Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

onderInvloed

Alternatieve Aanpassing

Recommended Posts

mensen, wie kan mij een antwoord geven op de volgende vraag:

 

ik heb 4kante meters genoeg maar moet een hok bouwen welke is aangepast aan 10 kilowatt stroom.

 

Nou moet ik dus weten hoeveel lampen en afzuig en inblaas en ventilatie etc. ik kan installeren om een totaal wattageverbruik te krijgen van 10 kilowatt.

 

Het moet dus berekent zijn met het totale stroomverbruik in wattage van alles wat in het hok stroom verbruikt.

 

Iemand enig idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeggen, ga ZELF eens rekenen ;)

Of gebruik de stroomcalculator van het wietforum, maar het is heel makkelijk..

 

10KW is 10.000 watt

 

Dus 20 lampen zou wel moeten lukken, je kan beter teveel dan te weinig rest stroom overhouden :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

22x600w=13200watt volgens mij

 

ik bedoel

 

een afzuiger en een inblaas enzo trekt toch ook een aantal watt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zit hem vooral in de piekspanning als de lampen opstarten.een goede growshop heeft hier wel kasten voor zodat ze niet allemaal tegelijk aangaan.dus 10000 deelen door 600 gaat hier niet op .dus goed informeren in de shop.anders knalt de hoofd zeekering eruit.je kan ook 2 hokken maaken en dag en nacht gaan draaien.dan kan je pas knallen bv 2 hokken met 14 lampen moet dan gaan.ps als ze je pakken is papier prikken er niet meer bij ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 hokken om dag en nacht te draaien was al een punt om over na te denken maar krijg ik daar geen problemen mee als ik eerst 18 uur moet draaien?

 

ik bedoel

ze gaan dan wel 6 uur over mekaar heen toch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zijn je plantjes als het goed is nog klein genoeg om in 1 hok te passen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 hokken 11 lampen (12 uur )11 l;ampen is 6600 w x 2 hokken =13200 over 24 uur verdeeld

 

 

1 hokje met2 hpi lampen om voor te groeien (18 uur )2 x 600 w =1200 w

 

vatverwarmer 500 w

afzuigers fans en de rest 1000 w

 

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

helaas.. zo kan en mag je dus niet rekenen. Een VSA gebruikt zo'n 70 watt of meer, ga uit van zo'n 700 watt per lamp.

 

Daarnaast hebben lampen niet een beginnende piekspanning, maar piekstroomverbruik als ze aangaan dat zeer hoog kan oplopen waardoor je zekeringen er als raketten uitschieten als je ze allemaal aan zou doen. Met 10 KW zou ik zeker een KW reserve overhouden om dat op te vangen, ook als je de lampen in groepen achter elkaar aanschakelt (wat me in ieder geval nodig lijkt).

 

Met 10 KW zou ik gaan voor een 400v installatie en 400v lampen. Hebben een hogere lichtopbrangst en het scheelt enorm in je schakelcapaciteit en bekabeling. Maar wel door een vakman aan late nsluiten, dit is niks voor prutsers. Bij een drie fasen aansluiting komen er andere dingen om de hoek kijken.

 

Bij 230 volt kom ik met 600 watt lampen uit op zo'n 10-11 maximaal als je ook nog wat stroom wilt overhouden voor de rest.

 

Als je twee 12/12 hokken maakt kun je perfect een TLhok erbij maken om je stekken of zaailingen op te kweken. Dat gebruikt weinig stroom en dan hoeven je bloeihokken nooit leeg te staan. Dus dubbele oppervlakte, 2 x zoveel lampen in gebruik. Het schakelen moet dan wel perfect gaan, de ene kast mag absoluut nooit tegelijkertijd aangaan met de andere kast. Gebruik één timer om de beide verdelers aan te sturen, met een hoog vermogen 3 fasen omschakelrelais.

 

Haal er maar een installateur bij, niet zelf gaan klooien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sowieso stof tot denken

 

leuk

 

installateur is voor handen dit is geen experiment

moet gelijk goed

 

ben zeer geintresseerd in wat anderen nog voor suggesties hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...