Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest Miss_J

Blue Buddah Uit Zaad

Recommended Posts

Guest Miss_J

Update na vier weken 12/12:

 

Weinig te melden. Het is dringen op het net en ik ben benieuwd of het dit keer niet te vol is. Maar het is wel een geweldig gezicht:

med_gallery_5822_1005_103224.jpg

 

med_gallery_5822_1005_81316.jpg

 

Vanaf boven gezien lijken de toppies nauwelijks te groeien, totdat je meer de diepte van het bladerdek in kijkt en dan zie je wat er onder allemaal groeit:

med_gallery_5822_1005_90938.jpg

 

Lekkkerrrrrrrrrrrr :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, pas vanaf de laatste 3 weken gaan de topjes echt de hoogte in, en beginnen ze (hoop ik voor je ) knobbels te vormen.

 

Heb jij ook voor duizenden euros aan lampen daar hangen dan?

 

dit is inderdaad het saaiste gedeelte vd kweek, te begin vd bloeiperiode ;) Straks KNALLEN, want ze zien er supergezond uit!

 

 

NEUS :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Ze zijn ook supergezond op het ogenblik. Het gaat eigenlijk te goed en ik zit me af te vragen waar ik straks de mist in ga B) Of zou ik gewoon een kweek zonder problemen af gaan ronden? ;)

Het leuke van deze plant is de lange haren op de buds.

 

En over die lampen: ja, er hangen er zes en dat is bij elkaar een bom duiten. De eerste kweekjes was dus aardig wat afschrijving voor de lampen en kast, maar ik heb het er inmiddels uit :whistling En nu hoef ik voor de komende jaren dus niet meer nieuwe lampen aan te schaffen en zomers kan ik doordraaien op volle sterkte.

 

Tegen de tijd dat deze aan vervanging toe zijn kan ik misschien wel overstappen op LED's ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zooo miss petje af hoor :whistling

kan ook eigelijk niet anders he als 1 van de weinige vrouwen ;)

je zet ons mannen zo wel een beetje voor schut hoor

maar ik denk dat de meeste het wel kunne hebben en het je gunne

ik wel hoor

hoop dat je je planten zo gezond tot het einde kan houden

veel succes verder

 

 

hou ze groen groetjes jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het wordt saai zegt ze... ;) B)

 

Ik vind het anders nog altijd superspannend. In zo'n mooie ruimte heb ik die Blauwe godinnetjes nog niet zien groeien, bovendien staan ze er prachtig bij. Ik zeg: meer foto's! :whistling

 

Ik ga me bijna afvragen of ze wel blauw zullen kleuren onder zulke ideale omstandigheden! Keep up the good work! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi, en hoe gaat het met the ones? En heb je de blue buddah eigenlijk nog gedieft onder het net?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo

ziet er zeer leuk uit die groene duintjes, echt lekker mooie toppen:specool

hoe groot is dit totaal opp. nu eigenlijkk? en eum ...Is dat een testje die ééne hoogere top zo halverwege rechts achter in je kast ?

 

vette kweek , blijf maar aandachtig.... ;) wie weet oo wie weet en dat zou minder leuk zijn...? ;) :whistling succes

 

mazzels

Share this post


Link to post
Share on other sites

pff miss j saai zeg je, hehe ze gaan veels te goed zoals je zelf zegt en dan wordt het idd een beetje saai :specool

 

mja wie weet maak je aan het eind van de kweek nog iets spanneds mee :) ik hoop het niet vor je

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Ze gaan nog steeds heel goed: EC 1.6 en ph 6.1

Het enige waar ik een beetje over twijfel is of het net niet te vol ligt waardoor de toppen niet alle licht ontvangen. Maar ja, dat zien we dan aan het einde van de rit wel.

 

Hier nog wat van die saaie pics :specool Maar Miss_J is best wel blij met deze ronde. ZOu ik het gaan leren? (ga ik binnenkort weer hard onderuit waarschijnlijk :) )

 

med_gallery_5822_1005_80619.jpg

het is dringen......

 

med_gallery_5822_1005_57293.jpg

wel lekker wit.....

 

med_gallery_5822_1005_105921.jpg

Wel wat knipwerk......

 

med_gallery_5822_1005_38880.jpg

maar de geur maakt het nu al goed :D

 

Nog een weekje of drie......

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe gaat het met the ones? En heb je de blue buddah eigenlijk nog gedieft onder het net?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

The ones hebben een week achterstand op de BB's maar beginnen nu ook leuk te bouwen.

 

med_gallery_5822_1005_27428.jpg

 

Ik verheug me enorm op dit wietje, lekker lekker lekker :specool

med_gallery_5822_1005_55523.jpg

 

Ik heb de BB's en The Ones allebei gedieft. Vrij laat heb ik zelfs nog een aantal uitlopers met toppies, die net op het net maar niet in het licht zaten, eraf gehaald. Dat zou fluf blijven en ik heb liever dat de plant dan haar energie in de toppen op het net steekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saaai... Neuh denk ut nie

ziet er prachtig uit :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik verbaas me bij elke foto over de mooi diepgroene kleur nog steeds.

Gebruik jij organische voeding ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

@Soca: ik gebruik de lijn van BAC.

De 2e foto van de BB's is het meest kleurecht want die is genomen met licht uit. Als de lichten aan zijn vertekend het iets vanwege de kleur van de lampen. Witbalans instellen heb ik tot nu toe nog niet de perfecte instelling gevonden met deze lichtkleur.

Je ziet ook aan de eerste BB foto dat vooraan de kleur beter is dan onder de lampen achteraan. Ik heb afwisselend 2100K en 2700K hangen, en die kleurverschillen is voor de camera echt een probleem. Dus het beste is de kleur wanneer ik met licht uit flits.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klasse veldje :specool

Wat zal het een genot van lekkere geurtjes zijn als je die kast opentrekt :)

Go Miss_J Go...........

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Gisteravond opende ik de kast voordat het licht aan ging en de geur viel als een warme deken over me heen. De BB's hebben echt een bijzondere geur, er zit een zoet fruitige kant aan welke prima aansluit bij de The Ones. Allebei de geurtjes zijn heerlijk!

 

Het veldje is geweldig om te zien Sannie, al zeg ik het zelf. Ik geniet er elke keer enorm van. Maar er zit ook een klein twijfel duiveltje op mijn schouder die me elke keer laat afvragen of dit veldje niet te dicht is, waardoor de onderkant van de toppen te weinig licht krijgen. Maar er is maar 1 manier om daar achter te komen en dat is gewoon deze draai afmaken en wegen aan het eind.

 

Dan heb ik een net gehad welke niet helemaal dicht was en misschien een net wat te vol was, of juist genoeg. Dan zou ik hierna toch redelijk goed moeten kunnen bepalen wanneer in de bloei te gaan om het net helemaal perfect te hebben.

 

Deze draai gaat in ieder geval hartstikke lekker met de voeding. Was natuurlijk ook nieuwe aarde, maar de planten reageren nu prima op de verhoging die ik elke week doe. En de kleur is echt heel mooi. Door het dichte bladerdek zie ik wel dat de planten de bladeren onder het net spontaan laten vallen, waarschijnlijk gewoon te weinig licht. Ik vond dit eerst licht verontrustend maar zag op het net alleen maar blakend gezond blad, dus heb ik het maar rustig aangekeken. Ze hebben zichzelf dus ook een beetje gediefd :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er zeker geweldig uit daar miss :specool

Hangen de lampen op zn laagste?

Geef je ook al organische pk booster? en zo ja hoeveel?

 

Miss_J dopen we om naar Miss_Fruit

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel mooi veldje Miss_J !

Zo dicht zitten ze nu ook weer niet op elkaar, lijkt me uitstekend

Succes ermee!

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

prachtig prachtig en nog eens prachtig. :specool :D

 

zijn geen andere woorden voor.

 

en mag dan saai zijn, maar ik denk je dit toch liever hebt dan dat ze er kut bij staan. :)

 

 

grts NLkweker

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Hellrazor: Het enige nadeel aan deze lampen is de prijs, helaas. De fabrikant zegt dat ze 80.000 uur meegaan, maar ik ga maar aan de veilige kant zitten en zeg 60.000 a 70.000 uur. Dat is dus vele jaren!!!! Ik heb de kosten van de verschillende lampen eens vergeleken en dan kwam de inductie er wel het goedkoopst af. Maar een inductie kost dus 550 euries :specool Daarom hangen er maar zo weinig in de kweekruimten overal in Nederland.

 

Ik denk dat die berekening van jou te optimistisch is, ik heb op de website van philips zitten kijken naar inductie lampen, de vorm is iets anders maar globaal genomen zal dat niet veel uitmaken denk ik . Bij 80.000 uur overleven 80% van de lampen, dit gaat dus om de defecten. Echter als je gaat kijken naar de lumen afgifte zit je dan op pak hem beet 62-63% ten opzichte van een nieuwe lamp.

 

Bij 20.000 uur zit je op ongeveer 83% van de lumen afgifte, de schaal is erg ongunstig vind ik , al binnen 10.000 uur kom je onder de 90%

 

Ten opzichte van de master greenpower bij 16.000 uur 10% uitval(defecten) en ongeveer 93% van de lumen.

 

Mijn punt is de levensduur van die inductielampen is wel goed, maar de lumen afgifte over een lange periode is ongunstig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...