Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

fotografe

5 Dames(shack)in De Keter In Scrog!!

Recommended Posts

Aangezien er op het forum weinig verslagen over de keterkast te vinden zijn & mij gevraagd werd(door mensen die het al paar jaar vruchteloos hadden geprobeerd) te proberen om beetje rendement uit deze te proberen te verkrijgen,hierbij verslagje. ;)

 

Ben eerlijk gezegd niet gecharmeerd van deze kasten & heb nog weinig spectaculairs gezien/gehoord hierover,terwijl de kasten verkocht worden onder de noemer er makkelijk een bepaald gewicht gehaalt wordt,tevens is er zonder aanpassingen van de bestaande(complete!) kasten nauwelijks mee te draaien(wordt te warm/lichtdoorlatend....) daarom raad ik iedereen aan een paar balkjes & wat gips/zw/w folie oid te gebruiken. <_< (is naast dat het goedkoper is ook makkelijker te vormen naar de wensen zullen we maar zeggen!) :nerd

 

Affijn de keter:

 

Moet de (preciese) maat nog ff nemen,maar er hangen 2 maal 400w lampen in. :wOOt

 

De bewoonsters zijn 5 maal Shack welke(door oa het hoogteprobleem) gescrogt zullen gaan worden. :search:

 

De aarde is(gedeeltelijk) zelfgemixte (zeg maar soort) all mix. :wOOt

 

De voeding zal(vrijwel) de nieuwe bio BAC lijn zijn(met wat kleine toevoegingen!) :wacko:

 

 

Hier alvast fotootje verleden week,10 dagen groei,deze gaan de bloei in! :oeps

 

Foto=EFJVHUI3.jpg

 

tot zover,

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Fotografe,

 

Een keterkast? Zegt mij niets...Misschien kun je er iets meer over vertellen?

Hoe compleet zijn ze?

Maar zeer interessant en leuk dat je hier mee gaat experimenteren :wOOt

 

Alvast veel succes,

 

GW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou fotografe aan jou om te laten zien wat de voedingen kunnen brengen :wOOt

 

Dit gaat weer een tof verslag worden.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Green_Whiskey wrote: Een keterkast? Zegt mij niets...Misschien kun je er iets meer over vertellen?

Hoe compleet zijn ze?

 

Keter is het merk van deze (eigenlijk opberg-) kast,deze zijn bij vrijwel elk tuincentrum te koop. :smoke Nu zijn er een paar slimmerikken (jongens van I grow hebben het een I grow-kast genoemd) die hierin wat benodigdheden(lampen afzuiger ed) hebben geplaatst & de kast voor grof geld verkopen. ;) Door oa de geringe(werk)hoogte & verkeerde afstemming van oa de afzuiger werken de kasten voor geen meter! ;)

 

Sannie wrote: Nou fotografe aan jou om te laten zien wat de voedingen kunnen brengen :D

 

De basisvoeding ken ik al,maar de toevoegingen zijn voor ons ook nieuw & zullen op div locaties getest worden(met oa andere verhoudingen als aangegeven) ,met kleine toevoeging mijnerzijds. :) (ja je blijft toch eigenwijs he!) B) In deze kast houden we zoveel mogelijk het BAC schema aan! ;)

 

De rest bedankt voor de reactie. :)

 

updatje 8 dagen bloei:

 

De Sativa invloeden van deze plant proberen we zoveel mogelijk te drukken. :o (dit om de onderlinge internodenafstand zo kort mogelijk te houden,zodat we later (hopelijk) mooie armen kunnen oogsten! :) (zijn vrij lastige planten om te remmen trouwens de Shacks!) :dope:

 

De bak begint goed te vullen:

 

Foto=LCA3BFFN.jpg

 

De bladeren zijn ook goed aan het bouwen tot optimale lichtvangers! :specool (hier zie je nog dat ze beetje last hebben van de warmte,is inmiddels verholpen!) :D (die rukafzuiger ook!) ;)

 

Foto=PSDJFUHM.jpg

 

tot zover,

 

kusjes fotografe

 

p.s. de binnenmaat van de kast is lengte 1.31m ,diepte 85 cm! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was ff in de buurt! :specool Het eerste pikwerk is reeds uitgevoerd,wordt (langzamerhand) tijd voor een (scrog) netje. ;)

 

updatje 11 dagen bloei:

 

Foto=4CK4AYJB.jpg

 

tot zover,

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker he :specool

 

Inderdaad tijd voor een netje ;)

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit wordt weer een leuk en groen verslag, ga zo door... :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er mooi gezond uit word een hele bak vol haha!

 

Maar ik zie je dat je van ondereren water geef ben je daar nu al mee bezig?? Hoe heb je die setup gemaakt diameter buis?? Hoeveel ML?? De slangen stoppen gewoon in de onderkant van de bak? Of zijn het speciale drainage slangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een positieve vibes als dat niet goed gaat! :specool (ook hoera-tje voor de mensen die dit verzorgen tuurlijk) ;) (wat je er uiteindelijk instopt krijg je terug,maar ja das bij meerdere(de meeste) dingen!) :)

 

Jord wrote: Maar ik zie je dat je van ondereren water geef ben je daar nu al mee bezig??

 

*ja

 

Hoe heb je die setup gemaakt diameter buis??De slangen stoppen gewoon in de onderkant van de bak? Of zijn het speciale drainage slangen?

 

 

*De (drainage) buis ligt in een spiraal op de bodem. :smoke (volgens mij cm of 7 doorsnee) :)

 

Hoeveel ML??

 

*?? per voedingsbeurt ong 10.000 ml! :D (of bedoelde je dat niet?) :)

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk testopstellinkje, benieuwd wat de voeding zal geven..

Succes!

 

groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijger wrote: Leuk testopstellinkje, benieuwd wat de voeding zal geven..

 

Wij ook,maar das slechts een (betere?) schakel in t geheel(na)tuurlijk! ;) (of moet ik natuur(lijk) zeggen?) :smoke

 

Snel updatje:

 

Zal je net zien altijd als ik ff in de buurt ben staan de lampen al aan! :D (vandaar de wat mindere kleur van de fotoos) :) & we gaan de dames natuurlijk niet storen omdat fotografe zonodig een foto wil nemen! ;) Maar neem van mij maar aan dat de kleur er pico bello opstaat. :specool (is haast fotootje waard!) :dope:

 

Zo was ik er weer ff 2 daagjes later! :) (13 e bloeidag!) :)

 

& zo trof ik t aan:

 

Foto=NKNFE3OQ.jpg

 

Heb ook fotootje van bovenkant genomen & nog ff gezongen: netje komt zo,netje komt zo .... :D

 

Foto=DO8ZHTKY.jpg

 

tot zover,

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er mooi uit, en qua hoogte valt het wel mee toch, na 10 dagen groei en 13 dagen bloei???

 

Ben je niet wat laat met het net? of laat je het er wat verder overheen zakken?

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paffie wrote: Zien er mooi uit, en qua hoogte valt het wel mee toch, na 10 dagen groei en 13 dagen bloei???

 

 

*De hoogte valt wel mee omdat ze al 3 keer geremd zijn met speciale(biologische) spray! :specool (nog 1 keer voor de zekerheid) :) Normaalgesproken is 1 keer in de groei al voldoende,vandaar dat ik je de waarschuwing gaf om ze in de bloei te gooien! :)

 

 

Ben je niet wat laat met het net?of laat je het er wat verder overheen zakken?

 

 

*Aangezien de werkruimte(dieven enzo) het lastig maakt komt er later een net in,maar moet nu wel opschieten. ;)

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dan, welk middel gebruik je hier dan voor, en wat doet het eigenlijk?

 

Dat dieven gaat inderdaad ook een probleem worden bij mij, ben al een week aan het verzinnen hoe ik dat het beste kan gaan doen straks ;) , maar dat word buikschuiven, en mjin lange armen verlengen met een lange schaar denk ik :)

 

succes verder, en blijf updaten, kan ik mooi afkijken :specool

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paffie wrote: welk middel gebruik je hier dan voor?

 

* De(samengestelde) spray is (nog?) niet in de handel te verkrijgen! ;)

 

en wat doet het eigenlijk?

 

*Maakt de stammen dikker & de internodenafstand korter,dus je krijgt kortere/dikkere planten met dezelfde internodenopbouw als een grote,alleen op kortere afstand van elkaar! :specool

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heee fotografe

 

*Maakt de stammen dikker & de internodenafstand korter,dus je krijgt kortere/dikkere planten met dezelfde internodenopbouw als een grote,alleen op kortere afstand van elkaar!

 

 

en werkt het lekker die spuitbus!!

is weer iets totaal nieuws ,ben benieuwt naar de afloop hier van , om de plant te remmen met vreemde middeltjes ..........

maar intresant blijt het wel .:specool

 

Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites
* De(samengestelde) spray is (nog?) niet in de handel te verkrijgen! :specool

Zou je dan niet eens gaan zorgen dat ze WEL te verkrijgen zijn :blink:

Lijkt me een mooi en handig goedje, als het inderdaad zo goed wekrt...

 

Zit dan net er nou al op??

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harry M wrote: en werkt het lekker die spuitbus!!

 

 

*Spuitbus? :rofl (deze volledig biologische spray kun je ook gerust zonder maskertje of bescherming gebruiken dmv pompspuit & aangemaakt met(warm)water!) :blink:

 

Paffie wrote: Zou je dan niet eens gaan zorgen dat ze WEL te verkrijgen zijn ;)

Lijkt me een mooi en handig goedje, als het inderdaad zo goed wekrt...

 

* We hebben er in principe alleen(onderling) nog over gepraat& willen nog paar losse testjes laten doen,met bijv hokje met 2 lampen & dan ene kant wel behandelen & andere niet! ;) (weet verder ook niet hoe dat precies in zijn werk gaat met evt octrooiaanvraag oid!) :tu

 

*Of het werkt,mja denk dat je er anders geen 11 jaar (ong)mee bezig bent . :P (heb zelfs de mh ermee kunnen bedwingen!) :specool De toepassing is bij bijv sativaas of indicaas(de jack in de badkuip is er bijv 7a 8 keer mee behandeld& meeste indicaas behoeven maar 1 a2 keer besproeit te worden) anders,evenals de samenstelling! :rofl

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...