Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MR_BOLIEZ

Met Kweekspullen Door Controle

Recommended Posts

Klopt helemaal wat je zegt budgetkweek.

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb niets ontvangen van mail in verband met contoles , iemand die me er iets meer over kan vertellen hoe je die kan krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sorry tokkie maar: "Gelul"

 

Jij hebt mazzel gehad toen misschien dat je een agent trof die niet zo goed in de materie zit.

Als je dat wel zit: ik zei de gek, dan kan je heel veel als politie zijnde.

Als je ook maar het kleinste vermoede hebt op drugshandel / eigengebruik / vervoer enzo

dan kan je als jan agent de hele auto icm bekleding binnenste buiten trekken.

Dit "vermoede" heb je al heel snel als je met een grens controle bezig bent.

Douane is puur erbij omdat die het makkelijker kunnen verwerken/ op papier zetten en omdat

ze niet in elkaars achtertuin willen werken terwijl ze beter samen kunnen werken.

 

de meeste agenten durfen dit niet goed omdat ze zelf de materie niet beheersen.

 

dus als een agent wil ben je altijd de lul. daar komt het op neer.

maaruh een lamp en een zak aarde is natuurlijk niet strafbaar.

het verhaal gaat hier over zaad/stek/wiet/hasj

 

 

Als je ergens commentaar op wilt geven moet je eerst eens goed leren lezen.

Vervolgens ook nog kunnen begrijpen WAT er precies staat.

En als laatste eerst informeren voor je onzin terug gaat roepen.

 

De groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

jonges jonges jonges

 

wat zijn we weer snel ontvlambaar he . :P

 

wees eens lief voor elkaar

 

De Verzoenende Groenten

 

Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd als de politie je auto wil doorzoeken kan je dat even tegenhouden.

 

Dan zullen ze een bevel moeten vragen om dit te doen, of zoals ze wel eens doen je auto even ter technische controle willen zien.

 

Dat gebeurd meestal dan in speciale ruimte, want ze zullen zeggen dat de mobiele dienst geen tijd heeft.

 

Om zodoende je auto naar binnen te kunnen halen, dit werkt sneller en effictiever voor de opsporingsdiensten.

 

Want een bevel om je auto te kunnen doorzoeken, word lastig te verkopen als ze dit doen zonder goede argumentatie.

 

En lampen en afzuigers daar kunnen ze niets voor maken in nederland, al zal je ze wel aan denken zetten.

 

Want het in bezit hebben van lampen en afzuigers dan wel kweekbakken nieuw daar kunnen ze niets mee, want dan moeten ze nog aantonen dat je dit gaat gebruiken voor iets wat nog illigaal en strafbaar is en namelijk onder de opiumwet valt.

 

Zelfs dat is dat zeer moeilijk voor ze om dit waterdicht te krijgen voor de strafprocedure.

 

En heb je het ongeluk dat ze je niet mogen dan kan daarop een huiszoekingsbevel rekenen.

 

En douana kan overal je auto doorzoeken, maar zelfs dan moeten ze met iets komen, en niet zomaar.

 

Want douane kan dat op al het nederlands grondgebeid doen, en zelfs in overleg met andere diensten buiten het ristrictiegebied van nederland.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier was dus douane bij of een speciale vergunning/ontheffing.

 

Voor alle duidelijkheid: ik heb het over de NEDERLANDSE wetgeving.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als wekelijks grensbezoeker was ik verdorie niet op de hoogte. Ik was dus rond middernacht (zaterdag op Zondag) in Maastricht. Heb niets gezien. Heb geen typisch jongerenwagen (jeep) ben wel jong maar de wagen zit niet propvol en het is niet dat er een licht niet werkt of dergelijke. Papieren zijn in orde en heb blanco strafblad.

Vaak selecteren ze wie ze willen controleren en wie niet, je moet wat geluk hebben.

Moesten ze mij ooit pakken met weed, dan denk ik dat dat gewoon betalen word (niet zoveel overigens) en ik verder mag rijden met eventueel een PV zonder voorkomen, dagvaarding, celstraf og gemeenschapsdienst.

Dat lees ik toch uit de topics waarbij vele franse drugstoeristen gepakt worden.

Als je onder invloed bent van weed moet je dan nog eens wachten eer je terug nuchter bent eer je weg mag.

Leve het progressief denken en hoge tolerantiebeleid van Nederland :P

Ze staan voor op al de rest in hun manier van denken. Laat de mensen vrij zijn inzake prostitutie en drugs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nederlandse wetgeving.... leuk en heel groot.

we hebben het hier waarschijnlijk met z'n allen over "strafrecht en strafvordering".

gelukkig zijn er niet nog 1000 andere wetten en verorderingen die ook rechten aan de burgers en aan de POLITIE geven.

 

Ik zou niet weten waar ik over praat en niet kunnen begrijpen WAT er precies staat.

Goed daar ga ik niet tegen in :P ik heb wel eens moeite met lezen en even duidelijk zal ik vast ook niet altijd zijn maar als ik 1 ding weet is het geen wat hier op dit moment gezegd word gewoon niet volledig

is. "strafrecht en straf vordering" geven de politie de mogelijkheid een auto zoekend door te kijken en

met toestemming of met rechtelijk bevel de auto te doorzoeken.

 

"Opiumwetgeving" en "wet wapens en munitie" geven jan agent ineens veel meer mogelijkheden.

maar goed jullie hoeven het niet van me aan te nemen. ik heb er immers maar 5 jaar voor geleerd :P.

 

plezier

Share this post


Link to post
Share on other sites

is. "strafrecht en straf vordering" geven de politie de mogelijkheid een auto zoekend door te kijken en

met toestemming of met rechtelijk bevel de auto te doorzoeken.

===============================================================

 

Nou zeg je dus hetzelfde als ik :P

 

Het gaat om MET toestemming of MET een gerechtelijk bevel.

 

Dus niet zomaar (zonder reden) bij bijvoorbeeld een alcohol controle :D

 

 

Zijn we het dan nu eindelijk eens :P

 

gr. Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd maar in Belgie is de wetgeving net iets anders, bij alcolhol/drugscontrole, mogen ze heel je auto binnenste buiten keren, moet maar eens nie meewerken :showoff:

Kijk maar wat er gebeurd. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja klopt tokkie op dat punt ben ik het met je eens maar er zijn zo veel meer werk gebieden.

als jou strekking van het verhaal is dat ze niks kunnen doen dan ben ik het niet met je eens.

ik weet gewoon dat je op basis van opium wet, redelijk vermoede bv:

 

- on duidelijkreis doel

- alleen jongeren is 1 auto

- cvi bekend staan op drugsgebruik

- stoterrrrrrrende verklaring van wat je gaat doen of hebt gedaan

 

al genoeg is om op basis van opiumwet de auto binneste buiten te trekken en zelfs het reserve wiel "open te maken".

 

verder vind ik het jammer dat er zo heftig word gereargeerd op een stukje tekst.

ik vind niet dat je dit alles op enig moment dan ook persoonlijk moet maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben vanacht ook aangehouden door de plaatselijke helden in blauw had 36 complete 400watters bij 800 potten afzuigers filters stroombord kabels slangen en moest ook mee naar heb buro en als prijs had ik een boete van 50 euro omdat im me legitimatie niet bij had de ene held vroeg mij ga je een hok bouwen of heb je hem net afgbroken? Ik zeg geen van beide ik heb de rommel net verkocht ik ben het nu weg aan het brengen oh en waar gaat de reis heen ik zeg limburg en ik mocht weer naar huis ze mogen het echt niet afpakken gewoon wat leven we toch in een heerlijk land

gr rossy

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ja inderdaad maar oppassen nu he.

je hebt jezelf wel op een mooi lijstje gezet waar je als kweker liever niet op wilt staan.

 

 

Het volgende:

 

Opiumwetgeving:

 

Artikel 9

1. De opsporingsambtenaren hebben, voor zover dat redelijkerwijs voor de vervulling van hun taak nodig is, toegang:

 

a. tot de vervoermiddelen, met inbegrip van woongedeelten, waarvan hun bekend is, of waarvan redelijkerwijze door hen kan worden vermoed, dat daarmede ingevoerd of vervoerd worden of dat daarin, daarop of daaraan bewaard worden of aanwezig zijn middelen als bedoeld in lijst I of II;

 

b. tot de plaatsen, waar een overtreding van deze wet gepleegd wordt of waar redelijkerwijze vermoed kan worden, dat zodanige overtreding gepleegd wordt.

 

 

redelijkerwijze door hen kan worden vermoed wordt niet uitgelegd. Dat is nou het mooie grijze gedeelte waar de agent zelf een invulling aan moet geven.

 

Zoals te lezen is spreekt men in de opiumwet niet over zoekend rond kijken maar toegang tot.

 

Dit is een wet voor de politie/ overheid. vergeet dat niet. Deze wet zegt eigenlijk:

 

Politie ga je gang doe wat je moet doen en zet het achteraf maar mooi op papier.

of te wel dubbel genaait is altijd beter.

 

Ik hoop dat mijn punt nu een beetje duidelijk is

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P

 

Gelukkig heb ik er voor gestudeerd al vele jaren, en hou het nog steeds bij :) .

 

Want zoals de Wetgeving zegd (en dan in gewone taal zodat het niet te moeilijk word) ,

 

"iedere ingezettene dan wel persoon die op Nederlands Grondgebeid verkeerd/verblijft behoort de wet te kennen en na te leven".

 

En wetgeving is hobby van me, en kan zeggen dat ik er veel over weet en leer elke dag bij, ivm jurispendentie ( uitspraken door Rechtbanken ed die meestal zeer belangrijk zijn, doordat je dan nieuwe mogelijkheden kan ontdekken inzien, zodat het een andere perspectief geeft dan wel wending van de zaak).

 

En kan nog wel andere gronden aanmerken dat men verder kan gaan zonder alle papierwinkel opsporingsambtenaren dan wel bevel, maar daar ga ik verder niet op in, want het is een wietforum, en geen wetswinkel/forum/.... !

 

:showoff: :smoke ;) 4 mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet iemand hoe het zit in België als ze je klissen onder invloed van Cannabis achter het stuur ?

Want je hoort de gekste en wildste verhalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@maeva

 

Je bent dan in ieder geval je rijbewijs kwijt en mag niet meer rijden!

Dat rijbewijs mag je de volgende dag weer afhalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De politie in NL mag idd alleen maar doorzoeken als je zelf toestemming geeft, óf als ze je ergens van verdenken....

 

deze wet is natuurlijk waardeloos, want als ze vragen of ze even mogen kijken, zeg je natuurlijk: NEE

 

dit antwoord is voor de politie genoeg om je ergens van te verdenken :showoff: (achterhouden van bewijs?)

 

en daarmee vervalt dan ook het gerechtelijk bevel/douane

 

komt erop neer dat de politie kan zeggen: aan je schoenen te zien, heb je iets in je achterbak liggen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

liep een keer op straat net een maatje geholpen ze stekjes te zetten :) was wel een werkje :smoke daarnaa effe aan de drank.hij had er nog 9 over heb ik in een doosje gedaan daar liep ik dus mee over straat.toen stopte er een blauwe petten wagen en begonnen ze gelijk in me bek te schijnen en vragen te stelleen zoals :waar kom je van daan enz ik zeg zeg maar gewoon u tegen mij.bla bla 10 minuten gelul en nee ze mochten niet in me doosje kijken :P is wel een stoer verhaal maar als je zelf ook wat thuis heb staan knijp je hem toch, dus toen ze weg waaren twijfelde ik nog of ik me doosje niet weg moest gooien heb ik gelukkig niet gedaan want naa 5 min rijen die smurfen weer langzaam naast me :wOOt heb nog effe gezwaaid en thuis gelijk een kouwe klets achterover geslagen :showoff: dus kom op wie heeft er ook een leuk verhaal over ervaring met blauwe mannetjes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
haha ja inderdaad maar oppassen nu he.

je hebt jezelf wel op een mooi lijstje gezet waar je als kweker liever niet op wilt staan.

Het volgende:

 

Opiumwetgeving:

 

Artikel 9

1. De opsporingsambtenaren hebben, voor zover dat redelijkerwijs voor de vervulling van hun taak nodig is, toegang:

 

a. tot de vervoermiddelen, met inbegrip van woongedeelten, waarvan hun bekend is, of waarvan redelijkerwijze door hen kan worden vermoed, dat daarmede ingevoerd of vervoerd worden of dat daarin, daarop of daaraan bewaard worden of aanwezig zijn middelen als bedoeld in lijst I of II;

 

b. tot de plaatsen, waar een overtreding van deze wet gepleegd wordt of waar redelijkerwijze vermoed kan worden, dat zodanige overtreding gepleegd wordt.

 

 

redelijkerwijze door hen kan worden vermoed wordt niet uitgelegd. Dat is nou het mooie grijze gedeelte waar de agent zelf een invulling aan moet geven.

 

Zoals te lezen is spreekt men in de opiumwet niet over zoekend rond kijken maar toegang tot.

 

Dit is een wet voor de politie/ overheid. vergeet dat niet. Deze wet zegt eigenlijk:

 

Politie ga je gang doe wat je moet doen en zet het achteraf maar mooi op papier.

of te wel dubbel genaait is altijd beter.

 

Ik hoop dat mijn punt nu een beetje duidelijk is

 

 

En dit gaat alleen nog maar over opsporingsbevoegdheden naar aanleiding van de opiumwet. Natuurlijk heeft de politie meerdere handhavings en opsporingsbevoegdheden die ze kunnen uitoefenen.

 

Natuurlijk moet het optreden weer gestaafd worden aan de wettelijke grondslagen. Maar niemand die aan de hand van het optreden van een agent kan zeggen op basis van welke wettelijke grond wordt opgetreden. Tenzij dit door de verdachte wordt gevraagd.

 

Helaas kent dit forum slechts weinig daadwerkelijke juristen

 

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

 

Zoals ik al eerder zei. Helaas kent deze site slechts weinige daadwerkelijke juristen.

 

En al is iemand al jurist(helaas) bij de aanvang van welke willekeurige studie waarbij rechten is inbegrepen dat wil niet zeggen dat daarmee verstand van zaken ook gegarandeerd is.

 

EN NATUURLIJK KUNNEN WIJ GROWERS EN BLOWERS NIET VOORBIJGAAN AAN HET WETTELIJKE ASPECT VAN ONZE LEVENSSTIJL.

 

Als ergens aandacht moet worden besteedt aan de juridische kant van ons gedoog landje dan is het hier wel.

 

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P

kluwer bundel te verkrijgen www.shopskluwerjuridisch.nl (de uitgave die hier ligt voor me en dat is bij me vriendin heeft isbn nummer 90-13--02221-9 NUR 820-101 (maar niet gelijk bestellen want andere uitgave nieuwere ligt thuis en heeft ander isbn nummer :) :showoff:

 

en http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr.html dan heb je aangaande strafrecht wat.

 

Deze heb je ook on-line speciaal met alle daarbij behorende jurispendentie, alleen dien je wel dan te betalen per jaar een vaste bijdrage, wat voor de meeste niet relevant is want die zullen wel bij een voorkomen zich laten bijstaan door mr. .

 

 

voor open universiteit http://www.google.nl/search?hl=nl&q=op...Zoeken&meta (dat is wat ik nu doe omdat ik veel tijd over hebt door mijn ziekte om te studeren, dit gebeurd meestal op bed, bank door mij).

 

Voor mensen die het willen proberen of die studie wat is voor hen, laat maar een pm achter dan zal ik je meer info geven, want er zijn vele mogelijkheden zeker nu de open universiteit een afspraak heeft met Min. van OCW, waarin ze subsidiepot hebben voor speciale mensen).

 

voor universiteiten

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=+u...Zoeken&meta (heb destijds toelatingsexamengedaan voor universiteit leiden om zodoende rechten te gaan studeren)

 

Waarbij je dan wel een paar kantekening moet bij zetten:

- nml de laatste jurispendentie

-ook andere wetsartikelen kan je zaken mee onderbouwen dan wel afbreken (gaten of mogeljkheden binnen de Wetgeving, dan wel andere artikelen die ook van kracht kunnen zijn..........

 

:smoke

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...mp;&do=findComment&comment=227126

Back To Topic

;) voor mij .....

Share this post


Link to post
Share on other sites
@maeva

 

Je bent dan in ieder geval je rijbewijs kwijt en mag niet meer rijden!

Dat rijbewijs mag je de volgende dag weer afhalen.

 

Ah zo dank je. Het is niet dat je 2000 € ofzo moet betalen dus.

Het is zelfs wetenschappelijk bewezen dat rijden onder invloed van Cannabis minder gevaarlijk is dan rijden onder invloed van alcohol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 leuke verhalen zelfs, nouja leuk...

 

eerste speelde zich af in Nederland, Terneuzen:

 

Ben dus met een vriend onderweg terug naar huis (jullie zuiderbuurtjes). Plots rijdt er een motor langs, politie natuurlijk, ik denk nog "niks aan de hand die rijdt gewoon voorbij, niks raar doen gewoon kalm blijv...." net dan zwaait ie met z'n arm "volg me". Er zat al een andere auto achter hem aan dus die volgde ons (een landgenoot natuurlijk).

We komen na heel wat omwegen en duistere baantjes dan op een parkeerterrein met hoge hagen errond. Heel vreemd eerst zie je niks, echt niks, dan plots een fel verlicht parkeerterrein met politievoertuigen in alle maten (ja zelfs een mobile home). Dus natuurlijk meegewerkt, we zagen dat de andere auto's grondig doorzocht werden. We hadden elk maar 3 gram bij (toen was er nog een 3 gram regel in Belgie). Ik ben dus dan pas te weten gekomen dat je het niet mag vervoeren in Nederland en het staat nog op het zakje van de checkpoint. De agent was zelfs vriendelijk, gewoon wat gegevens noteren, geen pv geen boete, wel wiet kwijt. Ze hebben ons zelfs nog uitgelegd hoe we weg moesten want we waren beide volledig gedesorienteerd (niet stoned, gewoon de weg erheen was heel verwarrend).

 

tweede verhaal Belgie, hometown (ga ik niet verder op in, gewoon grote stad)

 

Zit met een vriend in de auto die nogal afgelegen geparkeerd is. Plots stop een smurfenwagen achter ons en wij gooien zo snel als we kunnen alles onder de zetel of in openstaande rugzak (waaronder mini weegschaaltje, wiet, hash, alles om een joint te rollen want dat ging net gebeuren...) Dus ze stappen uit en ze komen elk langs een kant van de wagen.

Ik herinner me nog goed dat ik nog een handvol nootjes nam. Niet iets wat je zou doen als je zenuwachtig bent dacht ik zo. Ze vragen ons in de wagen te blijven zitten en beginnen in de wagen te schijnen met zaklantaarn maar zien duidelijk niks want ze staan me daar toch vreemde gezichten te trakken. Dus ik dacht al we zitten safe, ze kunnen ons niks maken als ze geen vermoeden hebben. Bleven ze lastig doen... vroegen ze onze identiteitskaarten. Mijn vriend was al eens in aanraking gekomen met de smurfjes en die hebben duidelijk liever blauw dan groen. Dus gingen ze verder vragen of we echt niks bijhadden, want dat ze met m'n vriend z'n verleden de auto konden doorzoeken. Dus we hebben dan toch maar iets laten zien, elk een gram of 2 ofzo, dat was alles wat ik bijhad (uit de rugzak met weegschaal gevist, was er snel ingegooid, dus als ze me gevolgd waren tot de deur van de wagen hadden ze het zeker gezien). M'n vriend had wel 2 keer zoveel bij maar ze vroegen niks meer.

Toen zei 1 van de smurfjes "als je dan toch wil blowen, doe het dan niet in je wagen. Rijden onder invloed is verboden (toen nog steeds 3 gram regel), ga gewoon een eind van je wagen af zitten ergens in een park op een bankje ofzo. Dan kunnen we je niks maken"... euh huh? ok :showoff:

 

Ohja dat zeiden ze ook, als ze vermoeden dat je rijdt of zelfs gaat rijden onder invloed dan laten ze je een test doen. Indien je met de test van hun keuze (1 van 4 dacht ik en cannabis valt wel op dus die nemen ze vaak als eerste) postief bevonden wordt betaal je de kosten van de test plus die van de andere 3 die dan automatisch gedaan worden. Zo 1 testje kost dacht ik tussen de 200 en 250 euro. Maar dat zal wel de kost zijn voor degene die positief is, met een stuk boete erbij zullen we maar zeggen, naar boven afgerond om een mooi rond bedrag te hebben.

 

derde verhaal, alweer Belgie onderweg terug van Alien:

 

Naar de alien gegaan met twee vrienden. Bij het vertrekken zei ik nog ik laat alles thuis (echt alles het, dus ik had niet eens filter tips ofzo bij), geen van ons had geblowed of was dat van plan tot we terug waren. In het heengaan zagen we ze al van ver staan de smurfjes. dus we wisten dat we een grote kans hadden om gecontroleerd te worden. Gelukkig waren we toch enkel onderweg voor info.

In de shop de klanten (waaronder verschillende Belgen) en de eigenaar gewaarschuwd (zo zijn we he, growers and blowers unite :P ).

 

Bij het terugrijden zelfde weg met een gerust gemoed en half hopend dat we gestopt zouden worden om hun gezicht te zien als je niks bijhebt met 3 twintigers haha, aan de andere kant hoe leg je het uit dat je daar rijdt. Maar bij het punt van de controle aangekomen bleken alle smurfjes druk in de weer. Een ongelukkige ziel liep de lijn af hehe en dat ging niet zo best. Dus wij al gelukkig dat het aan ons voorbij ging. Nog geen kilometer verder is een achterligger met de lichten signalen te geven. Grote wagen, BMW dacht ik. Dus de bestuurder zegt "wat moet die nu?" en vervolgens als hij het beseft "ik moet aan de kant". Nou dus toch lachen... De ene smurf (in burger met rood bandje aan de broeksriem ipv aan de arm, vlak naast holster rijp voor het grijpen) steekt z'n hoofd door het raampje en snuift eens heel diep terwijl hij letterlijk op amper enkele centimeters van de bestuurder z'n gezicht zit en in z'n ogen kijkt. Hij vraagt of we niks bijhebben of gerookt hebben en wij antwoorden poeslief en dooderlijk nee. Dus mochten we uitstappen, natuurlijk geloofden ze het niet en ik begon het steeds leuker te vinden. Zakken leegmaken... fouilleren.. vriend maakte zelfs nog een grap dat hij hetero was, vonden ze niet grappig maar ze deden er gewoon niks aan.

We hadden de spullen uit onze zakken op de wagen gelegd en dat hebben ze niet bekeken of aangeraakt, de wagen is wel doorzocht, maar identiteit is niet opgevraagd....

 

Jezus dan zijn die agenten in Nederland duidelijk beter georganiseerd en ze weten waarover ze het hebben. Het tweede verhaal toont dan weer dat er in Belgie agenten zijn die eigenlijk geen blowers willen aanpakken. Dat was de aanzet tot de 3 gram regel (iedere andere agent nam het anders aan, de een stelde pv op bij een halve gram, de ander liet je gaan met je 5 gram in je zak) waarbij iedereen een plant mocht hebben voor eigen gebruik, weliswaar niet onder een lamp. Maar omdat er net ietsje meer van een plant kan komen dan 3 gram is die wet korte tijd erna weer verdwenen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ah zo dank je. Het is niet dat je 2000 € ofzo moet betalen dus.

Het is zelfs wetenschappelijk bewezen dat rijden onder invloed van Cannabis minder gevaarlijk is dan rijden onder invloed van alcohol.

 

Als Nederlander moet je een bewijs hebben van de politie in Nederland dat je weer op nederlands grondgebied bent, dan kun je je rijbewijs gewoon afhalen.

Wat je naderhand moet betalen bepaald de officier van justitie, proces verbaal krijg je achteraf opgestuurd, tevens moet je voor de rechter verschijnen in Belgie.

 

Grtz Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...