Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tpnijmegen

Kelder Uitgraven

Recommended Posts

hallooow.

 

ik zit eraan te denken om mijn kruipruimte's onder het huis uit te graven.weet iemand of ik daar een of andere machine voor kan huren ofzo?

ik zat te denken aan een soort van stofzuiger ofzoiets die het zand vanuit mijn kelder naar de achtertuin kan transporteren....maar ik weet niet of zoiets bestaat en waar ik het dan eventueel zou kunnen huren.

ik heb ook aan een transprtbandje gedacht maar daar kom ik in mijn huis denk ik niet mee weg.

 

 

wie o wie kan me een goeie tip geven ???!?!?!?!?!?!

 

 

 

 

GROETEN EN ALVAST BEDANKT

Share this post


Link to post
Share on other sites

HEE tpnijmegen

 

je kan je kruipruimte laten uit zuigen ja , daarzijn bedrijfen voor maar het hangt wel de grond onder je huis af ,

en het is niet goed koop .d´r komt dan een vracht wagen beetje in het idee van z´n rioleerings wagen die zuigt dan het zandd onder de woning weg

 

maar in de meeste gevalen kan dit niet omdatdegrond soort niet toerijkend is

 

dus ik denk dat je toch terug valt op het ouderwetse graven met een schrep en krui wagen ,

en vergis je niet in het werk .je fundering moet ook meestal worden aangepast .

 

maar het kan wel ja ,

 

mzzl harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga je van de kruipruimte dieper uitgraven ?

dan zou ik hier echt niet aan beginnen, straks stort je huis in...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ZeMeC

 

je moet het wel goed doen ........... :wOOt

maar je moet er wel wat werk in steken , maar dan heb je wel wat

een mooie grote kelder onder je huisje wat eigenlijk helemaal geen kelder heeft ,,,,,,,,,,,,,

dus ook niet opvalt als je je aan de regels houd ....................

 

mzzl harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey dat is het zelfde als wat ik wil doen.. :wOOt Grote kelder en niet officeel op papier.

Heb nu een kruipruimte van ongv 75 cm tussen de balken en enkel palen onder me buitenmuur dus dat is niet zo groot probleem.

Alleen het grondwater staat vrij hoog dus dat word ff moeilijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zit toevallig in de schoonmaak en wij hebben zoiets dat wij een waterzuiger noemen als wij vloeronderhoud plegen schrobben we de vloer met een mashine en dan zuigen we het water met vuil erachteraan op.

Met zo een mashine kan je flink wat graaf/zuig werk verzetten.. je moet gewoon denken aan een stofzuiger met een capasiteit van een liter of 30 of iets in die zin. Die mashine laat je gewoon boven je kruipruimte staan en als je slang lang genoeg is en je hebt van het weekend tijd om zo een ding te huren dan is het zeker geen gek idee.

Maar houd idd rekening met je huis man straks zuig je teveel weg en raakt het huis uit balans of weet ik het allemaal. Iig moet je het wel goed doen..

 

Maar dat word alsnog bloed zweet en tranen want ik denk dat je met 1, 2, 3, kuub zand nog niet klaar bent als je de grond strak en egaal wilt maken

 

Greetz Canna :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niet echt dat zoiets kan lukken hoe wil je funderingen storten? in zo'n ruimte en dan ook nog dat het erg vochtig is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kelder no.16 ofzo :wOOt Ik zit overigens nog steeds te wachten op foto's van kelder no.1...

 

Effin topic verplaatst naar de bouwdoos

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat ook niet gebeuren denk ik , stoned dromen over een mooie weed kelder onder je huis ........

daarmee red je het niet alleen er komt toch iets meer bij kijken .............

 

dus als er iemand nog iedeen heeft M.B.T een zelf te graven kelder sucses . :wOOt

 

mzzl harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een kelder onder het huis ,maar die is maar 1.5 meter breed

dan staat er een muur en achter die muur daar heb ik 3 ruimte's

ik ben in 2 van die ruimte's geweest en die zijn wel uit te graven.

ik geloof niet dat het huis kan verzakken ofzoiets want ik heb er gewoon een kelder en die wil ik nu dus eigenlijk alleen maar uitbreiden.

 

maar in ieder geval alvast bedankt voor al die reactie's.

 

 

 

greetzz TP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afhankelijk of je een houten of betonnen fundering hebt kun je niet zomaar grondwater wegzuigen.

Een houten fundering gaat rotten als je het grondwaterpeil verlaagd, en er verder niets aan doet.

Hoe het met beton zit weet ik niet.

 

Gemeente heeft hier eens het grondwaterpeil verlaagd. Een paar jaar later moest in een hele wijk de fundering van de huizen gecontroleert worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het grondwaterpeil zit hier bij ons op zon beetje 7 meter, wij hebben een waterpomp in de tuin en die kerel die hem heeft aangelegd heeft volgens mij een 8 meter lange buis in de grond gedaan. ik denk niet dat de de fundering 7 of 8 meter diep zit... zou het?

 

maar als het niet het water is wat het op zijn plek houd dan wel het zand wat je weg wilt hebben dus vakkennis is op dit gebied een must.

 

succes iig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook nog steeds die kelderdroom. Duurt al een jaar of 5 a 6 ;) Komt er maar niet van. Heb ooit eens een offerte voor aangevraagd en de kosten zouden in de buurt van de 100K gaan komen. Is een duur geintje en ingewikkelder dan je zou denken. Met name grondwater, waterdichte wanden en de toegang hakken er behoorlijk in. Lekker verder dromen :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik ken 2 lui die dat wel hebben gedaan, een is de vader van een meisje dat ik ken, alles met emmertjes naar buiten gedragen, is er pokken lang mee bezig geweest. Maar nu wel een hele rlxte sauna/bar onder het huis.

En de andere is een vriend van mijn vader, die is ook met emmertjes begonnen, maar die heeft het werk halverwege af laten maken door een groep italianen. Ziet wel ook super vet uit.

dus het is zeker mogelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het kan zekker ............ik ken wel een paar voorbeelden .............

 

maar de meste mensen denken ZO ERG MAKELIJK en dan blijft het bij droomen .

 

maar als je er een hebt dan heb je de perfecte locatie..;-)

 

40 M2 gehad onder mijn huis patere woning .

houten vloeren ,;-)

 

eerst van een kamer de vloerer er uit de baklen verwijdert en zo mijn thuin verhoogt door dat mijn tuin een groot hoogte verschil had heb ik hem gelijk helemaal geegaliseert .

de gemetselde fundering versterkt , met de hulpvan een vriend diezijn eigen bouwbedrijf heeft daar ook

de spulen van gekregen ;-)

 

er stonden in mijn keldertje 750 plantjes op slabs .........16 x 600w in 2 ruimtes ...........

 

 

was een mooie tijd ..........

krijg weer Heimwee .....;-)

 

ilegaal dus een hele grote kelder aangelecht ............... en na 3 jaar mijn huis verkocht met een extra grote kelder geschikt voor div doel eindes ............... ;-)

 

dus was mijn huis gelijk een stuk meer waard.........

 

Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kelder no.16 ofzo :no Ik zit overigens nog steeds te wachten op foto's van kelder no.1...

 

Effin topic verplaatst naar de bouwdoos

 

Ik vond die foto's van kelder nr.13 wel mooi :huh:

 

Toch jammer dat ze er nu een zwembad van hebben gemaakt :specool

 

Tokkie :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...