Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bambo

Exile Van Magus Genetics Op Mapito

Recommended Posts

Afgelopen juli werd ik door de magere kwaliteit van de stekken gedwongen om maar weer zelf de boel vanaf nul op te bouwen. Mijn keuze was gevallen op Exile van Magus Genetics. In september ben ik hiermee aan de slag gegaan.

De kiemkracht van de zaden is enorm. Van de 72 zaden kwamen er maar liefst 71 op. Weliswaar niet allemaal evenvlot, maar meer dan de helft had al binnen 3 dagen een wortel.

 

Omdat ik tijdig was gestart heb ik van een 52 planten een topstek kunnen trekken, die mooi mee konden bloeien in de nog draaiende tuin. Na een kleine 2 weken waren de geslachten bekend, 17 mannen en 35 vrouwen. Van de overigen weet ik het nog niet. Maar de uitkomst valt me dik mee.

Alle mannen op 1 na weggeknikkerd, alsmede een paar zielige vrouwtjes. 1 supermannetje hou ik verder voor zaadwinning.

 

De planten zijn nu een kleine 7 weken oud. Van een aantal uitgezette planten heb ik inmiddels backup stekken getrokken. Ik wil aan het eind nl weten welke ik bewaar en welke niet. Je moet er toch weer een jaartje mee doen tenslotte.

 

Hier staan ze nog in de groeikamer.

gallery_732_947_134779.jpg

 

Zo eindelijk in de grote bak. Ik ben van plan om ze nog een daggie of 2 a 3 te laten aanslaan alvorens de bloei er in te zetten.

 

gallery_732_947_10678.jpg

 

De backup stekken.

 

gallery_732_947_136941.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi soortje, is ook 1tje op mijn verlanglijst :blink:

daar zullen een paar heel mooie mamma's uitkomen :specool

 

grtjs T

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat tie weeeer :specool

succes bambo! ;)

minstens net zo dik als de vorige? :blink:

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi werk Bambo :specool

 

Eigen stekjes en aan het einde nog de mooiste uit kunnen kiezen :blink:

Zo hoort het

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bambo je bent gewoon echt goed bezig.

 

Het nummeren daar zou ik een pakje labels voor kopen want voor jet het weet is het stekblokje nat en verlies je je nummertje.

 

Je bent eigenlijk proffesioneel bezig, met een rerserve stek en al.

 

Wat ik niet begrijp is ... waar zijn je zaadplanten dan ?

 

Groet

 

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bambo je bent gewoon echt goed bezig.

 

Het nummeren daar zou ik een pakje labels voor kopen want voor jet het weet is het stekblokje nat en verlies je je nummertje.

 

Je bent eigenlijk proffesioneel bezig, met een rerserve stek en al.

 

Wat ik niet begrijp is ... waar zijn je zaadplanten dan ?

 

Groet

TAW

 

Dank voor je warme opmerkingen. Het nummeren van de stekblokjes gaat met een permanente stift die ik ook voor cd en dvd gebruik. Ook als de stekblokjes daarna worden ingewaterd, blijft dat zitten. Ik vind dat zelf makkelijker werken dan labeltjes. De planten zelf heb ik genummerd met haring vlaggetjes. Ik zag ze liggen bij de lokale visboer en dat leek me handig. Bovendien vind ik het heel Hollands staan.

 

De zaadplanten staan nu in de grote tuin en worden nu afgebloeid. De stekken bewaar ik voor de volgende keer waarbij ik tijdens de bloeiperiode van de zaadplanten beoordeel welke nakomelingen ik houd en welke niet. De nakomelingen van de beste planten worden dan verder vermenigvuldigd, zodat ik de volgende keer een redelijk stabiele tuin heb.

 

Deze tuin wordt een complete verrassing qua bloeiduur. Zaadplanten hebben over het algemeen toch de neiging in verschillende duren af te bloeien.

 

Maar wat heb je op deze manier toch een hoop planten in huis. Moederplanten, vaderplanten, stekken, backup stekken. En dan weer selecteren.... enz enz.

Al met al vond ik het wel weer een kluit werk, maar ik hoop er minimaal 1 jaar plezier van te hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vertel me is iets nieuws na een jaartje is het hier net Artis.

 

Gister heb ik wel besloten om er mee te stoppen al het exotische non Afghaan gaat in de bloei.

Ik wil niet anders meer in huis dan 1 soort.

 

Zo gaan we vandaag een nieuw project opzetten in 25 liter potten.

Mooie voorgegroeide bomen waar enorme kluiten aan hingen.

 

Komt allemaal in een nieuwe topic !

 

Bambo for president !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

heee bambo ........

 

met deze opsteling ben je geheel zelf reguleerend , dus niemand meer nodig die je van stek voorziet , al dan niet van slechte kwaliteit , of een veel te duur prijs kaartje ........

 

dit is eigenlijk wat iedere zelf respecterend kweeker zou moeten hebben .

 

perfect man ik ga dit zeker volgen .....

 

de groente van Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ideaal eigen stekken..... bevalt ons ook prima.... meer werk maar je weet precies wat je er voor terug

krijgt. Veel plezier man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exile en Warlock.. die staan allebei ook nog op mijn verlanglijstje. Toppie Bambo! :smoke

 

edit: kon het niet laten. Dit is hem:

 

exile_19_rt8-w.jpg

 

Meer info over deze cupwinnaar:

 

Info en foto's: http://www.puresativa.com/magus-genetics-exile.html

 

Growverslag: http://www.puresativa.com/article052.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie foto Whazzup, dat maakt me een stuk vrolijker.

 

Mannen, waar ben ik aan begonnen in vredesnaam! Bij de preselectie, waarbij ik een aantal topstekken van de eerste 51 zaadmoedersplanten in de bloei had gezet, is toch het een en ander misgegaan met de geslachtsbepaling.

 

Het kan namelijk gebeuren dat de topstek geen mannelijke verschijnselen vertoont na 14 dagen bloei, maar de oorspronkelijke zaadmoeder wel. Dus herma!

 

Hierdoor zijn er toch veel meer planten afgevallen en dat gaf flink wat open gaten in de grote tuin.

Dat vond ik zonde van de ruimte en heb daarvoor in de plaats, ongetopte vrouwelijke nakomelingen geplant van de vrouwelijke moeders nrs 53 tot en met 70.

Deze waren inmiddels al flink gegroeid en kunnen mijns insziens zonder probleem tussen de iets hogere andere planten worden gezet.

Van deze planten heb ik dus nu geen backup stekken meer, maar op zich vind ik dat geen probleem omdat dit toch al nakomelingen waren.

 

Maar goed van de 70 uitgezette zaden blijken er nu 37 Mannen te zijn en 31 Vrouwen.

Ook dit is nog een tussenuitslag omdat ik van plant 52 en 70 het geslacht nog niet weet.

Zaadmoeder 52 en 70 braken af bij de voet (!) bij het overplanten in de grote bak.

Dat zijn ook echt de allerlaatsten waarvan ik nog niets weet.

 

Ik heb een foto van een lege bak bewerkt en daarin de nummers van de planten gezet met de verschillende bloeidata.

Dit leek me echt de enige manier om nog een beetje overzicht te houden.

 

gallery_732_947_82170.jpg

 

Wat ik wel flink kut vind is dat ik op verschillende data zal moeten gaan oogsten. En dat zal je dan ook nog tijdens de lichtperiode moeten doen om de cyclus voor de overige planten niet te verstoren.

Maar echt mannen, degenen die op ietwat grotere schaal met zaad gaan werken, bezint eer ge begint.

Het is een hels karwei en je bent constant bezig met die kutplanten en nakomelingen.

Alles moet genummerd worden etc. etc. Ik hoop echt dat het wat oplevert anders schakelt Bambo toch weer over naar gekochte stekken, wat me kluiten werk scheelt.

 

Stekken koop ik normaal gesproken 2 weken van te voren in, waarbij ze 2 weken TL groei krijgen en daarna overgeplant worden in de bloeibak die dan net geoogst is.

Nou loop ik door dit project best vertraging (niet echt dramatisch) op wat toch de nodige pecunia scheelt. Tijd is geld nietwaar. Nou weet ik wel, ik ben aan dit project begonnen omdat de aangeleverde kwaliteit van de stekken, toentertijd te wensen overliet. Maar nu is dat geen enkel probleem meer....

 

Kortom, Bambo twijfelt behoorlijk aan zijn beslissing om me 2 Santa moeders de vorige ronde af te bloeien.

Maar goed, dat is spijt na de zonde en de tijd zal leren of het een goede beslissing is geweest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste bambo

 

ik voel met je mee , hermas zijn echte spelbrekers (heb er ervaring mee ;) )

 

voor de rest nog suc6 met het project :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou moed Bambo! Aan de finish liggen de prijzen! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het valt niet mee he bambo ;)

 

Maar respect dat je het toch doet en uitgebreid verslag van doet :(

En wat whazzup zegt;op de eindstreep wachten mooie dingen op je ;)

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tjee Bambo, wat een klus heb je je op je hals gehaald.

Wel leuk als je over voldoende "vrije" tijd beschikt.

Wens je succes en veel plezier met deze opzet :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Bambo,

 

Ooit heb ik geschreven dat ik er spijt van had de hele dierentuin lag op zijn kop allemaal voor 20 zaadjes en hun moeders en hun nakomelingen ...

 

Het hele gebeuren heeft meer dan 9 maanden in beslag genomen.

 

Een selectie uit 20 zaden zoals ik het heb gedaan zie ik persoonlijk als spielerij dat is geen veredeling of zo iets.

 

Nee of je het nu met 100 zaden 1000 zaden of 10 zaden doet je zit er aan vast en je gehele productie loopt erdoor achteruit ...

 

Maar .......

 

Soms heb je mazzel !!

 

Dus Bambo geef niet op ik voel met je mee ik weet precies wat je doorstaat nu.

 

En als opfleurdertje is dit bloemetje voor jou:

 

med_gallery_3606_582_115433.jpg

 

 

PS: Tegen de tijd dat je weer is met PP stekken vol met shit thuis komt dan realiseer je je dat de stekken crisis echt nooit voorbij gaat.

 

Liefhebbers en broodfokkers scheidden hun wegen.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Silver: Warlock wilde ik niet vanwege de bewerkelijkheid bij het knippen. Je vraag hoeveel moeders ik nodig heb. Och, met een stuk of 3 goede moeders kan ik me tuin wel bezetten qua stekken. Ik denk dat ik ook al weet welke dame ik tot hofdame benoem, om verder te vermenigvuldigen.

 

Nr. 52 is definitief een Man, dus die heb ik er vanochtend uitgetrokken. Nr. 70 zag ik nog niets aan. De rest van de planten beginnen nu echt met bloeien en de eerste stempels zijn duidelijk zichtbaar. Ik merk nu al dat dit een langere bloeier is.

 

De groei van de (getopte) zaadmoeders valt me alleszins mee. Ik las op het forum allerlei schrikverhalen dat je zaadplanten niet te lang moet voorgroeien ivm reuzegroei maar ik vind dat zelf erg meevallen. Planten zijn nu gemiddeld een 50cm en het merendeel staat nu een dikke 14 dagen in de bloei.

 

Ik vind wel dat de zaadplanten mooie bladeren voortbrengen. D'r is ook werkelijk geen spoortje van een soort degeneratie, TMV of een andere verminking te bekennen. Dat is een tijd terug....

 

gallery_732_947_44772.jpg

 

gallery_732_947_115573.jpg

 

Het geheel overziend ben ik nog niet onder de indruk. Ik verwacht niet al te veel van deze tuin, als de hofdame nou maar genoeg nakomelingen aflevert, dan kon de volgende tuin wel eens een knaller worden. Deze tuin is voor mij nog een volslagen verrassing wat dit gaat opleveren.

 

Ook in de vrouwelijke backup stekken ben ik flink aan het rausen geweest. Daar heb ik er al flink wat van vernietigd. Ik heb er nu nog een ruime 20 staan.

 

gallery_732_947_21861.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...