Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Speedway

Mannetje Of Vrouwtje? Ruiken?

Recommended Posts

Hee,

even (misschien een hele domme) vraag van speed!

De laatste 3 dagen dat ik mn plante controlereerde (nu denk ik 7 dagen bloei) vond ik hokje een beetje stinken. Ik zat al te denken zou dit van het hout zijn dat te warm wordt ofzo?

Maar nu vandaag dacht ik, zijn het niet gewoon de plantjes, dus ik ruiken aan de nog niet zichtbare topjes en bij 2 plantjes rook ik een sterk zoet geurtje (super thai x skunk). Nu dacht ik die 2 wel en de andere 3 niet, zouden die 2 dan de vrouwtjes kunnen zijn?

 

Een leuke vraag voor zo laat in de avond :verrygood

gr. speed :smoke

 

EDIT: Kom er net achter met me slaperige kop dat er al een topic hier over is, verkeerd gezocht, maar alsnog wil ik dan iets weten. De vrouwtjes ruiken sterker dan de mannetjes(volgens dat topic) Nou ruiken die 2 sterker en zoeter dan die andere 3 die wat zuurder en maar heeeeeeeel lichtjes ruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Ik zeg: nummer ze met een labeltje en wat jij denkt dat het gaat worden en wacht dan af tot ze hun sexe hebben laten zien. Ik vind het wel een interessant experiment.

 

Wel even terug melden hier of je goed zat he?

 

Grtz Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal vergeten! Maar van 2 weet ik het nog neit aangezien die in coma liggen en pas weer in de zomer wakker worden. De 2 zoete waren vrouwtjes de zure was een mannetje. (en als het klopt en die 2 dus mannetjes zouden worden, niet mijn buitenplanten :whistling )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal ook eens meedoen aan dit experimentje :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het helemaal geen zo'n domme vraag hoor speed :whistling

 

Ik heb nu 2 keer mannen en vrouwen uit elkaar moeten halen, en ik merk ook dat er een licht verschil is in geur, maar het is moeilijk te beschrijven. De vrouwtjes hebben meer aroma vind ik, ze ruiken iets meer fruitig, plantachtig... terwijl mannen 'doffer' ruiken, nuja, zoals ik al zei, moeilijk te beschrijven :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit gaat een doorbraak worden :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja die houtige geur ken ik en dacht altijd dat dat mannen waren maar heb me wel is vergist zoals bij skunk redhair. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

een wietplant kan je niet sexen op geur mensen,

Je kan enkel voorselecteren voor het sexen op geuren, maar dan moet je wel met een grote selectie bezig zijn. Als je weet wat zoekt, kan de stammen wrijven en dus voor het sexen al gaan selecteren.

maar dit heeft niks te maken met sexen.

 

vaak groeien de mannen harder van het begin af aan,

hun leven is ook korter, dus meer power in minder tijd.

maar dit is ook niet altijd zo.

Je moet echt blijven controleren.

 

Hou ze in het licht en kijk goed naar de internodes en onderin de oksels.

(zo helder mogelijk tl licht is het beste)

een fijn wit haartje en het is bijna zeker een vrouw.

Bekijk rondomrond altijd alles, de meeste mannen hebben langs 1 zijde lichte voorbloei in een heel vroeg stadium. Net een piepklein paddestoeltje hogerop de oksel, vrij duidelijk te zien.

 

het is echt niet zo moeilijk, je hoeft ze vaak zelfs niet in bloei te zetten,

gewoon deftig laten voorgroeien onder tl licht.

4 a 5 weken voor de oogst ze starten onder tl en je zal ze grotendeels met zekerhied kunnen sexen.

Dan zet je de eventuele vrouwen in bloei(al dan niet moeder van gestekt) en dan zie je wel hoe je het gedaan hebt.

 

planten in bloei trekken om te sexen, dan terug groei, is omslachtig en het duurt ook een tijdje.

 

groets esko.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Esko zegt weer eens ware dingen. Mijn Blue Buddah's waren drie dames bij die behoorlijk lang werden en waarvan ik dacht dat het mannen zouden zijn. Niet dus. De mannen waren qua pheno niet van de vrouwen te onderscheiden. En het eerder voorbloeien van de mannen was ook niet zo. De vrouwen toonden zich met zekerheid eerder dan de mannen. Alleen de stekken die ik op 12/12 wortelde waren de mannen wat eerder met hun bloei dan de vrouwen. En een aantal planten die ik heel vroeg als 'man' had bestempeld bleken uit dat 'balletje' toch een stel haartjes te toveren :whistling Maar ik was dan ook wel erg vroeg aan het proberen te bepalen. Als je een paar dagen verder bent zie je vaak overduidelijk de haren of balletjes zitten. Bij mij had elke plant een nummer zodat ik dingen op kon schrijven. Zo kon ik rustig na twee dagen nog eens kijken of ik gelijk had.

 

En speur wel de hele plant af want ik heb idd planten gehad die maar aan 1 tak sexe toonden. Dus neem de tijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He hallo

 

Heb ook een paar zaailingen staan daar heb ik nu tien dagen geleden stekjes van gesneden en in stekwolplugjes gedaan, er komen nog geen worteltjes onderuit kan ik ze meschien nu al op 12/12 zetten om zo iets eerder het geslacht te bepalen, want wil dan als ik weet welke de moeders zijn zo snel mogelijk stekken van snijden.

De stekjes staan onder twee 18 watt tl in een kweek kastje, wou ze daar dan ook in hun stekwolpugjes in de bloei trekken

 

groetjes Tim

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm

 

bij mijn buitenplanten hadden de manetjes wel al eerder een wietgeurtje dan de vrouwtjes

en die manetjes ruikte ook sterker :whistling

 

super M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij ons ruikt de vrouwtjes diesel heerlijk naar NY diesel en het mannetje ruikt muf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer weinig planten zijn genetisch gezien volledig man of volledig vrouw . Het uiteindelijke geslacht wordt bepaald door de genetica + de omstandigheden. Deze laatste is een ingewikkelde die bestaat uit vele faktoren.

 

 

Veel planten 'weten' dus nog niet wat ze gaan worden voordat ze de bloei ingetrokken worden of pas na lange tijd groei . Voordat het zover is kun je onmogelijk bepalen of het een man of vrouw wordt .

 

Het is dus ook mogelijk het geslacht enigsinds te sturen ,en dus meer vrouwen uit je zaden te halen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...