Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ASGrow

Bloedmeel

Recommended Posts

Growers and blowers,

 

Nu heb ik een kweek gebruik gemaakt van bloedmeel om het stikstofgehalte in mijn cocos-aarde mengsel hoog te krijgen voor het begin van de kweek.

 

Nu weet ik dat rozenkwekers er ook gebruik van maken. Maar het levert wel een hoop kleine vliegjes op

Die kan ik ook weer gaan bestrijden maar mijn vraag is eigenlijk.

 

Zijn er nog anderen die gebruik maken van bloedmeel?

Hebben jullie ook last van vliegjes?

En wat is er tegen te doen? Afgezien van die blauwe of gele plaksels ophangen.

 

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie niet direct een verband tussen bloedmeel en vliegjes,heb je geen last van varensrouwmug?Is je toplaag niet te nat?Persoonlijk moet je er wel mee oppassen,deze stikstof blijft lang in je medium aanwezig,en na enkele weken is de behoefte voor onze plantjes al drastisch aan het dalen,en komen kalium en phosfor op de eerste plaats...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij zijn die gele/blauwe strips alleen een hulpmiddel om te identificeren welke insecten er rondbivakkeren in je hok. Zo kun je dus even kijken waar je precies last van hebt en daar je bestrijdingsmiddel op aanpassen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de meeste mensen die bloedmeel beendermeel enz gebruiken gooien dit door normaale potgrond en denken dan dat ze een superallmix hebben :showoff: is wel leuk om zelf te doen maar je kan beeter gewoon zelf in de schop aarde gaan haalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook wat bloedmeel gebruikt om mijn grond te verrijken en goede ervaringen mee, maar meng het goed door je grond en ruim vooraf om te zorgen dat de stoffen wel op tijd vrij komen. Niet op je grond gooien want dat gaat stinken en schimmelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...