Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

rataplan

Bodemverbeteraar

Recommended Posts

Ziet er goed uit rataplan :showoff:

 

Hou ons op de hoogte als je gaat testen

 

Ben zeer benieuwd.

 

 

Kon alleen niet vinden of het voor éénmalig opwaarderen is of dat je het ook meerdere keren kunt toepassen.

Heb ik iets gemist?

 

gr. Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij intensieve teelten staat er te lezen dat je dit medium ook steeds terug moet bijvullen,het zou 8 jaren meegaan,en een luchtig permanent medium waarborgen met bovendien wat extra mineralen en voeding die elk op een ander moment zouden vrijgegeven worden,daarom mijn interesse in deze bodemverbeteraar,als dit product al succesvol wordt ingezet in arme vastgeslagen bodems,dan kan het al beloven,is door een professor ontwikkelt aan de universiteit van Gent,en kent een ongeloofelijk succes internationaal...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, zoveel verstand heb ik er niet van. Maar als ik dit zo lees is het zeker

de moeite waard om te proberen.

 

Zou eventueel tot 8 jaar te gebruiken zijn, is dat niet erg optimistisch?

Ondanks het weer aanvullen.

 

Ben erg benieuwd.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij hebben dit vorig jaar verkocht voor de school voor een of ander afrikaans land die te droog was anyway, die terracottem zorgde ervoor dat in een gebied waar verwoestijning aan de gang was, dit tegen te gaan

dmv een gat in de grond, grond met terracottem erin en dan een plantje erin. de bodem was daar veel te droog en eigenlijk dient daarvoor die terracottem. Natuurlijk maakt het je grond een stuk rijker dan voordien, maar het grote voordeel voor de afrikaantjes en nadeel voor ons is dat er kleine chemische sponsjes inzitten, die water vasthouden. Het lijkt of er in je aarde allemaal gelklontertjes zitten. anyway, kvraag me wel af, kheb er hier nog wel ergens liggen, maar aangezien ze je aarde heel erg vochtig houden is dit denk ik niet de goede oplossing voor wietplantjes, aangezien die niet te nat mogen staan.

Misschien eerst je plantjes groeien zonder TC en dan enkele weken voor je in bloei gaat verpotten met aarde met TC in... ik weet het niet. graag een test!

 

 

edit: we zagen op school ook wel foto's van de plantjes in afrika, die deden het heel erg goed! :showoff:

Grtz

Botcha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het goed lees is/wordt het een gelei achtige substantie met lava korrels ., met een ph -7 .

Raar spul , hoe ga je dat bij voeden ?

Of gooi je dat bij je aarde ?

 

Ben benieuwd , Buble

 

 

 

 

Uitleg was sneller met typen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ook las ik op de site dat het watergeven drastisch verminder wordt, maar ben benieuwd of dan dezelfde resultaten gekregen kan worden.

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

heee goeie tip rata

 

wel een beetjuh laat dat ik er achter kom ;)

 

maar des al niettemin

 

lijkt het mij een zeer intersant product voor de gurilja kweeks

 

en voor mensen die gewoon in de vollegrond en aarde bakken kweken . ik ga er ff een paar zakken van bestelen

 

dus eigenlijk wel voor alle aarde kweekers ;)

 

ga ff eerst gebruiken in de tuin van de zomer en dan een ff testen of het echt werkt inkombie met bacto

 

de vriendelijke grondverbeterings groente

 

Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey luijkes,

 

zijn er ondertussen al kwekers die dit product geprobeerd hebben?

Het lijkt mij een zeer interessant product en de moeite waard om het eens te proberen,maar ik hoor graag jullie bevindingen tot op heden.

 

Greetz,Mr.Newbie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...