Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
volvo850t5r

Bacterie

Recommended Posts

ik hoop dat iemand hier het antwoord op weet.

het volgende is het geval,ik gebruik sinds kort de bacterie van no mercy,doe alles volgens de bijsluiter,maar na een dag of 3 word het water in mijn vat troebel/wit.

ik heb een zuurstofpomp en een binnenfilter voor aquaria in mijn vat.

ik maak de bacterieen aan in een 10 liter emmer die ik 24 uur laat staan voor ik hem aan mijn vat (120 liter)toevoeg.

hoe komt het dat mijn water ondoorzichtig wit word?

wat doe ik hieraan?

is het goed of is het slecht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat bacterial na het mengen in een emmer van pakweg 10 liter water melkachtig wit wordt,dat is logisch,is de normale kleur,in een vat van 120 liter zou je het niet zo mogen hebben die kleur enkel wat troebelder dan,hoeveel gebruik je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meet je de ph wel na toevoeging van bacterial , want het verhoogd de ph aanzienlijk . Dat troebele is wel normaal .

 

Heb je verstoppingen ergens in door bacterial ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 dagen laten staan is echt te lang. maak 10 liter aan laat dit 24 uur staan tot max 32 uur. En geef dit aan je planten. Laat je het langer staan dan gaat de kwaliteit snel achteruit. Heb je een microscoop? dan doe die test maar eens. Heb het in het verleden met mn aqua hobby meerdere malen gedaan en na een aantal dagen in schoon water zie je de werking in een rap tempo terug gaan.

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meet je de ph wel na toevoeging van bacterial , want het verhoogd de ph aanzienlijk . Dat troebele is wel normaal .

 

Heb je verstoppingen ergens in door bacterial ?

 

de ph loopt naar beneden

mijn leidingwater heeft een ph van 7.4,nadat ik bacterieen heb toegevoegd zakt deze naar 6.6

 

verstoppingen heb ik niet.

 

overige mensen thanks voor de reaktie's

ga in het vervolg maar met gietertjes van 10 liter werken en het zoals citroax al zegt binnen 2 dagen aan de planten geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

vreemd?

moet straks water aanmaken en zal het nog is nameten :j

misschien ben ik wel zo stoned geweest van de amnesiahaze dat ik alles door elkaar heb gehaald :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 dagen laten staan is echt te lang. maak 10 liter aan laat dit 24 uur staan tot max 32 uur. En geef dit aan je planten. Laat je het langer staan dan gaat de kwaliteit snel achteruit. Heb je een microscoop? dan doe die test maar eens. Heb het in het verleden met mn aqua hobby meerdere malen gedaan en na een aantal dagen in schoon water zie je de werking in een rap tempo terug gaan.

 

Groeten,

wat zou je moeten zien door de microscoop?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat denk jezelf? forellen die de horlepiep dansen :(

 

Groeten,

 

'--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Hahahaha.........niks fout aan een forelletje scoren hoor ! lol:)

Vinden jullie het begrijpelijk dat ik vol "ongeloof" Volvo z'n post lees ?!

Ik vraag me er ook direct bij af oftie z'n meters wel eens ijkt ?

Het PH loopt ff op...maar komt dan weer terug, dus da's een héle vreemde zaak bij je Volvo !

En tja...je schrijft dat je ALLES doet zoals de uersinfo aangeeft...maar dan vraag ik me af waarom het 3 dagen duurt voordat je vat eens een keer leegraakt. Maak je het vat voor gebruik van een week klaar ofzo ?

In feite behoor je élke dag te meten...en vooral tegen de tijd dat je ze water geeft. In 8 vd 10 gevallen is het dan opnieuw afzuren geblazen om de optimale waarden te bereiken.

En troebel water ? Dat komt door de kalkverbinding waarop de bacteriën geënt zijn ! Maar dat is een geneutraliseerde verbinding dus kan geen kwaad.

Los van dat alles...als je het vat zólang vol hebt zitten zou ik telkens een hele kleine hoeveelheid druivensuiker( bijvoorbeeld) toevoegen om de bacteriën voedingsbodem te geven, anders gaan ze het hoekkie om in je vat.

 

SpeesCees

Share this post


Link to post
Share on other sites

(speescees) Vinden jullie het begrijpelijk dat ik vol "ongeloof" Volvo z'n post lees ?!

 

we kunnen niet allemaal zo snugger als jou zijn.

 

 

(speescees) Ik vraag me er ook direct bij af oftie z'n meters wel eens ijkt ?

 

ja die ijk ik elke week, dus vaker als noodzakelijk.

 

(speescees) Het PH loopt ff op...maar komt dan weer terug, dus da's een héle vreemde zaak bij je Volvo !

 

ik had al aangegeven dat ik iets niet goed gedaan zou kunnen hebben en datgene is dat ik ook voeding in mijn vat heb gedaan waardoor ie naar beneden ging.

 

(speescees) En tja...je schrijft dat je ALLES doet zoals de uersinfo aangeeft...maar dan vraag ik me af waarom het 3 dagen duurt voordat je vat eens een keer leegraakt.

 

hoezo staat er dan in de bijsluiter beschreven hoe snel je vat leeg is of hoe snel je vat leeg moet zijn.

het zou toch zo moeten zijn dat hoe langer je vat staat hoe groter de bacteriestam word met toevoeging van suikers (voeding voor je bacterie)

maar het zal wel aan mij liggen professor speescees

 

 

SpeesCees

 

maar het is opgelost, ik gebruik ze gewoon niet meer

na mijn idee maakt het zoiezo geen verschil niet in kwantiteit en ook niet in kwaliteit

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat denk jezelf? forellen die de horlepiep dansen :verrygood

 

Groeten,

 

'--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hahahaha.........niks fout aan een forelletje scoren hoor ! lol:)

Vinden jullie het begrijpelijk dat ik vol "ongeloof" Volvo z'n post lees ?!

Ik vraag me er ook direct bij af oftie z'n meters wel eens ijkt ?

Het PH loopt ff op...maar komt dan weer terug, dus da's een héle vreemde zaak bij je Volvo !

En tja...je schrijft dat je ALLES doet zoals de uersinfo aangeeft...maar dan vraag ik me af waarom het 3 dagen duurt voordat je vat eens een keer leegraakt. Maak je het vat voor gebruik van een week klaar ofzo ?

In feite behoor je élke dag te meten...en vooral tegen de tijd dat je ze water geeft. In 8 vd 10 gevallen is het dan opnieuw afzuren geblazen om de optimale waarden te bereiken.

En troebel water ? Dat komt door de kalkverbinding waarop de bacteriën geënt zijn ! Maar dat is een geneutraliseerde verbinding dus kan geen kwaad.

Los van dat alles...als je het vat zólang vol hebt zitten zou ik telkens een hele kleine hoeveelheid druivensuiker( bijvoorbeeld) toevoegen om de bacteriën voedingsbodem te geven, anders gaan ze het hoekkie om in je vat.

 

SpeesCees

nou,ben benieuwd wat jij voor een microscoop gebruikt,neem tenminste aan dat je bedoeld dat je bacterien ziet door je microscoop?!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...