gehaald en die man zei me het maar 1 of 2 keer te gebruiken. Denken jullie anders? En maandag even een 400 w kopen, dus ben benieuwd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom 400 watter? 250watt lamp is toch genoeg voor klein kweekje voor 3 plantjes?

Dat geld kan je beter in een pH en EC meter stoppen, dan kan je voeding meten, en zorgen dat ze die ook goed opnemen, door de juiste pH waarde!

 

Ik zou ook nog een paar extra zaadjes ontkiemen als ik jou was. En die met het donkere blad is dat niet de White Skunk, had wat fotootjes gezien en die hadden erg donker blad.

 

En, die plantjes groeien de eerste 1 a 2 weken nog en dan beginnen ze met bloeien dus zullen zo'n 3-5 weken groeien als je ze direct onder 12/12 zet denk ik zo, kijk anders even bij 'zaad direct op 12/12'-topics :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

You've got a point there Speedway. Ik denk dat ik ook maar blijf doorgaan met de 250 watter aangezien dit gewoon goed gaat en eventueel de volgende kweek een 400 watter kopen. En zit er dan niet veel verschil tussen de zaaden en degene die al aardig op weg zijn qua tijd? Ik moet eerst eens batterijen gaan halen om foto's te maken en jullie kan laten oordelen. For so long goodnight lady's and gentlemen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou eindelijk batterys gehaald, kom ik thuis en ik maak het pakje open, zijn al die batterijen helemaal geoxideerd! Dus weer terug en dit keer wel goeie meegenomen

 

 

med_gallery_8301_1599_292286.jpg

 

Ziehier mijn eerste plantjes. Moet nog wel ff wennen met foto's maken (scherp stellen).Beetje weinig i know maar wil eerst kijken hoe dit gaat. Ze hebben gister Roots 2 wortelstimulator van Bio Nova gehad, dus ik ben benieuwd hoe het gaat. Tot nu toe valt het me niet tegen hoe het allemaal verloopt, ze groeien misschien niet zo hard, maar dat maakt me niet zoveel uit.

 

Oww ja let aub niet op de wanden dit is van een tijdje terug toen ik ook zaadjes had, en deze folie erop had geplakt. Ik dacht dat het wel zou reflecteren namelijk maar ben bang dat dit niet het geval is. We zullen zien!

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_8301_1599_151644.jpg

Hier op deze foto heb ik een cirkeltje gezet net onder een takje. Er komen 2 kleine groene staafjes uit. Wat kan dit zijn? Gewoon een vertakking of iets anders? Sorry voor de niet zo scherpe foto maar kreeg hem niet scherper

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ik weet het erg k*t maar zodra ik het wel goed op de foto kan krijgen doe ik dat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoef je ook niet te zien, dat zijn gewoon nieuwe scheuten, niet zo druk maken, die plant weet wel wat die doet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is waar, ben dr beetje zenuwachtig van, is mijn eerste keer snap je? Ik laat ze toch maar gewoon lekker hun gang gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier weer een paar foto's en eentje waarop goed te zien is waar ik vorige keer op duidde. Kan iemand me vertellen wat dit is?

 

med_gallery_8301_1599_91976.jpg

 

med_gallery_8301_1599_667903.jpg

med_gallery_8301_1599_462135.jpg

 

 

Gaat het goed volgens jullie? aan de hand van de foto's dan he Mazzel BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry hier dezelfde foto maar dan met de dingen waarover ik me afvraag wat het zijn. 2 kleine staafjes aan weerszijde van het stammetje en het zijn geen vertakkingen volgens mij. Who knows?

med_gallery_8301_1599_241586.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

kweet er zelf nie zo veel van ma mss okselhaartjes ?

 

 

vanaf hoeveel weken als je uit zaad kweekt kan je eignlk de sexe van je planten zien ?

 

succes ziet er mooi uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoizzz,

 

de zaailingen zien er goed uit ;)

de phillips lamp is een Tijdelijke oplossing, haal een Tl lampje, en laat ze daaronder in voorgroei staan. ;)

om te weten ofdat het een mannelijke of vrouwelijke plant is weet je maar later

 

@nipopotamme en Bazz fucker =>

 

 

spendeer wat uurtjes om heel wat te lezen en te leren hier op de forum.

Uitleg in overvloed !!

 

 

 

 

Nog veel succes

Grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke na goed zoeken op het internet heb ik gevonden wat het is. Die 2 groene staafjes zijn stipules, zie hieronder

 

med_gallery_8301_1599_27130.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo hier wat nieuwe pic's. wat vinden jullie ervan?

med_gallery_8301_1599_341560.jpg

 

med_gallery_8301_1599_475433.jpg

 

med_gallery_8301_1599_764920.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn leuke plantjesman

 

alleen mss volgende keer beter zonder het licht aan foto's maken

 

lijkt het nou door het licht dat bladeren bruin zijn of ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja lijkt inderdaad door het licht ja en i know wat het licht betreft maar ja is zo donker he in die kast;)

 

maar vind het wel goed gaan naar mijn mening, nu alleen afwachten wat het gaat worden,

 

MAN OF VROUW?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...