Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sappie

Tempratuurverschil

Recommended Posts

Coolman,

ik ga voor een groot gedeelte met je mee hoor en het is echt niet zo dat ik alles weet(helaas)

 

Maar wel veel !!!

 

We hebben met z'n allen te lang gedacht dat die grondtemp. snel zou zakken als je de temp. van de lucht naar beneden brengt maat dat is dus niet zo.

Die grond houdt de temp. véél langer vast als je zou denken.

 

Hangt van je bodem af in een kelder op betonnen vloer (wel met tempex natuurlijk op vloer) gaat het toch wel hard

 

Het is inderdaad beter om een uurtje nadat de lampen aangegaan zijn pas water/voeding te geven.

 

We zijn het wel eens eens :verrygood

 

Als je het over kouval en toprot hebt ben ik het met je eens en daarom pak ik geen directe lucht van buiten in deze tijd.

Een onverwarmde slaapkamer naast mijn hokje is ideaal om nu lucht met een temp van zo'n 17 graden naar binnen te zuigen.(passief)

 

Moet je wel de mogelijkheid daar voor hebben

 

 

 

Als de lampen aan zijn kom ik nu niet boven de 26 graden uit en dat vind ik ideaal om goed en snel af te bloeien.

 

Hier zijn we het bijna eens !!! volgens mij is de ideale temp 28 dan verdampt de plant meer en kan dus ook meer opnemen en grammetjes naar boven brengen. De kwaliteit wordt wel super bij 26 graden (heftig) maar het gewicht blijft volgens mij wat achter !!

 

We zijn het redelijk eens toch? :jump:

 

Dat zeg ik, heb ook al veel van je opgestoken, maar met sommige dingen blijf ik koppig :P gewoon waarschijnlijk, omdat ik daar al goede resultaten mee gehad heb.

 

 

gr. Tokkie

 

Gr coolman

Share this post


Link to post
Share on other sites

coolman,

 

Al met al kunnen we best tevreden zijn toch? :verrygood

 

Enne...koppig moet je blijven.

In tegenstelling tot veel andere mensen zie ik koppigheid NIET als een slechte eigenschap.

 

Koppig kan je ook vertalen als:

 

ik ga ergens voor,

daar sta ik 100 % achter

en

een knap mens die mij op andere gedachten brengt. :P

 

gr. Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad de luchtigere structuur zou een grotere gevoeligheid voor temp veranderingen suggereren, maar aan de andere kant dacht ik dat lucht op zich ook een goede isolator is, waardoor de temp. veranderingen weer anderszins worden beinvloed.

 

 

Maar volgens mij kunnen we concluderen dat ook hieraan een onderzoek kan worden gewijd. Zodat we niet meer op ons gevoel of beredeneringen hoeven af te gaan.

 

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer het warmte verloop geleidelijk gaat mag de temperatuur gewoon bv 12 graden omhoog gaan . Het probleem zit em echt in de plotselinge omschakeling !!!!!

Gewoon een half uur voordat de lampen aangaan een straalkachel inschakelen die uitgaat zodra de lampen aangaan. Die kachel moet als tussenstap naar de hogere temp. werken zeg maar .

 

Spint plant zich trouwens erg snel voort in een constant warm klimaat !! maar ook andere beestjes . Kweekjes met lage nachttemperatuur zullen gemiddeld veel minder last van ongedierte hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites
coolman,

 

 

In tegenstelling tot veel andere mensen zie ik koppigheid NIET als een slechte eigenschap.

 

eigenwijs is ook wijs :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees bij die gast helemaal niets over een inblaas.....

 

Om de lv naar beneden te brengen zou je moeten beginnen met ventileren. Dwz in je hok de lucht afzuigen en die lucht naar buiten blazen en via een andere opening frisse lucht weer naar binnen blazen...

 

Op deze manier moet je een lagere lv krijgen dan die je nu hebt.......

 

Voor de duidelijkheid, een ventilator in je hok neerzetten heeft niks te maken met ventileren.... (huh....., rare naam ventilator)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...