Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

mnml

De Bladeren Doen Gek....

Recommended Posts

Ja mensen ik weet het de zoekfunctie, dit heb ik gedaan en ik kom er niet uit daar er nergens beschreven staat wat ik heb...

 

Mocht dit wel zo zijn en heb ik het niet gezien dan mijn excuses en graag wil ik weten waar ik moet kijken.

 

Mijn bladeren, (de grote) zijn in mum van tijd hartstikke bruin geworden, droog en krokant....

 

Ik kweek volgens de methode van Rataplan en ga nu week 8 in.

Ik heb tot voor enkele dagen heerlijk groene bladeren gehad, maar opeens beginnen dus de grote bladeren te verkleuren.

Ik heb het proces niet gezien dus ik kan niet zeggen dat ze van buitenaf naar binnen of van binnen naar buiten bruin worden.

 

Is dit gebruikelijk in deze tijd? 8 weken bloei (NLX) en ze moeten nog zo'n 10 a 14 dagen....

 

Ik geef nu 1,4 EC: Guano, Biobizz bloom en biobizz topmax.

Ik weet dat dit weinig is maar door die groene bladeren incl. de grond (vivimus, biomixx etc...zie topic rataplan) voelde ik me niet genoodzaakt om bij te gaan voeden...dit ging ook goed tot ik vandaag ging kijken (3 dagen geleden), ze staan bij een vriend van me, maar hij weet er al helemaal niets van dus signaleerde het ook niet.

 

 

Was de EC misschien toch te laag en zijn dit gewoon de symptomen....

 

Bij de vorige kweken viel me dit niet echt op aangezien ik daar al na 4 weken gele bladeren begon te krijgen en op het eind deze symptomen ook, maar bij deze grote bak moet dat toch niet gebeuren...

 

alvast bedankt.....

 

Mocht het een tekort zijn (dat is het zeker maar welk?), kan ik er dan nog wat aan doen of zal ik het gewoon uitzingen....

 

 

Groet

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mijn bladeren, (de grote) zijn in mum van tijd hartstikke bruin geworden, droog en krokant....

Is dit gebruikelijk in deze tijd? 8 weken bloei (NLX) en ze moeten nog zo'n 10 a 14 dagen....

 

Het is gebruikelijk dat de oudere bladeren (onderin eerst) afsterven op het eind van de bloei.

 

Als jij nog maar 10/14 dagen wilt zou ik me er geen zorgen over maken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat die foto's maar zitten.

 

Wat wil je nog doen....10 dagen voor de oogst?

 

Afbloeien,omhakken,drogen en oproken :verrygood

 

gr. Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Maar dat de grote fanleaves ineens zo snel afsterven is niet normaal en misschien is het dan toch handig om eens met MNML door te nemen wat de oorzaak kan zijn. Voor volgende kweken toch handig om in de gaten te houden? ;)

 

Vergeling aan het einde van de kweek is wel iets anders dan het afsterven en verdrogen van blad in zo korte tijd.

 

Iemand nog suggesties?

 

Grtz Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij willen foto's ;)

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

ik zou er niks meer aan doen als ik jou was, vanaf over een dag of 4 niks meer geven!!! en dan je toppen goed in de gaten houden tot het moment daar is dat je kan gaan oogsten, zodra je een bruin blaadje aan je toppen ziet haal je alles eruit laat je het ff drogen en dan lekker sukkuh man.

succes nog ;)

 

groetjes de hokjes melker.

p.s ik heb er ook last van hoor kijk mijn topic bij blad problemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het niet zo dat we de herfst simuleren m.b.v. kunstlicht? (12 uur?)

 

 

wat doen blaadjes in de herfst?

 

Toch?

 

;)

 

 

Nurt

Share this post


Link to post
Share on other sites

NLX = Northern Light x ????. Kan van alles zijn en daarom is het niet makkelijk om bepaalde eigenschappen er aan toe te schrijven, er zijn tientallen zo niet honderden soorten nlx.. Ik weet dat sommige soorten snel hun fanleafs kunnen laten vallen, wellicht is het genetisch. Dat het bij jou nu later gebeurt kan ook aan dat soort liggen of de voeding die je hebt gebruikt. Maar als de planten verder gewoon goed gaan zou ik me nergens zorgen over maken. Bij mijn sativa buiten zaten er op het eind nog maar twee van de pak hem beet 36 aan (18 internodes, heb de stam hier nog staan).

Share this post


Link to post
Share on other sites

De gangbare "X" in NLX is White Widow. Wat dat betreft is het groeipatroon van NLX redelijk voorspelbaar te noemen.

 

Droog en krokant zouden je bladeren niet moeten zijn nu, maar een foto zou inderdaad wonderen doen, liefst ook van de plant in z'n geheel. Het meest voor de hand liggend is een fosfor (P) gebrek, maar zonder foto blijft het koffiedik kijken. Daarnaast klinkt het alsof het al een tijdje aan de gang is en dan kan er een soort sneeuwbal-effect ontstaan waardoor er meerdere symptomen tegelijk te zien zijn. Of je dat in twee weken tijd nog verholpen krijgt betwijfel ik, eigenlijk had je er gewoon eerder bij moeten zijn. Maar goed, had komt als hebben te laat is.

 

Sterkte en probeer hier z.s.m. een plaatje online te krijgen. Geef als je op 'safe' wilt spelen voorlopig alleen nog afgezuurd water, maar ga geen gifmengen zonder de oorzaak van het probleem te kennen. :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...