Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

irridium77

Is Dit Mogelijk (eerste Kweek)

Recommended Posts

hallow allemaal

 

ik ben juist nieuw op wietforum.nl maar in die luttele kwartiertjes heb ik al veel geleerd :smoke

 

ok

ik wil dus... jaja wiet kweken. goed dit was ik al een heel tijdje van plan maar men moet eerst voorbereiden niet :D

 

dus een tijdje geleden begon ik met de opkuis van men zolder. zette tafels neer van 30 cm hoog (tegen koude voeten van de planten) keek of het electrisch te verwezenlijken was en ja hoor :huh:

nu ben ik wel even de dingen op men zolder in de gaten gaan houden. temperatuur schommelt rond 18 a 15 graden (zolder is niet geisoleerd) dus ja daar gingen men plannen al.

 

nu las ik net dat er mensen zijn die kasten maken! :D

dus dat ga ik ook doen. nu heb ik ff jullie hulp en wijs advies nodig

 

de kast die ik wil maken...

is - 1,80m hoog? hoog genoeg?

- 1 m breed

- 60 cm diep

 

daarin zou ik 1 son t plus lamp hangen van 400 W ? maar nu heb ik nog van me aquarium een TL lamp liggen osram L18 W/20 cool white. (dat staat erop) (chinees voor me)

zou dit gaan met zulke lampen ook? (meerder welliswaar)

want ik heb eerlijk gezegd GEEN idee waar zo een lampen te halen (die 400W dan he) en hoeveel die kosten, ...

 

ok dat terzijde gelaten. voor de luchtverversing. 2 pc koelers van ?cm (geef een tip mensen!) :smoke

de lucht wort afgezogen dmv pc ventilator linksonder de kast. ong 20 cm vd grond vd kast. en aangeblazen door een pc ventillator rechtsboven de kast 20 cm van dak van kast. als het moet eventueel meerdere ventillators plaatsen om te blazen en/of afzuigen ??

ik heb geen labyrinth nodig. mijn zolder is donker tot en met! komt nix van licht naar binnen als licht uit is.

 

in de kast komen 2 planten (beginnersplanten) iemand goeie plant geschikt voor beginners?

in potten weliswaar.

 

zou dit lukken? ondertussen lees ik nog wa verder over voeding en andere :smoke

 

thx irri

Share this post


Link to post
Share on other sites

je 400watt lamp kan je gewoon in de growshop kopen.Met de Pc Fans kun je het echter vergeten deze lampen produceren veels te veel wamrte en met een pc Fan redt je het niet je zal echt een afzuiger en koolstoffilter moeten aanschaffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi, Irridium77

Je heb zoveel vragen, beginnen wij van voorn: :D

 

1.) Het zou leuk zijn, als jij je effe voorstellt. Hier: http://www.wietforum.nl/Wie-is-wie-en-wie-is-hoe-f21.html

 

2.) Ga effe deze punten doorwerken: http://www.wietforum.nl/Een-Overzicht-Van-...ijn-t17120.html

 

Ik denk dat is voldoende om jouw vragen te beantwoorden.

 

3.) Van harte :smoke op dit mooie Forum

 

Groetjes Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites

:smoke torsti :D

Je bespaart me een hartkwaal. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff ter info:

ik woon in belgie

jammer genoeg kennen wij hier geen grow, coffee, head shops (waaaaaaroooom!!!)

dus zijn er nog enige mogelijkheden voor die lampen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Irridium77,

Het spijt mij, dat jij in Belgie woont, maar de meesten GrowShops leveren ook naar Belgie.

Kijk maar naar boven op deze site: Leafman, Alien etc. :smoke

Veel success.

Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites
ff ter info:

ik woon in belgie

jammer genoeg kennen wij hier geen grow, coffee, head shops (waaaaaaroooom!!!)

dus zijn er nog enige mogelijkheden voor die lampen ?

 

 

http://shop.wietforum.nl/specials.php

 

Verzending buiten Nederland

 

Shop.Wietforum.nl verzend ook naar het buitenland, alleen voor speciale producten kan er soms een apart tarief in rekening worden gebracht. Dit alles vanzelfsprekend in overleg. Sommige dingen kunt niet buiten Nederland verzonden worden vanwege omvang en/of gewicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Meer info? klik HIER

 

damn prachtig thx rich

 

 

maar daar vinnek wel geen lampen op?

of ben ikkl gewoon dom? :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
//EDIT ivm onnodig quoten. Meer info? klik HIER

 

damn prachtig thx rich

maar daar vinnek wel geen lampen op?

of ben ikkl gewoon dom? :smoke

 

 

De shop is net nieuw. Er komen dagelijks nieuwe producten bij. Afzuigers staan er bv wel al op.

Je bent niet dom :D

 

Groeten,richard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey... :smoke

 

Ben zelf ook een belg en heb toch ook een natrium 400w lampje hangen gewoon online bestellen die handel en de volgende week heb je het al bij je thuis.een transfo kan je altijd ergens in een lokale hardware-store kopen want die dingen wegen nogal omdie te laten versturen.. zaadjes bestel je ook gewoon online fans, hout, wit zwarte folie.. allemaal in de gamma te verkrijgen. en voor uwe grond moet ge naar den aveve gaan daar vind ge ook bijna alles .. miss een paar dingen in den brico garden gaan halen zoals meststoffen .en voor de rest ph- enz kunt ge bij de afdeling van de vijvers gaan kijken. alle hoop dat je hier iets aan hebt ..btw van welke kanten zijt gij ?

 

Ps: Snowwhite is ne goeie voor beginners is op nirvana.nl onder witte soorten te vinden

 

Mvg ne fellowgrower

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Welkom op het forum.

Ik zie dat je de tijd neemt om alles goed voor te bereiden, dat is goed en zal je later profijt van hebben.

 

We hebben een micro/fluo forum waar wat verslagen over kweken met tl op staan. Maar we zeggen altijd: "licht is gewicht" en dat geldt zeker voor het verschil Tl of HPS.

Qua afmetingen zou een 400W prima kunnen.

Hoogte potten gemiddeld 30cm + plant 70cm + 40cm tussen plant en lamp + 25cm voor lamp/reflector = 165, dat kan dus op een hoogte van 180.

 

Je kan de kast enkelwandig maken, maar zorg dan dat deze minstens een halve meter uit de buitenwanden of het dak blijft, zodat detectie van buitenaf moeilijk wordt. Of isoleren met steenwol. Hierdoor komt de warmte niet naar buiten en is detectie ook moeilijk.

 

Afblazen en aanzuigen vanaf de zolder lijkt me ook goed te doen. Maar hoe koud wordt het bij je boven als het vriest? Want echt koude dagen hebben we nog niet gehad. En als je bij wilt verwarmen dan ben je weer een klap geld aan stroom kwijt. Is nog wel een belangrijk punt. Cannabis kan redelijk veel kou op de plant verdragen als de grond maar niet onder de 18 graden zakt. In jouw geval zou je even moeten overwegen of een aardebak nog een idee is. Laagje tempex eronder voor de isolatie, en wellicht overwegen om verwarmingskabels in de bak te leggen. Eeen stuk efficienter dan een hete lucht kachel. Of eventueel je kast een verdieping lager zetten en de lucht op zolder afblazen?

 

Genoeg om over na te denken en te lezen.

Grtz Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mi643

nog wat tips van deze kant.

tl lampen van 36 watt zijn 120cm lang.dus als je met deze lampen wil beginnen maak je kast dan zo'n 130 cm breed.

gebruik veeeeeeeeel tl buizen.hang je kast helemaal vol met tl buizen.deze geven nu eenmaal minder licht dan een natrium lamp (licht=gewicht).

gebruik elektronische vsa's voor je tl buizen.deze verbruiken minder stroom,worden nauwelijks warm en het rendement watt/licht van is veel hoger.

gebruik de "tld reflex" lampen als je zelf geen goede reflector kan/gaat bouwen.

of gebruik de t5 tl buizen.deze worden wel veel warmer dan de normale tl buizen.

ga scroggen.

koop een goede afzuiger.als je eerst tl gaat proberen koop dan gelijk een afzuiger die ook een 400 watt natriumlamp aan kan.

een dimmer voor de afzuiger is aan te raden.

als je niet in de polder woont koop dan gelijk een koolstoffilter.

koop een ph meter incl. ijk en bewaarvloeistof.is echt nodig.

misschien een ec meter.

gebruik grond welke bedoelt is voor je wietplant.

enz.enz.enz.enz. :D

 

laatste en belangrijkste tip.veeeeeel lezen lezen en zoeken. :D

 

suc6 :smoke en met groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik zo een ph metertje met een naald dat ding heeft me 9 euro gekost en dat werkt enorm goed

voor zowel bodem als water en een koolstof filter is allen voor geur overlast aangezien ik hier kostant blow maakt dat dus echt geen verschil met of zonde filter .. anywayz gewoon effe zeggen waarom gekke koste doen als het ook anders kan .. :smoke peace out

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee,

niet bij nirvana kopen je zaden, kan je beter even naar Alien Growshop gaan, kan je ook nirvana zaad bestellen alleen dan stuk goedkoper, en minder verzendkosten, en een leuk extraatje,

gr.

speed :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mi643
anywayz gewoon effe zeggen waarom gekke koste doen als het ook anders kan ..

tja...ik heb voor mezelf besloten dat het kweken van cannabis een nieuwe hobby gaat worden,welke ik een aantal jaren(zo niet heel mijn leven)wil gaan beoefenen. je kan dan beter gelijk goede spullen kopen..

 

en als we dan toch reclame aan het maken zijn http://www.sanniesshop.nl/

 

 

met groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmz ok iedereen bedankt voor de tips.

 

ondertussen heb ik ff iets gesloopt op me kamer :D

ik had vroeger vaak last van droge hoest (was toen 4 jaar)

en dus hebben men ouders een verdamper aangeschaft (nee verdamp je geen wiet mee)

dat is een bak waar je water indoet en boven dat water hangt een ventillator (hele sterke)

ok nu ik gebruik dat spul toch niet meer... dus heb ik ventilator eruitgehaald. is ong 18cm doorsnede

ik legde hem even aan en binnen 2 minuten was mijn kamer FRISJES!! echt frisjes :smoke

 

dus zou ik dat kunnen gebruiken als afzuiging? (oja de kamer die fris werd was mijn slaapkamer)

en het geheel draait muisstil en kan ik wss aansluiten op een koolstoffilter (btw kan je die zelf maken?)

zoniet waar haal ik er eentje :D (kzal ondertussen es zoeken op forum)

 

thx allemaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok ik heb dus beslist :smoke

 

ik maak 2 bakken!

 

allebei 100x60x180 (breedte, diepte, hoogte)

in de eene hang ik een 400Watt phillips hpi lamp (son t plus of pia) wat raden jullie aan?

de andere word uitgerust met TL's 4x OSRAM cool white. die ik ga monteren in een frame, waarin ik ze kan laten zakken als het moet. en het frame gaat ook lucht doorlaten. (afzuiging komt op het dak)

 

de kamers bouw ik met een basis houten skelet zoals dat van neus.

de buitenkant ga ik dan bekleden met een (goedkope) houtsoort wss een lichte MDF? anders... tips zijn welkom. de binnenkant vd kast bekleed ik met de lichtste (gewicht) houtsoort die ik kan vinden. daartussen komt er isolatie.

 

de afzuiging gebeurt dmv van een ventillator die ik ergens uit heb gesloopt :D die sluit ik aan op een geschikte koolstoffilter.

de afzuiging bij de hpi kast ga ik wss met een slak doen en een 2e koolstoffilter kopen.

ook nog enkele pc ventillatoren erbij om het lampenboeltje te koelen! :D

 

qua voeding ben ik er nog nie echt uit.

wss canna vega, flores. of pk 13/14 (hebben jullie aanraders?)

 

de platen komen in 2 potten te staan (in iedere kweekbak 2 planten)

ik d8 aan dikke 12L potten ? gevuld met ?grond? (ok maar welke) mag dit stekgrond zijn?

 

voor de rest als ik eraan begin maak ik een mooi foto album

 

grtzzz irri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Irri,

de plannen liegen al klaar zie ik, mooi zo! :smoke

 

Voeding: Ik zou voor een biologische voedingslijn kiezen,

het is makkelijker in het gebruik en een

overvoeden van de planten is bijna niet mogelijk.

Ik zelf gebruik de voeding van Plagron. :D

 

Grond: Plagron Royalty-mix een je heb geen voeding nodig (behalve Green Sensation in de laatsten vier weeken)

Begin je met light-mix, mag je vanaf het begin al bijvoeden.

Groetjes Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mi643

wat ga je in die kast met die tl-lampen doen?groeien en bloeien?gaat niet lukken..te weinig licht en de verkeerde kleuren..

en ik ben het ook eens met jorenko..

 

 

met groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...