Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
yoesem

Een Wietharem Onder Je Bureau

Recommended Posts

Na een goed verlopen 1e kweekje, en een wat mindere tweede draait de wietharem weer op volle toeren.

 

De setup:

-7x18w tl (126w totaal)

-2 pc fans op 12v voor afzuiging en actieve inblaas

-homemade kast 80x40x65 (lxbxh)

-7 liter potten

-gebruikte allmix grond

-Hesi TNT complex groeivoeding

-ATA organics bloom c bloeivoeding

-kleine koolstoffilter

 

De genetica:

Gourd Buster is a cross between a City Slicker(pG-13xNYCD) female and a male Killa Queen. A compact plant with an excellent yield,great lemon/citrus flavor and a head denting stone.

 

BerryBolt is a cross between a G-Bolt(pG-13 x Yumbolt) female and a male Bubbleberry from Dman. Another compact plant with a modest yield,berry flavored buds and a nice body stone.

 

Ze zijn 13 januari rechtstreeks de zaai/stekgrond ingegaan en 4 dagen later waren 9/10 boven.

 

18 januari

Zoals je hier ziet heb ik boterhamzakjes gebruikt om een hogere lv te krijgen, en dit kan ik iedereen aanraden werkt perfect.

 

med_gallery_5556_1410_375488.jpg

 

 

 

med_gallery_5556_1410_1246704.jpg

 

 

 

 

24 januari

Na een klein temperatuurprobleem(iemand had een kussentje in mn f*cking luchtuitlaat gedaan, wat 5 uur lang 50 graden betekende :specool ) bleven er 8 over. 4 berrybolt en 4 guardbuster. Ook meteen maar even de actieve inblaas wat vergroot en naar boven verplaatst. Temperaturen zijn nu 26-28 overdag en 20-22 's-nachts en dat bevalt ze prima :)

 

med_gallery_5556_1410_616464.jpg

 

De kast waar alles gebeurd.

 

med_gallery_5556_1410_361293.jpg

 

links guardbuster, rechts berrybolt

 

med_gallery_5556_1410_86406.jpg

 

guardbuster

 

med_gallery_5556_1410_787553.jpg

 

berrybolt

 

Ik zal proberen hier een wekelijkse update met foto's te posten, maar ben erg afhankelijk van mn fotograaf aangezien ik zelf geen camera heb.

 

commentaar is altijd meer dan welkom.

 

:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou.. je hebt het wel al goed voor elkaar he :) Leuke soortjes ook van Mota! Compact, goed geselecteerd. Kortom, je bent lekker bezig :(

 

mooi reflecterend kastje ook. Heb je achter je TL ook reflectoren? Zag een paar mooie in dit forum, verkrijgbaar bij de aquariumwinkel. Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja die staan hoog op mn verlanglijstje, maar vind 8 euro per stuk nogal prijzig

 

Vorige kweek heb ik aluminiumtape op de buizen als reflector geprobeerd, maar dat was echt een ramp, de temperatuur steeg met een dikke 5 graden en was amper te beheersen.

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ook van daklatjes een houten frampje maken en daa aluminium folie tegenaan spannen, zoiets als een spiegelkap maar dan een stuk goedkoper :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

haai

 

ben benieuwd hoe dees gaat yoesem,heb hier ook gourdbuster en berrybolt liggen voor een volgende kweek!

 

in mn zaailingwen/stekkenkast heb ik ook alutape op de tls geplakt en dat ging prima[na meting met een luxmeter kreeg ik toch een bult licht meer op mn zaailingen tov reflectoren]

bijkomend voordeel was dat de warmte niet onder de reflectoren blijft hangen maar tussen de buizen naar boven wegkan :)

 

 

 

groetels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi gedaan :) hij is nog kleiner dan mijn hokkie , maar wat ga je met je plantjes doen als ze groter worden?:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Leo: Scrog hè, staat in de titel van het topic :)

 

Leuke soortjes, vooral die eerste lemon/citrus smaak bevalt me wel!!! :(

Dus deze ga ik volgen :specool

Succes!

 

gr.speed

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor alle snelle reacties :)

 

@ronzor

Zijn inderdaad prima zaden, ze gaan echt als een speer en weinig problemen bij het kiemen. Maar als je die twee hebt betekent het dat je waarschijnlijk de labelled mix hebt en dan heb je dirt harry ook nog in de koelkast liggen. Dat is degene waar ik echt naar uitkijk, vooral omdat het een herijuana kruising is.

 

En tja, die alu folie werkte bij mij echt niet, de hitte bleef veels te erg hangen, maar dit lag ook wel erg aan de afzuiging.

 

@leo-

Als je kijkt bij mn eerste kweekje kan je wel zien dat het echt goed mogelijk is nog flinke bossen te kweken in mn miniharem. En ik ga inderdaad scroggen deze keer na altijd met touwtjes te hebben gewerkt wat wel leuk is maar echt teveel tijd vergt en minder goed werkt.

 

:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool hoor! Dat kan best eens leuke toppies gaan opleveren. Wat betreft Mota, echt jammer dat hij heeft moeten stoppen. Prachtsoortjes voor handelsprijzen, en dat in deze tijden. Alvast veel succes en ik kijk al uit naar het rookverslag! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_5556_1434_62698.jpg

 

 

med_gallery_5556_1434_18198.jpg

 

 

mijn kastje in solidworks(CAD), mischien handig om te zien.

 

mochten mensen interesse hebben in een soortgelijk supersimpel 3d model dan kan je me altijd pmen met foto's en uitgebreide dimensies, of ik er ook echt tijd/zin voor heb is afwachten natuurlijk :( .

 

met de planten gaat het uitstekend, 5 vingerig blad op de 2e internode :specool.

 

Hopelijk weet ik de fotograaf en met name de camera morgen weer hierheen te lokken en dan volgt er weer een update.

 

yoesem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanwege een luie fotograaf heeft de update even op zich moeten laten wachten, maar hier issie dan:

 

 

2 februari

gallery_5556_1434_1694611.jpg

 

groepsfoto

 

gallery_5556_1434_2659796.jpg

 

guardbuster

 

gallery_5556_1434_2734198.jpg

 

berrybolt

 

gallery_5556_1434_1063814.jpg

 

berrybolt

 

gallery_5556_1434_2036722.jpg

 

 

gallery_5556_1434_652854.jpg

 

:tu een zieke guardbuster

 

gallery_5556_1434_26215.jpg

 

zelfde plantje als hierboven

 

 

 

Zoals je kunt zien heb ik een probleempje met de bladeren. Nu heb ik al de hele zieke-plantjes gids doorgelezen en heb al een idee waar het aan kan liggen. Eeen stikstofprobleem, maar dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk aangezien ik dezelfde grond gebruik als voorheen maar nu met voeding met veel stikstof. Een overvoedingsprobleem, ik heb ze in de 2e week een kwart dopje voeding op 500ml water gegeven en 3 dagen later nog eens. Dit kan teveel zijn, maar dan zou ik juist heel groene bladeren moeten krijgen of alleen wat bruine puntjes en zoals je ziet worden de bladeren helemaal geel. Als laatste kan het de ph zijn, het ziet er echt naar uit dat ze het niet kunnen opnemen. Maar bij voorgaande kweekjes ging het altijd wel redelijk op heel soms een geel blaadje na maar dat kan liggen aan het gebrek aan voeding. Daarnaast zit ik even in een krappe periode en kan ik niet zomaar even 40 euro missen voor een ph-meter. Kan ik op een andere manier erachter komen of dat het probleem is, of zal ik ze toch maar zo snel mogelijk verpotten en hopen dat ze door wat verse grond weer bijtrekken?

 

:whistling verder ben ik echt blij met de vooruitgang, de plantjes blijven redelijk compact en ze blijven goed doorgroeien.

 

tot de volgende keer maar weer,

 

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er leuk uit :whistling

maaar, misschien dat ze grotere potjes willen?

 

gr.speed

 

(PS: ScrOG ? waarom dr cr klein, zijn die minderwaardig :specool ?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mota is the best :whistling

Te gekke soortjes heb je staan.Ik heb afgelopen jaar herijuana gegrowd en gerookt en dat is meer dan de moeite waard.De dirty harry's heb ik mooie verslagen van gelezen.

 

Is je medium te nat?

Wat is de temperatuur van je aarde?

Meet je de ph van je water?

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zien er wel goed uit alleen jammer op die onderste blaadjes na die lijken allemaal wat geler te zijn of zie ik da verkeerd.

 

ik heb trouwens hetzelfde probleem als jij :s ik heb ok geen idee wat het kan zijn maar ik denk dat het de PH is

Share this post


Link to post
Share on other sites

@speedway:

Ja dat denk ik ook, zit alleen met het dillema dat ik geen 8 potten heb die groot genoeg zijn en in mn kast passen, kan maximaal 6 7liter potten kwijt. Dus nog even kijken hoe ik dat ga oplossen, mischien tijdelijk in halve colaflessen tot ik het geslacht kan zien.

 

@sannie:

Ja ben ook dolgelukkig dat ik als hobbykwekertje deze genetica heb weten te bemachtigen. Motarebel is echt een held dat hij zoveel moeite deed om goede zaden zo goed koop mogelijk aan te kunnen bieden. En dirty harry lijkt me inderdaad echt meer dan de moeite waard. Volgende keer ga ik stekken nemen van 1 van deze soortje en daarnaast de dirty harry :whistling .

 

mijn medium is niet echt te nat, geef eens per 2/3 dagen een halve liter water voor beide schotels.

De temperatuur van de aarde is denk ik wel prima, zoals je in dat 3dmodel en op de foto's kunt zien stroomt de lucht direct tussen de planten en de lampen door.

Ja zoals in mijn post staat heb ik momenteel even geen budget voor een ph-meter en het ging voorgaande keren eigenlijk altijd wel goed, maar denk wel dat het hieraan ligt. Zou mijn ph te hoog of te laag zijn met 70/30 zaai/stekgrond en allmix met wat tnt voeding?

 

@D-magic:

bedankt, en die gele blaadjes zitten me ook echt niet lekker. Het ging echt perfect en zie ik duidelijk dat ze vertraging oplopen.

 

 

Ik heb ook gelezen dat bij ph-problemen en/of overvoeding ook vaak gekrulde of vervormde bladeren voorkomen. Ik heb even gekeken en heb best wel wat vreemde vergroeiingen gezien:

gallery_5556_1434_606241.jpg

 

Een aan elkaar gegroeid blad

 

gallery_5556_1434_930625.jpg

 

deze maakte bij de 2e internode 4 blaadjes aan i.p.v. 3 of 5, wel mooi dat symetrische :tu

 

Ben dus alweer een stapje dichterbij maar zou graag willen weten of iemand zeker weet dat het ph is, dan zit er niks anders op dan wachten tot de ph-meter aangeschaft kan worden.

 

later :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij gebeurt dat altijd wel hoor dat ze een blad aanmaken met 4,6 of 8 vingers

 

ik heb zelf ook een plant met 8vingers :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

excuses voor het lange niet updaten, een aantal belangrijkere zaken hadden even voorgang.

 

helaas geld dat ook voor de planten en zijn ze er inmiddels hard op achteruit gegaan.

 

help mij dit oplossen!

 

klik hier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...