Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Joost van de Overkant

Mijn Eerste Biokweek

Recommended Posts

Zo forumleden, daar ben ik weer.

 

Mijn eerste poging tot het kweken uit zaad is mislukt doordat ik de verkeerde grond, verkeerde potjes had en ze teveel water gaf.

 

Ik heb van Rataplan wat receptjes gehad voor een goeie grond, echter zijn de genoemde merken hier in Amsterdam niet of nauwelijks verkrijgbaar dus is het toch weer een zakje uit een tuincentrum geworden, een soort waar al veel zand in zit. Dit heb ik 1/3 vermengd met seramis-kleikorreltjes en er Piranha-schimmeltjes bij gedaan.

 

med_gallery_6678_982_13705.jpg

 

Omdat ik toch nog fijn in het experimentele stadium zit, heb ik er dit keer voor gekozen om de zaadjes in een glas water te laten ontkiemen. Nou ja, een glas - een medicijnbekertje.

Ik wilde vier soortjes tegelijk op laten groeien, als je dat in 1 glas flikkert weet je natuurlijk niet meer wat wat is. Bovendien zocht ik een manier om de tere worteltjes niet al teveel te teisteren.

Na twee dagen in het water gestaan te hebben, kwam er bij bijna allemaal een wit piemeltje uit - eentje deed niets.

Kuiltje gemaakt, en gewoon het hele medicijnbekertje met water, zaad en al, in het gaatje gegooid, dus zonder iets te hoeven aanraken, daarna de aarde er weer overheen.

 

med_gallery_8196_1119_341074.jpg

 

 

 

 

Vervolgens de plasticjes er weer over, de potjes met de voetjes in een half litertje water met Voodoojuice onder de TL's 33 cool white, en nu maar afwachten.

Vier soortjes dit keer: K2, Afghani, Master Kush en Northern Lights.

 

Van iedere soort heb ik er drie uitgezaaid, statistisch mag je dan verwachten dat er 1 wel een vrouwtje zal zijn. Na drie weken gaan de zaadjes, per soort, in een 15 liter pot, op 12/12, en dan maar kijken of er mooie vrouwtjes uitkomen...

 

groet Joost

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt goed Joost, moet goed gaan nu....

 

Heel veel succes, en ik ga je volgen... :smoke

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Joost

 

Doe je ding man gaan we weer volgen .

 

Sucsess Harry

 

en geef ze van onder af water via je schotels :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

Een zaadje opgekomen van de twaalf - en die was binnen twee dagen ook RIP :P

 

:P :D :)

 

Ik ga het nu nog 1 keer proberen, met Jiffy's. Als dat ook niet lukt moet ik mijn conclusies trekken en doorgaan op hydro, dan is bio eenvoudigweg niet voor mij weggelegd.

 

Heb ik me daar toch inenen een gewaagd idee:

Wat zou er gebeuren als je een jiffy, die goed is uitgekomen, op een hydro-slab zet?

Heeft iemand daar ervaring mee?

 

Groet,

Een in- en in-bedroefde Joost...

Share this post


Link to post
Share on other sites

klote hoor, ik hoor de laatste tijd niets dan slechte verhalen over de zaden van nirvana (daar komen ze toch vandaan?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee joost,

 

veel succes deze ronde!

je begint al direct goed met schimmels, en vodoo, en een supergrondje!

 

een goed begin is t halve werk...

 

 

NEUS

Share this post


Link to post
Share on other sites
klote hoor, ik hoor de laatste tijd niets dan slechte verhalen over de zaden van nirvana (daar komen ze toch vandaan?)

 

NEEN - Homegrown Fantaseeds...

De allereerste keer kwamen ze allemaal op maar verklootte ik 't door verkeerde potjes, aarde en teveel water.

Nu, met bacs, schimmels, seramis, goeie potjes...NAX...

 

:P

Joost

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...