Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

de glazenwasser

Klaar: Kast Van 1,20 X 0,90 X 2,20 Voor 5 Planten

Recommended Posts

//EDIT: check mijn kweekverslag

 

Hoi!

 

Ik ben deze week begonnen met mijn eerste kweekkast.

 

Dit is 'em tot nu toe:

 

med_gallery_8244_1084_269397.jpg

 

Het frame aan de voorkant is voor de deur, en hij loopt aan de bovenkant nog een stuk omhoog door boven die balk.

 

Een overzicht van mijn labyrint:

 

med_gallery_8244_1084_151208.jpg

 

 

 

 

De kast moet natuurlijk nog geïsoleerd worden met glaswol, afgewerkt met zwart / wit en vijver folie, er moet nog een rek boven het labyrint komen om de lucht goed onder de potten door te laten stromen, etc. etc. etc. maar het begint al aardig op te schieten! :(

 

 

 

Ik had nog even een vraagje over de plaatsing van de lamp:

 

Lamp in industrie armatuur:

 

med_gallery_8244_1084_54541.jpg

 

 

 

 

Kan ik de lamp zo (in de breedte) laten hangen, is het ivm. spreiding van het licht beter om hem in te lengte op te hangen of kan ik voor deze maten beter een zelfbouwkap halen?

 

 

 

Keep u posted!

 

 

 

Mvg, de glazenwasser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey glazenwasser,

 

Gefeliciteerd met je eerste kweekkastje en suc6 met de afwerking, de basis ziet er al netjes en stevig uit. :(

 

Je lamp kan je beter anders hangen om een optimale belichting te krijgen, bij de fitting en overzijde word minder licht verspreid.

 

Greetz, Mr.Green ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee poetser

 

zier er netjes uit tot nu toe .:(

 

doe je ding en maak ons blij

 

De vriendelijke groei en bloei groenten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo daar!

 

Even een vraagje over de lamp; ik ga 'em in de lengte ophangen zoals Mr.Green adviseert. Ik ga de VSA uit de kap halen en op een trespa bord maken, moet de rest van de electronica zoals de starter ook op het bord of kan dat in de kap blijven (ivm. warmte)?

 

Binnen in de kap:

 

med_gallery_8244_1084_953222.jpg

 

 

De VSA moet vervangen worden want die bromt als een gek (toch??);

 

Vossloh Schwabe:

 

med_gallery_8244_1084_394184.jpg

 

 

In de andere kant van het armatuur zit nog wat electronica. Aan de rechter kant iig. een starter, maar kan iemand mij vertellen wat er aan de linker kant zit? 1 wit cylindertje en 2 metaalkleurige; wat doen deze?

 

Overige electronica:

 

med_gallery_8244_1084_735256.jpg

 

 

Nou vroeg ik me nog af of de electronica binnen in het armatuur niet met wat dunne dragen is aangesloten. Iemand een idee?

 

 

 

gr. de glazenwasser!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee poetser

 

Nee het is standaart dus goed ..

 

neemgelijk wel ff een nieuwe kap heb je nog meer spreiding van je licht :(

 

Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

nieuw hokkie dus ook een nieuwe lamp :D kost 85 pleuro krijg je er ook een mooie kap bij.5 potten van 20 liter erin en knallen maar :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Delta9:

 

tx man! ik heb er zin an!

 

 

 

@Bierkrat:

 

De lamp is soziezo nieuw. Ik koop een nieuwe kap als de oude niet goed meer is.. Heb 't ff opgezocht en die IDMAN armaturen is wel professioneel spul. De vraag is of deze een optimale spreiding geeft van het licht. Heb iets gehoord over dat ik een diepstraler zou moeten hebben. Is er een manier om te controleren of je lamp een goed lichtbeeld geeft?

 

 

 

gr. de glazenwasser

Share this post


Link to post
Share on other sites

die ametuuren uit de tuinbouw zijn meestal breedstraalers omdat ze ook zo hoog hangen in de kassen.maar bekijk het typenr en effe google dan kom je er mischien achter :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, maar deze kap is eerder voor de kweek gebruikt, aan de andere kant moet ik misschien toch maar een nieuwe kap gaan halen, weet ik het iig zeker! :D :smoke

 

 

 

nog ff dit:

 

ik heb onder andere een SMS fancontroller besteld bij de thegrowshop.nl. ik heb een aantal verhalen gehoord dat van dit soort traploze dimmers de afzuiger gaat brommen, heet wordt en minder lang mee gaat. :D is dit in alle gevallen zo? ik mag hem niet uit de verpakking halen als ik hem terug wil sturen, dus misschien maar het beste om hem gewoon terug te sturen en bij de lokale growshop een multifan dimmer te halen voor een mijer.

 

 

 

mvg, de glazenwasser

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo! vandaag weer wat opgeschoten met m'n hok:

 

deur erin enzo (wat een teringwerk maar tis wel goed geworden!):

 

med_gallery_8244_1084_31950.jpg

 

Softbox so far:

 

med_gallery_8244_1084_473513.jpg

 

 

 

en spullen binnen gekregen:

 

filter

fancontroller

2 x termo / hygrometer

relais

schakelklok

folie

 

Ik had gehoord dat afzuigers door die traploze fancontrollers heel erg zouden brommen maar dat valt me best mee, denk als die box geisoleerd is en dicht zit, je niks meer hoort.

 

 

Tis allemaal veel meer werk dan ik had gedacht maar het blijft leuk! Het schiet ook al redelijk op, nog isoleren (glaswol en tochtstrips), folie erop, wat spullen ophangen (lamp, filter, fan), elektra aansluiten (gaat nog een klusje worden) en dan ben ik klaar om proef te draaien! :smoke

 

 

 

gr, de glazenwasser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Glazenwasser,

Jouw hokkie ziet erg mooi uit :smoke

Groetjes Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks torsti!

 

 

 

nog ff een vraagje over fancontrollers in het algemeen:

 

die sms fancontroller van +/- 70€ die ik heb, voelt aan alsof er alleen maar een potmetertje en wat draadjes in zitten. ik heb echt het idee men een beetje genaaid wordt als het om dit soort fancontrollers gaat; er zit geen trafo in ofzo, helemaal geen dure onderdelen volgnes mij. is het niet mogelijk om gewoon een universele licht dimmer te gebruiken of desnoods een motor dimmer (zoals de trekker van een boormachine doet)?

 

mvg, de glazenwasser

Share this post


Link to post
Share on other sites
Opgelet-1

Deze module regelt alleen gloeilampen, verwarmingselementen, collector- en polaire motoren. TL-balken, kwartslampen, spaarlampen en motoren met aan aanloopcondensator mogen niet worden aangesloten!

 

Hier werd ik door iemand op gewezen,dus let daar op !

 

Groeten,richard

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaa dat zag ik ook, mijn afzuiger is echter maar 700m³, en deze heeft geen aanloopcondensator.

 

dus idd, goeie tip rich; alleen te gebruiken voor kleine afzuigers!

 

 

 

gr, de glazenwasser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Glazenwasser,

Ziet er proper uit, ik zag wel op deze foto iets waar ik zelf ben van afgestapt.

med_gallery_8244_1084_31950.jpg

De roostertjes beginnen (als je de kast sluit) vanaf een bepaalde afzuigkracht soms te fluiten (bij mij toch), ik heb er uiteindelijk gewoon vliegenraamgaas voor gespannen met ducktape, niet zo netjes qua uiterlijk maar geeft wel een betere & stillere luchtinstroom.

 

Veel plezier en suc6 nog met de afwerking. :D

 

Greetz, Mr.Green :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee!

 

er is iets raars aan de hand met m'n lamp:

 

vanmiddag heb ik geprobeerd of ik 't zoemen van de VSA kon verminderen door 'm uit 't armatuur te halen, dit werkte niet. na 20 minuten ofzo zette ik 'm weer aan maar toen bleef de lamp uit; je ziet wel wat bliksem langs het buisje lopen maar hij gaat niet aan... half uurtje later maar weer eens geprobeerd en toen deed ie 't weer.

 

ik ben inmiddels war verder met mijn hok en wilde even proef draaien met de lamp en afzuiger erin om te kijken wat te temperatuur doet. ik heb de lamp etc. opgehangen maar toen ik 'm aan zette weer hetzelfde verhaal. nu net een uur gewacht om het nog eens te proberen en hij doet 't nogsteeds niet... :smoke

 

wat is er aan de hand??

 

 

mvg de glazenwasser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kast ziet er fijn uit! Misschien dat ik mijn klerenkast ook wel ga inruilen voor zoiets, staat toch weer wat beter dan dit!! :smoke

 

(En van electra weet ik niet zo veel... snorry!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zat ik ook aan te denken,maar hij heeft het over 20 minuten dus dat lijkt me niet het probleem

 

na 20 minuten ofzo zette ik 'm weer aan maar toen bleef de lamp uit; je ziet wel wat bliksem

 

Willy Wortel ******* ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb net zelfs een uur gewacht...

 

 

 

De VSA moet vervangen worden want die bromt als een gek (toch??)

 

ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat die VSA niet abnormaal bromt, er komt zoon typisch 'hoogspanningsgeluid' uit (zoon zoem die ook uit die groene kastjes langs de weg komt), ook uit de andere componenten van de lamp. opzich denk ik dus dat die VSA wel veilig is.

 

 

ik heb het idee (alhoewel ik volstrekt electronica-noob ben) dat de starter wel eens niet zo goed zou kunnen werken, wat je ook wel eens bij TL balken ziet.

 

 

ik wacht nog wel ff en dan probeer ik 't nog eens.. beetje klote dit alleen, ik wou nou eindelijk wel 'ns me hokje testen... :smoke

 

maja...

 

 

gr de glazenwasser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, hier staat-ie ook..volgens mij zit daar zo'n beetje hetzelfde in als in zo'n fancontroller.

Alleen is dit wat goedkoper.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...