Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

KOOL

4 X Fs Grapefruit Onder 250 Watt

Recommended Posts

Ik denk toch dat de bladprobleempjes( groot zijn ze niet ) met de waterhuishouding te maken hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey atmo... cool dat de pro's ook even in mijn topic kijken! Wat bedoel je dan precies met waterhuishouding? Te nat of te droog?

 

Nu geef ik langs onder water (400 of 500 ml) in de schotels... zodra het water in de schotel op is laat ik ze nog 1 dag droog staan en dan krijgen ze hun portie weer. In het begin heb ik ze wel 1 keer te droog laten staan.

 

Ik heb ook de indruk dat als je langs onder watergeeft dat de bovenste aarde te hard indroogt. Lijkt wel kurkdroog tot halverwege de pot...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou goed kunnen ja , en eenmaal uitgedroogde grond krijg je haast niet meer vochtig/nat. Het vermogen om water op te zuigen van je grond is dan onvlodoende. Dit wordt beter wanneer je bv 40% cocos door je grond doet . Ook moet de grond niet te los liggen maar enigsinds worden aangedrukt .

 

Wanneer je grond goed in staat is water snel te verdelen voorkom je uitdroging of plaatselijke overbewatering.

 

Geef anders nog eens wat water langs boven langs de randen ( niet rond de stam).

Share this post


Link to post
Share on other sites

he man

zou eens zoeken op supercroppen ivm je hoogte verschil haal je er mischien net iets meer uit

maar voor de rst gaat het top :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even samenvatten:

 

- 03 dagen 24/0

- 46 dagen 12/12

- 27 dagen bloeiverschijnselen (= midden week 4 bloei)

 

Foto zonder flits:

gallery_9231_1342_112319.jpg

Iets dichterbij, zonder flits:

gallery_9231_1342_121206.jpg

 

De rest van de foto's met flits getrokken:

 

De langste krijgt nog meer gele blaadjes in de top:

gallery_9231_1342_114058.jpg

De langste in zijn geheel:

gallery_9231_1342_105483.jpg

Plant 2 in zijn geheel:

gallery_9231_1342_42019.jpg

Plant 3 in zijn geheel:

gallery_9231_1342_144725.jpg

Plant 4 in zijn geheel:

gallery_9231_1342_54621.jpg

 

 

Momenteel heb ik problemen met de waterhuishouding (zie ook Atmo's comment eerder). Ik ben begonnen op een standaard potgrond voor groenten, maar dit blijkt nu toch rotzooi te zijn. Voor een volgende ronde wil ik vooral de grond en de potten gaan upgraden, ik wil ook zeker een 5de plantje om het gat in het midden te vullen (daar verlies ik veel licht nu).

 

Voor de rest is alles goed onder controle alleen jammer van de gele bladpunten. Ik weet niet of hier alsnog iets aan te doen is.

 

@joop doop: bedankt voor de tip. Ik heb het supercroppen gezien, maar ga deze ronde de planten gewoon laten gaan. Experimenteren zal voor de volgende keer zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo dat zijn toch aardige toppen gozer ;) en dan moet je nog een week of 4-5 bloeien

ik hoop dat mijn plantjes ook zulke toppen krijgen ;), hoe lang zijn ze nu?

 

weet je al wat voor soortje je de volgende keer gaat nemen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plantjes zijn nu tussen 25 en 35 cm.

 

Voor de volgende ronde...

 

Ik heb nog Nirvana Citral en Alien NLX liggen. Maar misschien wordt het toch wat anders... Killing Fields of zo'n heftige Afgaan (is daar trouwens goed zaad van?).

 

De potten wil ik vervangen door een grote bak, als grond wil ik Plagron batmix of alleszinds een goede grondmix. Misschien ook nog een fancontroller... en nog wat grotere inlaatgaten... De rest zit goed ... denk ik ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

die zien er goed uit, ;)

 

en een formidabele geur hebben die natuurlijk ook

 

en voor de volgende, citral is ook een zeer lekkere

ik heb er hier een paar gram van liggen, ;)

maar hoe het groeit weet ik niet, :)

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

WOW :) en dat vanuit 250 Watt.... en ze moeten nog 4 weken ? ;) :D

 

Ziet er goed uit kerel.

 

Die gele puntjes komen puur door overvoeden.

 

Ze hoort dat ook. Doek ook altijd ... de planten op hun top laten gaan.

Altijd als ik gele puntjes in de bladeren krijg dan zit ik net iets boven de

normale toepasselijke EC waarde. Zolang je dit maar niet overdrijft is er

niks aan de hand en ben je ze gwoon aant vetmesten. Nog NET niet de

druppel die de emmer doet overlopen zeg maar.

 

Ik kweek wel op mapito maar het verhaal blijft kloppen op welk medium je

ook kweekt.

 

Dit verhaaltje ga ik aflezen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag begin ik aan week 6 van de bloei. Kunnen de kenners zien hoe lang nog? 2 of 3 weken?

 

gallery_9231_1342_1142909.jpg

 

gallery_9231_1342_288595.jpg

gallery_9231_1342_628762.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat goed hoor.

de gele blaadjes had ik ook naar het einde toe

in mijn geval nog wat meer door te dicht bij de lamp te staan, :specool

heb vandaag 150 gr droog vd takken gehaald van 3 planten, maar er is nog wel 50 gr te knippen

 

ben het aan het roken nu, en t is echt wel speciaal van smaak en vooral geur

en je wordt er lekker high en actief van. (en vreten doe ik er ook van, :verrygood )

 

succes verder

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoe is de structuur Patpot? Fluffy wiet of toch stevige topjes van de Grapefruits?

Share this post


Link to post
Share on other sites

een beetje er tussenin vindt ik

zeker niet zo stevig als de white widow

maar met veel glasharde kristallen

tijdens het knippen kraakten sommige blaadjes als glas

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er zeker goed uit pik, lekkere dikke topppen toch nog onder een 250wattertje :specool

 

ik blijf het telkens maar zeggen maar hoop dat die vna mij net zo worden dan ben ik zeeeerrrr tevreden :verrygood jouw plantjes zijn een mooi voorbeeld voor aangezien er veel overeenkomt met onze opstelling

 

is je PH en je EC wel goed??ivm met de gele puntjes

je krijgt sowieso wel gele bladeren aan het eindemaar toch

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn toch mooie toppen he

ze zijn aan de foto's te zien, de laatste week nog goed gaan zwellen

jammer van de blaadjes

het is bij jou toch wel iets erger dan het bij mij was.

 

en hou ruikt het nu?

lekker he

en het blijft zo ruiken, ook als ze droog zijn

 

ah ja, de bovenste toppen die het meeste licht gekregen hebben,

waren toch behoorlijk hard en vast

 

in m'n vorige reply had ik nog niet alles vd takken gehaald

nu wel, en er waren van de totale hoeveelheid toppen, iets minder dan de helft, echt vaste toppen

de rest was iets minder vast, maar zeker niet fluffie

 

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fijne reactie patpot... ik voel ook aan de toppen, en ik voel ze nog goed hard worden, hopelijk komt dat helemaal goed tegen het einde. De geur is ook lekker, stinkt zeker niet zoals sommige wiet wel doet.

 

Die gele blaadjes komen omdat m'n grondje helemaal ontregeld is. Ben met een matig medium gestart, het heeft last van krimp en houdt geen water vast. Bovendien is het te zuur geworden.

 

Heb ondertussen naar recept van Rataplan een nieuw grondje gemaakt voor de volgende ronde: 50% DCM Vivimus voor groenten, 25% Buxus potgrond, 25% Cocopeat en een klein handje kalk. Hopelijk gaat dat stabieler zijn en mooie groene planten afleveren. De tensiometer en fancontroller heb ik ook besteld. En ik heb een mooie bak van 40cm bij 40cm gevonden die precies in m'n kastje past. Volgende week verwacht ik de zaden...

 

Mooie vooruitzichten dus.

 

Greetz

Kool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad mooi vooruitzicht.....Schitterende knotsen zeg, en dat met 250 watjes :specool

 

Successs ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd een licht puntje op die top smoker, wat is dat kool???

 

zien er echt heel erg lekker uit en jammer van die blaadjes mja het gaat om de toppen uiteindelijk he :specool

 

wat voor zaadjes heb je besteld?

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat zie ik daar boven op die hoofdtop links achter?

Dat heeft die plant al van in het begin, is een bosje witte haartjes... ik check dagelijks naar mannelijke bloemen, maar ik kan je verzekeren dat het gewoon een bosje witte stampers zijn...

 

Ik heb besteld 5 x Greenhouse Seed Company The Church Female:

 

(weet iemand welke tags ik moet gebruiken om die youtube filmpjes te posten met beeld? edit: Gelukt - thanks speedway)

 

the Church is one of the new plants in the 2006 Green House Seed Company catalogue. The strains is presented in the feminized version, with the new packs of five and ten seeds to replace the 15-seeds pack of 2004-2005. The Church is a sweet indica-sativa cross with a great production and a good resistance to mould and bud-rot. It comes from a Swiss sativa plant, crossed with a Skunk and a Super-skunk from Holland, and then backcrossed to a Northern Lights plant for the stabilization process. The result: a mostly indica plant with very sweet taste, a very strong effect on the body and a pleasant cerebral high. Short, compact plant, it develops with a typical bushy shape; the strong branches support well the fast-forming, heavy buds. The internodes are quite short, averaging 5-7 cm; the leaflets are overlapping, showing the final predominance of the indica traits.

The Church is fast and easy to grow, with a very strong fiber that makes it ideal for outdoor extreme conditions (high resistance to wind, rain, humidity). It is also perfect for indoor, thanks to the compact size and the high production per square meter. The Church flowers in 9 weeks but many commercial growers harvest it after just 8 weeks. The density of the buds guarantees that the maximum production is reached already in week 8, but an extra week will definitely improve resin and taste. At the Green House Seed Company we like to achieve the best taste, and we usually allow 9 full weeks before harvest. The flower structure is very compact, dense, with big round calyxes. The high calyx-to-leaf ratio gives less chlorophyll than with most indica-sativa crosses, giving an extra sweet note to the fruity aroma of this strain.

The Church is low on CBD and CBN compared to the level of THC, giving a very stoned effect that evolves rapidly in a smooth high. Quite a complex effect that pleases people in social as well as introspective moments.

The smell of the Church is strong, sweet and fruity. It has a light sativa background with woody notes.

At the Green House Seed Company we like to grow the Church in earth to achieve maximum sweetness, but the highest production is achieved in hydro systems. The plant is very good for outdoor humid / rainy areas, or wherever mould and fungi are issues. We tested the resistance to mould of this plant in the humid valleys of Switzerland, where fog and rain are a real menace to healthy buds. The results were very good, with less than half the damage compared to other strains. The compact size of the Church allows guerrilla grower to hide their crops easier than with taller strains, and the plants are very easy to bend thanks to the very flexible fiber.

In the Mediterranean regions the Church finishes outdoor in early October. The feminized seeds allow maximum efficiency both indoor and outdoor, with no special requirements.

 

 

 

 

 

 

maar... ik had nog 4 zaadjes van Nirvana liggen van in 2003: PPP feminized... die ben ik nu aan het ontkiemen, als die het nog doen dan groei ik die eerst uit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe, kool

da's interessante info, :specool

 

ik geloof dat we dezelfde smaak hebben, ;)

zie wat ik hier in m'n zaad voorraadkastje liggen heb

med_gallery_5497_1215_78436.jpg

 

 

ik had die gekocht om deze zomer buiten te zetten

maar nu kan ik eerst eens zien hoe goed ze bij jou binnen gaan, :huh:

 

ik zoek een soortje om eens te scroggen, en volgens ik lees zou dat met deze wel moeten lukken.

 

dan kies ik wel iets hieruit voor buiten

med_gallery_5497_1215_45317.jpg

 

 

de maroc is sowieso voor buiten, en dat ene cinnamonzaadje ook denk ik

 

succes verder,

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...