Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tyson

Mega Wiksysteem ?

Recommended Posts

Ik groei al enkele jaren buiten, en ben van volle grond overgestapt naar voorbemeste metselkuipen van 65 liter. Dit omdat bij ons het graven(kleigrond) echt een teringwerk was(gatt nog wel klei doorheen). Als ik de planten dan half juni buiten zet, komt alles dik goed. Het nadeel is van kuipen dat je ze vooral in julli moet wateren! en hier licht het probleem. Omdat wij meerdere kuipen hebben is het lastig om iedere keer met zoveel water ongezien naar de plek te gaan, en mijn idee is nu;

Een gat boren met een grondboor tot het grondwater.

Een gat van 10 x 10 cm in de bodem van de kuip.

Hier een rockwool slab in, van 1.30 m(om zo kontact te maken met het grondwater).

Ik hoop dus zo een mega wicksysteem te hebben! Ik kan mij niet voorstellen dat niemand dit niet eerder heeft bedacht! reacties? ervaringen? andere ideen?

 

Peace, Tyson :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

had je al gedacht aan een tuinslang ondergronds leggen? naar je kuipen toe?

 

wanneer je moet wateren :D

 

 

 

sluit je het slangetje aan op de kraan :)

 

draai kraantje open.

 

en water komt er langs andere kant uit!! :P

 

 

 

ik zou het zo doen.

 

 

 

dus tuinslang van gardena halen of goedkoper merk

 

paar Y - stukjes en aansluiten aan je kuip. je kan zelfs watertimers kopen van gardena.

 

die geven om de zoveel tijd zoveel water. ook te verkrijgen met vochtigheids sensor! weee.

 

 

 

:D

 

succes kerel :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat hij het over een guarilla-kweek heeft, dan heeft ie wel een hele lange tuinslang nodig :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die heedt het volgens mij ook over guarilla-kweek.

Klinkt wel als en strak plan.

Maarja ik weet daat niets van.

 

Osziiieeee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad een guerillakweek! Geen gezeik van buuren of rippers. Als de plekken moeilijk bereikbaar zijn en er in de zomer vooral veel insecten zitten, komt er niemand. Het zal wel mooi zijn als het werkt met die slabs. Hoef ik ze alleen neer te zetten en weg te halen.

 

Gr. Tyson :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm, maar dan kan je wel geen voeding enzo meegeven, het water dat erinzit blijft erin, en je level van je water zal toch niet altijd mooi aan de wortels zitten(overbewatering?). Gewoon ze daar planten en als je ziet dat het heel droog weer wordt toch maar es gaan water geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe al diverse meststoffen in het aardemengsel! Ik hoop alleen dat de plant op deze manier altijd water op kan nemen waarneer zij het nodig heeft. Ik ben het met je eens(net als in een wicksysteem) als er teveel wicks zijn de aarde te vochtig word. Ik hoop dat die slap niet teveel is. Toen ik nog in gaten kweekte, boorde ik wel altijd gaten naar het grondwater. Dit ging prima.

 

Peace, Tyson

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt dan toch gaten boren in die kuipen, kan het overtollige water weglopen, ben

benieuwd of het uberhaubt wel gaat werken, succes en laat het ons weten.

 

Blauwezand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...