Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
petfinder

Meeldauw

Recommended Posts

dames en heren...

 

ik heb net mijn nieuwe dames staan, staan nu 5 dagen op 12/12 en heb vanavond meeldauw geconstateerd.

 

althans, witte donsachtige plekjes op sommige dames hun bladeren, dus ga ervan uit dat dit meeldauw is.

Heeft iemand hier in de kast ook ervaring mee wat het beste te doen nu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey petfinder,lang geleden,eerst ga ik dit topic verplaatsen naar ziekten,als het meeldauw is dan heb je een probleem,kijk daar zijn effectieve producten voor te koop op basis van zwavel,Baycor SC 500 is een typische behandeling van bayer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hai Rattaplan, zekers een tijdje geleden, maar had dan ook genoeg shit achter de rug.

 

lekkages, polite, brandweer, woningbouw, cerzekeringen, buren etc over de vloer......

alles is kunnen blijven staan, maar zoveel stress bij de dames en zelf zo druk geweest dat we de vorige kweek maar als verloren kunnen beschouwen.

 

maar ok, dus ff een middeltje halen van Bayer.

ik zal ook ff de growgide doorspitten.

 

alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of Silinal van Ecostyle. Werkt ook prima, heb het zelf gebruikt met goede resultaten. Werkt met Natriumsilicaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook last van meeldauw. ik zit al bijna in week 6. wat kan ik nu nog doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

Popie Jopie...............

 

Lees ff het boven staande .. :wOOt

 

Mzzl Harry M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat om week 6 harry... goed lezen!!

 

Jopie: Ik zelf haal de erg aangetaste blaadjes er af en bestrijd het met een heel klein plantenspuitje op de bladeren met Silinal, er probeer er zo veel mogelijk voor te zorgen dat de toppen niet nat worden.

 

Het stopt de meeldauw, aangetaste bladeren worden echter nooit meer beter. Preventief gebruik ik Vital tot uiterlijk tweede week bloei. Ik had dan ook alleen meeldauw op plekken waar mijn pp het raam raakte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag gespoten met exact vloeibaar tegen meeldauw op fruit en siergewassen.

 

jezussss, wat stinkt dat goedje zeg.

maar ok, als het maar helpt.

 

we gaan het zien.

 

mazelen, Petje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...