Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest

CO2 en

Recommended Posts

Guest

kan er iemand mij vertellen hoe je CO2 aan je plant kan toevoegen. Ik heb gelezen dat je je plant kunt doen verdubbelen door CO2 en stikstof toe te voegen :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

CO2 = Stikstof..

Hoe?

Stikstof adem je zelf uit.. vooral veel tegen je planten praten dus.. nee dit is geen grapje :!:

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik zo vrij mag zijn?CO2

 

 

Het verhogen van koolstofdioxide in je lucht kan je groeisnelheid de hoogte in doen schieten,

misschien ze wel verdubbelen. Het blijkt dat de plant ontstaan is in een tijd waar er meer natuurlijke co2 in de lucht hing.

De plant gebruikt de CO2 voor fotosynthese om zo suikers aan te maken die hij gebruikt om vezels aan te maken.

Het verhogen van co2 in de lucht zou dus je planten meer mogelijkheid geven om suikers aan te maken

en hierdoor kan hij veel sneller gaan groeien.

 

Omdat het nogal duur voor zo een installatie aan te schaffen heb ik hier enkele manieren om het te doen met dingen

die je in huis hebt liggen. Goedkoop dus. Naar het schijnt is het het meest te gebruiken voor de bloei,

want dan is de plant het grootst en is het moeilijker om lucht te laten circuleren rond de bladeren.

Zou er toch mee stoppen minstens 2 weken voor het oogsten. Let wel op,

het kan zijn dat je planten een stuk vroeger rijp zijn.

 

 

2 goedkope manieren om co2 aan te maken :

 

Manier 1

 

A list of whats needed

 

4,5 kg witte suiker

20 liter emmer met deksel

17 liter water

Een goed gebruinde toast.

Een soeplepel droge gist (voor brood te bakken)

 

Kook het water, laat het wat afkoelen, doe de suiker erbij en roer tot ze is opgelost.

Laat het dan verder afkoelen tot kamertemperatuur. Doe je dit niet dan zal het niet werken!

Nadat het suikerwater afgekoelt is laat je de toast op het water drijven.

Doe nu de gist op de toast dat op het water drijft.

 

 

Na enkele dagen zal de gist beginnen werken op de toast en bubbels (CO2 bubbels) beginnen maken in de emmer.

Na een week zal ze nog meer beginnen bubbelen.

Beste is dat men een gaadje boort in het deksel van de emmer waar men dan een darmpje doorsteekt.

Zorg dat er enkel co2 naar buiten kan via het darmpje. Hang het uiteinde van de darm nu boven in de ruimte.

Hierdoor zal de CO2 via het darmpje naar boven gestuwt worden, uit de darm en op je planten.

CO2 is namelijk zwaarder dan lucht. Het valt dus.

Er moet natuurlijk nog steeds genoeg verse lucht in je ruimte komen... Wat van groot belang voor gezonde planten.

 

 

Manier 2

 

Een andere manier om CO2 te verwekken (met zelfde principe) is ongeveer 56gr suiker 2 liter water in een 5liter bus

(eerst steriliseren met bleekwater en water, dan spoelen). En dan nu... een paar cc's urine erin doen,

of je kan altijd gist-voeding ofzo gaan halen bij iemand dat zen eigen brouwerijtje heeft. Voeg gist toe,

schud, en houden op 25°C. De komende 2weken zal dit zoiets van 14gr CO2 produceren voor elke 28gr suiker dat je nog toevoegt.

Doe er in het begin nog wat extra suiker bij, als het proces begonnen is om de 3 dagen 28gr bijdoen.

Dit komt van iemand die beweerd dat zijn groei fenomenaal gestegen was en hij in 8 dagen 38cm groei heeft gemeten.

Hij werkte met een 250 watt HPS lamp.

 

Als je nu ook zo een darmpje door de stop of de bovenkant van je bus steekt kan je de co2 weer lijden tot op je planten.

Aangeraden is dat je het uiteinde van de darm in een potje water steekt.

Zo kunnen er geen microben in en kun je zien als het werkt.

Er zal dan drukvulling in je bus ontstaan tot er genoeg druk is om co2 via het water naar buiten te stuwen.

 

 

 

Ik gebruik ook een van deze manieren.

Maar dan wel om de reden dat er bij mij tijdens de nachtperiode voorlopig geen verse lucht kan aangevoerd worden

omdat anders mijn ruimte te koud wordt. Men planten gingen nogal hangen dan in die periode...

Door dat CO2 systeempje in mijn ruimte te zetten is hier een grote verbetering op .

 

veel plezier er mee.mzzl.............

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk dat verhaal,maar in de nacht scheiden ze juist co2 af,ze nemen het alleen niet op,en dat ze gaan hangen is vrij normaal,je zal zien dat na verloop van tijd vanzelf weggaat,het is zeker na een uurtje dat de lampen uit zijn?kijk maar eens voorzichtig als het nog 4 uurtjes donker is voordat de lampen aangaan dan zal je zien dat er niets aan de hand is.

dat verhaal is wel boeiend het zou heel goed kunnen,ik heb het een tijdje uit een cilinder gespoten en er was een duidelijk verschil in grote en bloei,

er is een MAAR uit cilinders de hoeveelheid moet je nauwkeurig nameten anders zou je wel eens heel erg verdrietig worden als je het gaat wegen,ze mogen er dan wel groot uitzien maar schein bedriegt,als je teveel co2 toevoegt verkloot je de opbrengst,dus er komt nog wel wat bij kijken je hok moet trouwens ook perfect draaien anders werkt deze toevoeging averechts.

Share this post


Link to post
Share on other sites

had die eerste methode in het verleden al eens een keertje geprobeert maar bij mij waren er geen bubbels te zien :roll: weet nu niet of ik iets verkeerds gedaan heb de uitleg was toen in het engels maar ik dacht van wel na een week was het brood helemaal week geworden en geen bubbel te zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil nog iets toe voegen aan dit sprookje :roll:

Co2 tijdens de nacht is vergif voor de plant!

Alleen co2 geven als het licht is!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik voor CO2,een blauwe CAMPINGAZ fles,de grooste.

Er op ,staat een pitje, Ik zet dan alles uit, en de temperatuur loopt soms hoog op 35c.

Er zijn ook CO2 generatoren te koop maar die kosten een vermogen.

Het nadeel van zo,n CAMPINGAZ fles is dat je er steeds heen moet om hem aan en ui te zetten.

Het is raar dat in de CANNABIS wereld zo weinig wordt gedaan met CO2.

In de tuinbouw, tomaten, paprica,s, komkomer, bloemen en groene planten maakt men altijd gebruik van CO2 ,al jaren is dat zo.

Planten die CO2 krijgen gaan altijd beter dan planten die dat niet krijgen.

Het gebruik in de tuinbouw bewijs dat.

Er moet voor de kleine of grote wiet boer iets zijn wat geen vermogen kost maar toch goed werkt.

Meschien wat voor de WILIE WORTELS onder ons.

GROETJES BART

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil jullie niet teleurstellen maar het is onmogelijk om een goedwerkend CO2 systeem te creeen zonder flink te investeren.

Echt zin heeft het als je het CO2 gehalte met de factor 5 kunt opkrikken. Normaal zitten er 300 ppm in de lucht en dat moet naar 1500 ppm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Bartje :arrow: in de tuinbouw werkt het ook iets gemakkelijker. Daar maken ze gebruik van rookgas reinigers en wordt dus de lucht die uit de ketel komt(die toch moet branden) gezuivert en terug gestuurt naar de kas.

Verder heeft het daar ook nut, want het is toch een gigantische investering om een goed systeem op te zetten.

Naar mijn mening ook de inverstering niet waard voor een hobbykweker of iemand die op zolder zit.

 

En onbewaakt open vuur in m'n hok, daar ben ik niet zo blij mee :?

Zet ik liever een paar vaten suikerwater :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe maak je dat,dat suikerwater.In het Boek MARIHUANA binnen van Jorge Cervantes staat.

Neem een emmer van een liter of5.

Meng een half pond suiker met een pakje bruoersgist in ongeveer 3 liter warm water.

In De laaste zin staat:DE stank zal echter zelfs een made misselijk maken.

Is dat wat je bedoeld.

GROETJES BART

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk eens bij het 3e bericht in dit topic.

Verhoudingen reken je dan maar zelf uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

levensgevaarlijk die CO2 in een huiskweek NOOIT doen!!!

Als je dit in een woonhuis toepast ben je volgens mij onverantwoord bezig, vergelijkbaar met de mogelijkheid tot koolmonoxidevergiftiging van slecht afgestelde gasbranders

CO2 is lichter dan gewone lucht en je ruikt het ook niet

gewoon een ding begin er thuis nooit aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe zit het met CO2 uit flessen.

Is er iemand die daar mee kweekt.

Waar koop je dat .

Graag heel veel antworden AUB.

GROETJES BART

Share this post


Link to post
Share on other sites
levensgevaarlijk die CO2 in een huiskweek NOOIT doen!!!

Als je dit in een woonhuis toepast ben je volgens mij onverantwoord bezig, vergelijkbaar met de mogelijkheid tot koolmonoxidevergiftiging van slecht afgestelde gasbranders

met als enige verschiol dat co2 op zichzelf niet giftig is. je moet natuurlijk niet aan zo'n fles gaan proberen te hijsen want dan krijg je gewoon geen zuurstof binnen, maar co2 opzich isdus niet giftig. het verschil tussen co2 en co is dat co heel makkelijk met zuurstof, zo gemakkelijk dat het de zuurstof uit je bloed kan onttrekken, en da's dus wel giftig.

greetz, thagrazzhopper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het werkt toch iets ander Grass :arrow:

 

CO2 is zwaarder dan zuurstof en daarom moeilijker uit te ademen.

CO daarintegen gaat een verbinding aan met je rode bloedcellen, waardoor het niet meer mogelijk is om O2 te verbinden.

 

@ sjeepee;

ben ik het niet met je eens, als je maar bepaalde dingen in acht neemt

anders kan in nog wel 100 dingen noemen die onverantwoord zijn

 

@ Bartje :arrow: je kunt het beste naar een drankhandel gaan en daar het koolzuur halen wat ze gebruiken om de biervaten op druk te zetten. Dit werkt perfect en men vraagt nergens naar. Men zal er echt niet raar van op kijken. Het is wel een dure hobby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij de growshop hebben ze tegewoordig ook van die co2 tabletten te koop. Die donder je in een emmer water en dan bruist die geruime tijd flink door. Of het veel uitmaakt dat durf ik niet te zeggen maar dit lijkt mij toch de goedkoopste en gemakkelijkste manier om je planten wat extra's te geven!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

die co2 tableten doe je in je voedings vat waardoor de co2 opgenomen word door de wortels

Het effect is niet echt super het was bij mij maar 1 gram per plant meer

Ze zijn wel goedkoop dus proberen ken geen kwaad

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik me co2 mooi voor me eitje te bakken en niet voor me planten ik krijg ze zonder co2 ook super goed en mooi en daar bij gaan ze 4 keer per jaar ook nog goed in de bloei :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...